TDC på mastedatabasen
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-05 19:12

Hej

Er det bare mig, eller er alle TDCs mobilantenneplaceringer blevet fjernet
fra basen?

Jeg kan kun finde Orange, Telia, Sonofon og hi3G master

Fra : John

Dato : 15-01-05 20:34

> Hej
>
> Er det bare mig, eller er alle TDCs mobilantenneplaceringer blevet fjernet
> fra basen?

Nej, du har ret, de er blevet fjernet.

Mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-05 21:06

"John" <jk7410@hotmail.com> wrote in message

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse

> Nej, du har ret, de er blevet fjernet.

Ved du hvorfor?

Fra : John

Dato : 15-01-05 21:13

> Ved du hvorfor?

Nej, men jeg har sendt en forespørgsel til Talebanstyrelsen.

Mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-05 22:19

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse

> Nej, men jeg har sendt en forespørgsel til Talebanstyrelsen.

mit gæt er at de planlagte positioner kommer på alt for hurtigt.. måske
fordi telestyrelsen har direkte adgang til oplysningerne hos TDC.... For de
planlagte positioner kommer på listen langt tid før at den pågældende
lokationen overhovedet er blevet spurtgt om lov.

Fra : John

Dato : 16-01-05 16:46

> [...]
> planlagte positioner kommer på listen langt tid før at den pågældende
> lokationen overhovedet er blevet spurtgt om lov.

Det forklarer så bare ikke hvorfor TDC's nuværende positioner også er
fjernet.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 21-01-05 21:58

> Ved du hvorfor?

Jeg fik i dag følgende svar fra Telestyrelsen:

"Du har ganske ret i, at der i en periode har manglet nogle oplysninger på
mastedatabasen, hvilket skyldes, at databasen i øjeblikket er ved at blive
opdateret med de nyeste oplysninger fra selskaberne. Alle oplysninger fra
TDC skulle dog nu igen være at finde på mastedatabasen."

Mvh

John

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-05 21:00

John skrev:

> Nej, du har ret, de er blevet fjernet.

Sikkert orkanens skyld

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-01-05 08:47

> Er det bare mig, eller er alle TDCs mobilantenneplaceringer blevet fjernet
> fra basen?

Hvor på nettet findes den base?

-cb

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-05 11:27

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse

> Hvor på nettet findes den base?

Du har sikkert allerede fundet svaret inden jeg kommer med det....

Ganske lige ud af landevejen... www.mastedatabasen.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-01-05 12:12

> Ganske lige ud af landevejen... www.mastedatabasen.dk

Tak!

Ja, nogle gange er tingene så simple at man ikke ser muligheden. Jeg havde
forventet som en underside til Telestyrelsen, et mobilselskabs eller evt. en
mobilnørds hjemmeside.

-cb

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-01-05 15:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er det bare mig, eller er alle TDCs mobilantenneplaceringer blevet fjernet
> fra basen?
>
> Jeg kan kun finde Orange, Telia, Sonofon og hi3G master

Jeg kan finde nogle få TDCplaceringer, men især Telias net er
overrepræsenteret. Kan man heraf aflede, at Telia dækker langt bedre end
TDC?

Vh, Lars.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 18-01-05 09:01

Hej.

Lars Bonnesen wrote:
> Jeg kan finde nogle få TDCplaceringer, men især Telias net er
> overrepræsenteret. Kan man heraf aflede, at Telia dækker langt bedre
> end TDC?

Det kan man desværre ikke, fordi databasen ikke ser ud til at være
fuldstændig lige nu.

For nogle måneder siden, da jeg havde lidt tid, katalogiserede jeg alle
master i Vejle Amt og der var følgende resultat:

TDC Mobil: 60x GSM900, 2x GSM1800, 40x GSM900/1800 = 102 ialt
Sonofon: 64x GSM900, 13x GSM900/1800 = 77 ialt
Telia: 9x GSM900, 55x GSM1800, 18x GSM900/1800 = 82 ialt
orange: 33x GSM900, 80x GSM1800, 4x GSM900/1800 = 117 ialt

Med venlg hilsen

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 18-01-05 21:51

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> wrote in message
> [...]
> Telia: 9x GSM900, 55x GSM1800, 18x GSM900/1800 = 82 ialt
> orange: 33x GSM900, 80x GSM1800, 4x GSM900/1800 = 117 ialt

Men så har Telia vel også en større dækning udfra ovenstående eksempel. For
Telia har roaming med Sonofon - og er Orange ikke opkøbt at Telia, eller har
jeg drømt?

Vh, Lars.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-01-05 10:14

Hej Lars.

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
>
> Men så har Telia vel også en større dækning udfra ovenstående
> eksempel. For Telia har roaming med Sonofon - og er Orange ikke

Sonofons og Telias master kan ikke kumuleres uden videre, fordi mange
steder sidder de på den samme mast.

Telia har opkøbt orange, men orange netværket vil blive integreret i
Telias net ved at skifte nogle "sites" fra orange-teknologi (Nokia) til
Telia-teknologi (Ericsson) og ved at nedlægge de andre "sites". Men
Telia siger at de vil bygge Danmarks bedste mobilnet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-01-05 22:44

> [...]

> Telia: 9x GSM900, 55x GSM1800, 18x GSM900/1800 = 82 ialt
> orange: 33x GSM900, 80x GSM1800, 4x GSM900/1800 = 117 ialt

hmm det ser jo ud til at Orange har mange master... Men man glemmer måske
lige at den måde som Orange sætter master op, gør at dækningen alligevel
bliver dårlig....

Først sætter TDC en gittermast op.... 4 år efter kommer sonofon så.. så må
de kun sætte antenne 4 meter under TDC`s så kommer Telia, de sætter det så
igen 4 meter nede under Sonofons celler... så kommer Orange og finde en
anden placering på en bygning på samme grund... Så kommer Hi3g og sætter
antenner under Telia... det ender med at Orange, Telia og Hi3g har master i
under halvdelen af højden som TDC har.. Sådan er det de fleste steder hvor
TDC kom først, der vil de vist ikke afbryde så der kan komme antenner i
nærhedens af deres celler.. Der er jo ingen der vil arbejde med krudt på
lortet. så bliver man i hvertfald stægt.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-01-05 10:17

Hej Bjarke.

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> sætter det så igen 4 meter nede under Sonofons celler... så kommer
> Orange og finde en anden placering på en bygning på samme grund...

Desuden må man ikke glemme at TDC Mobil og Sonofon anvender meget flere
GSM900 "sites" end orange eller Telia, og GSM900 giver da bare bedre
dækning i de fleste tilfælde.