P3 Guld, sådan skal det gøres
Fra : Peter Risager

Dato : 14-01-05 22:20

Ingen playback

Ingen Natasja Crone

Ikke noget pis, bare god musik sådan skal det gøres!
Vi venter i spænding og ser hvad DMA folkene finder på som modstykke til det
her ;)

.....og hvor var det da fedt at Nik og Jay stillede op i en parodi på dem
selv, man kan mene
hvad man vil om deres musik, men det var altså i orden.
--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there,

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-01-05 22:27

Peter Risager wrote:

> Ingen playback

Hvad med Niarn?
Var han ikke det der fancy jeg ikke kan huske hvad hedder?
Hvor det er playback men med tændt mikrofon så han kan tilføje lidt hist
og her?

Fra : Thomas

Dato : 15-01-05 02:12

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Niarn?
> Var han ikke det der fancy jeg ikke kan huske hvad hedder?
> Hvor det er playback men med tændt mikrofon så han kan tilføje lidt hist
> og her?

Altså - musikken var vel playback... Men hele hans vokal var 'live'...

..Thomas

Fra : Propellen

Dato : 14-01-05 22:35

On Fri, 14 Jan 2005 22:20:22 +0100, "Peter Risager" <peden@anarki.dk>
wrote:

>Ingen playback
>

>....og hvor var det da fedt at Nik og Jay stillede op i en parodi på dem
>selv, man kan mene
>hvad man vil om deres musik, men det var altså i orden.

Enig.. Totalt respekt til Nik & Jay. For hulan da hvor var det cool.

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Koeffe

Dato : 14-01-05 22:54

"Propellen" skrev

> Enig.. Totalt respekt til Nik & Jay. For hulan da hvor var det cool.

narhaij! .... Jeg tænkte at nu prøvede de lige at vende deres nedgørelse til
noget positivt ved selv at være med på legen - men hold da kæft de gjorde
sig bare endnu mere til grin. Sig selv på maven og så lignede de fucking
East-17!

Og om lidt er der en der svarer at det var meningen for at tage pis på sig
selv.

Hehe, det kan jeg kun le ad. For det første er det vel det eneste de kan
gøre imod det image de har. Og for det andet så er det jo lidt kikset når
man sidder og er i tvivl om hvor vidt de er seriøse eller tager pis.

--
Koeffe

Fra : Peter Risager

Dato : 14-01-05 22:58

> [...]
> kan gøre imod det image de har. Og for det andet så er det jo lidt
> kikset når man sidder og er i tvivl om hvor vidt de er seriøse eller

Det er jo netop det der er sejt! De er totalt ligeglade, ingen sure miner
eller lignende gangster-rap fis, bare en stor fest :)

Fra : Thomas

Dato : 15-01-05 02:28

Hey

Jeg vil allerede fra starten her sige, at jeg ikke bryder mig specielt meget
om Nik & Jay...
Jeg syntes ikke de er specielt interessante... Men omvendt er jeg ikke en
af dem der "hader" dem... Nogen af deres numre har jeg godt kunne lide -
men som regel er jeg blevet træt af dem efter 14 dage...
Bare så i ikke skal tro jeg er en eller anden Nik & Jay fan der prøver at
forsvare dem for hver en pris. Det er jeg IKKE!
Men jeg er musikinteresseret - Og bliver bands/kunstnere svinet til, og jeg
syntes det er uretfærdigt, kan jeg godt finde på at svare igen... Som her

> [...]
> til noget positivt ved selv at være med på legen - men hold da kæft de
> gjorde sig bare endnu mere til grin. Sig selv på maven og så lignede de

Hvad mener du med "At vende deres egen nedgørelse"? Hvad for en
nedgørelse? Drengene Fra Angora har jo aldrig ment 'Højskolesangen' (eller
hvad den nu hedder) som en kritik af Nik & Jay. De har bare lavet et
nummer i 'Nik & Jay- stilen' - Men de har jo ikke lavet en eller anden
kedelig
tekst ala. "Vi hedder Nik & Jay of hold da kæft hvor er vi ringe" - Eller
noget.
De har faktisk flere gange udtalt at de godt kan lide Nik & Jay - Og de
derfor
lavede 'et Nik & Jay nummer' (altså samme musikalske genre) - Men med et
mindre seriøst emne... Nik & Jay har også udtalt at de godt kunne lide
nummeret - Og syntes det var sjovt at blive 'parodieret' på den måde...

> Og om lidt er der en der svarer at det var meningen for at tage pis på sig
> selv.

Næh... Læs hvad jeg lige har skrevet...
Havde DFA nummeret været en tekst hvor Nik & Jay blev nedgjort, og N&J
så var kommet ud og havde sunget med, havde det da virket rimelig
ynkeligt...
Men det er så ikke tilfældet her...

> Hehe, det kan jeg kun le ad. For det første er det vel det eneste de kan
> gøre imod det image de har. Og for det andet så er det jo lidt kikset når
> man sidder og er i tvivl om hvor vidt de er seriøse eller tager pis.

Jamen du ler bare... Det har du lov til... Så vil jeg istedet sidde og
ryste på
hovedet af hvor useriøst og uresearched et indlag du lige har skrevet

..Thomas

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 15-01-05 00:22

Peter Risager skrev...

> Ikke noget pis, bare god musik sådan skal det gøres!

Yes! Så mangler vi bare lige godt rip af de musikalske indslag - jeg var
især vild med Nephew's live bastard med politiorkester - klasse!

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Hobert Idiart

Dato : 15-01-05 02:29

Peter Risager wrote:

> Ingen playback

Det tvivler jeg på.

> Ingen Natasja Crone

Suk!

> Ikke noget pis, bare god musik sådan skal det gøres!

Hvis P3 havde noget med det at gøre, så kan det næppe kaldes for god musik.

Fra : Thomas

Dato : 15-01-05 03:00

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Hvis P3 havde noget med det at gøre, så kan det næppe kaldes for god
> musik.

Nej for det er nemlig kun det musik DU hører der er god!!!
Tak for dit vildt seriøse indlæg i debatten

..T

Fra : Hobert Idiart

Dato : 15-01-05 03:31

Thomas wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Nej for det er nemlig kun det musik DU hører der er god!!!

Korrekt.

> Tak for dit vildt seriøse indlæg i debatten

Det var så lidt.

Fra : John

Dato : 15-01-05 15:35

> Korrekt.

Egoistsvin.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 15-01-05 16:34

John wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Egoistsvin.

Hehe.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 19:17

> Hehe.

Hvad blev det til med den der lukning af dit internet?!

Lars B

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-01-05 10:44

Hobert Idiart wrote:

> Det tvivler jeg på.

> Suk!

> Hvis P3 havde noget med det at gøre, så kan det næppe kaldes for
> god musik.

LOL, hvorfor overhovedet svare..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 15-01-05 09:31

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen playback

Showet var som forventet:

1) Det ene "P3-band" efter det andet.

2) De fleste bands var aldrig blevet til noget, hvis ikke P3 har råspillet
dem
om og om igen i deres fucking rotations-helvede. Dag ud, dag ind, ofte
samme sang 2, ja enkelt numre, op til 3 gange fra 07:00 til 15:30.

3) En gang P3 rygklapperi af værste skuffe.

4) Ens-smagende sure bolcher hele vejen igennem.

5) Alt for langt mellem de gode, iørefaldende numre...

6) Det handler om alt andet end musikken, men nærmere
mere om stil, meninger, holdninger, YO! osv., der er ikke
noget værre en bands, hvor gennemsnitsalderen er et
sted i 30'erne, og de stadig render rundt med hængerøv
og kaster håndtegn...

Fra : Sud Soda

Dato : 15-01-05 14:45

En lille smule OT,men:

Jeg kunne godt tænke mig snart at høre/læse et ex. på at Kvamm virkelig er
så god en ordsmed som han selv og andre gør ham til.
Ifølge ham selv er tiden jo løbet fra de "gamle" engelsksyngende danske
bands.....og dermed sætter han jo sig selv i sådan et dejligt lys.
Jeg har ikke købt en Nephew-plade og gør det ikke,men jeg har lyttet en
koncert med dem,og måske er jeg dum,men de tekstbidder jeg lagde mærke til
gav ingen mening.Det rimede blot.Men det er måske nok?
Wow me.

Sud Soda
stor Angora-fan

Fra : Christian

Dato : 15-01-05 15:16

"Sud Soda" <remove@dette.dk> wrote in message
> [...]
> koncert med dem,og måske er jeg dum,men de tekstbidder jeg lagde mærke til
> gav ingen mening.Det rimede blot.Men det er måske nok?

Jeg har det lissådan...syntes musikken er rigtig fin, men krummer tæer over
teksterne. Kan ikke se noget fedt i disse...men måske er man bare ikke klog
nok til at kunne se det?

Fra : Angina

Dato : 15-01-05 22:08

"Sud Soda" <remove@dette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koncert med dem,og måske er jeg dum,men de tekstbidder jeg lagde mærke til
> gav ingen mening.Det rimede blot.Men det er måske nok?

Jeg vil da gerne give et bidrag omkring Kvamms evner som ordsmed...er selv
den heldige ejer af USA/DSB, som ikke forlader CD-afspilleren ret længe ad
gangen.
Jeg kan godt lide, når der ikke bruges clichèer (?) i flæng, og at man
tvinges til at overveje ordenes betydning.
Mit favoritnummer disse dage, er: Worst and best case scenario.
Ved første øre-kast, er man vidne til Kvamms dilemma, om hvorvidt han skal
hugge eller slukke en tændt Nefa-lygte som han har fundet en mørk
nat...efter flere gennemlytninger, og tanker, er Nefa-lygten en dejlig
kvinde, som tydeligt frister ham. Ordvalget med om han skal hugge den, viser
at han overvejer at "slå til", for når man hugger noget, så fortæller man
det jo ikke til nogen. Hvis han slukker den, afviser han hende. Han er
splittet mellem Worst and best case scenario. Måske han selv har en kæreste,
og måske har hende der frister en kæreste...hvorfor skulle han ellers hugge
den?
Måske du ikke ser nogen stor ordsmed i Kvamm stadig væk, men jeg synes nu at
han holder. Derimod holder hans sangtalent ikke til en live-optræden som i
P3-guld, med det er der heldigvis taget højde for på cd`en... .
Mvh. en Nephew-fan.

Fra : Sud Soda

Dato : 15-01-05 23:14

"Angina" <Junk1234@mail.dk> skrev i en meddelelse news:41e986e4$0$155

> [...]
kæreste,
> og måske har hende der frister en kæreste...hvorfor skulle han ellers

Okay,tak.Du har lagt omtanke bag.
Det virker banalt og uinteressant for mig,men det er måske blevet blevet
lidt mere udtalt efter jeg lige har set temalørdag på DR2 om rock og
politik.:)
Men de texter jeg hørte i sammenhæng virkede meget tilfældigt sammensatte.

> [...]
> han holder. Derimod holder hans sangtalent ikke til en live-optræden som i
> P3-guld, med det er der heldigvis taget højde for på cd`en... .

Det samme gjaldt Sabya,og deres sanger da de spillede,syntes jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 23:22

> [...]

> han holder. Derimod holder hans sangtalent ikke til en live-optræden som i
> P3-guld, med det er der heldigvis taget højde for på cd`en... .

Som stilist er han okay - han har fundet sin niche med det mundrette
dansk-engelsk. Derimod synes jeg ikke teksterne er fandens gennemarbejdede.
Der er for mange smuttere og lette kompromiser i forhold til melodierne:
"Hvorfra kom Twix? fra Raider" - det er sjovt i en uge, men det er altså
ikke Henrik Nordbrandt.

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : andersdt

Dato : 15-01-05 22:39

"Sud Soda" skrev d. 15-01-05 14:45 dette indlæg :
> [...]
til
> gav ingen mening.Det rimede blot.Men det er måske nok?

Prøv at lytte til "Ordenspoliti" DET er genialt.

http://www.kandu.dk/

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-05 15:09

Olesen wrote:

> [...]
> noget værre en bands, hvor gennemsnitsalderen er et
> sted i 30'erne, og de stadig render rundt med hængerøv

Enig, enig, enig, enig, enig og enig.

/David

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-01-05 18:43

Olesen wrote:

> [...]
> noget værre en bands, hvor gennemsnitsalderen er et
> sted i 30'erne, og de stadig render rundt med hængerøv

6-0

Men tak til P3 for at have givet Johnny Deluxe chancen for at vise hvor
dårlige de egentlig er!

Fra : andersdt

Dato : 15-01-05 22:47

"Olesen" skrev d. 15-01-05 09:31 dette indlæg :

> "Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Showet var som forventet:

P3 spiller det bedste musik!

> dem
> om og om igen i deres fucking rotations-helvede. Dag ud, dag ind, ofte
> samme sang 2, ja enkelt numre, op til 3 gange fra 07:00 til 15:30.

Radioen er vejen frem. En stor tak til P3 for at gøre noget for dansk
musik!

Awardshows handler om at give anerkendelse. Hvis man ikke kan lide det
skal man holde sig væk!

Smag-sag.

Saybia, Nephew, D-A-D, Johnny Deluxe, Powersolo feat LOC., Niarn, DFA
vs. Nik og Jay.. Det er toppen. Kun Tim C manglede

> mere om stil, meninger, holdninger, YO! osv., der er ikke
> noget værre en bands, hvor gennemsnitsalderen er et
> sted i 30'erne, og de stadig render rundt med hængerøv
> og kaster håndtegn...

Hvilket bands kastede håndtegn og var midt i 30'erne??
Og det handlede ikke om andet musik.. Det var lækkert.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-01-05 22:56

andersdt wrote:

> P3 spiller det bedste musik!

Ha, nej det gør de sgu ikke! De *tror* de spiller det bedste musik....

søren

Fra : Olesen

Dato : 15-01-05 23:06

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ha, nej det gør de sgu ikke! De *tror* de spiller det bedste musik....

Er det ikke Alex Nyborg Madsen som er i spidsen for
denne rotations-helvede ????

P3 ser verden i sort og hvidt, og oversêr nuancerne
i al den fede musik som rent faktisk eksisterer, og
pop-hoveder som elsker P3 for alt i verden vil aldrig
opdage denne buket af varieret musik.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-01-05 23:30

Olesen wrote:

> Er det ikke Alex Nyborg Madsen som er i spidsen for
> denne rotations-helvede ????

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kunne også godt mistænke ham, men jeg ved
ikke, om han er tilknyttet P3 mere.

> P3 ser verden i sort og hvidt, og oversêr nuancerne
> i al den fede musik som rent faktisk eksisterer, og
> pop-hoveder som elsker P3 for alt i verden vil aldrig
> opdage denne buket af varieret musik.

Der er vist efterhånden kun The Voice, der udviser mere snæversynethed end
P3. På P3 bliver musik ikke et hit fordi det rent faktisk er godt, men blot
fordi det bliver vold-spillet. Sørgeligt.

Søren

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-01-05 23:56

Olesen wrote:

> Er det ikke Alex Nyborg Madsen som er i spidsen for denne
> rotations-helvede ????

Lars Trillingsgaard hedder han, har en fortid hos ANR og man kan da sige
at han har fået P3's musikprofil gjort lige så intetsigende som enhver
anden lokal-radios.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-05 02:54

Peter Juhl wrote:

> Lars Trillingsgaard hedder han, har en fortid hos ANR

Albertslund NærRadio ?

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-01-05 11:42

Robert Eriksen wrote:

> Albertslund NærRadio ?

Ålborg NærRadio - du ved "Dobbelt-A"...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-05 11:48

Peter Juhl wrote:

> Ålborg NærRadio - du ved "Dobbelt-A"...

Nååh, der hvor drengene er nede for alt

Fra : Thomas

Dato : 16-01-05 01:48

> Er det ikke Alex Nyborg Madsen som er i spidsen for
> denne rotations-helvede ????

Mig bekendt har de en slags 'udvalg' som vurderer hvad der
passer ind i sendefladen, og hvad der ikke gør...
Så vidt jeg husker, er Anders Breinholt med i det udvalg...
Men samtidig har de også en øverste musikansvarlig - som
jeg ikke kender navnet på... Og det er vel mere eller mindre
hans skyld, at de spiller så meget lorte-musik på P3...

..Thomas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-01-05 09:01

> P3 ser verden i sort og hvidt, og oversêr nuancerne
> i al den fede musik som rent faktisk eksisterer, og
> pop-hoveder som elsker P3 for alt i verden vil aldrig
> opdage denne buket af varieret musik.

Nu vil jeg gerne høre hvilken radio kanal du mener er mere nuanceret end P3?
Lytter selv stort set altid til P3 når jeg hører radio. De lokal stationer
jeg kan lytte til her omkring Radio ABC, ANR, og kan ikke lige huske hvad de
alle hedder. De spiller nemlig de samme 10 sange hver time, og hvis P3 er
unuanceret, ja så ved jeg ikke hvad man skal kalde disse kanaler.

Jeg lytter meget til musik, men foregiver ikke at være nogen stor ekspert
eller at kende alle mulige forskellige bands. Men min smag er dog noget
bredere end det de her andre kanaler kan præstere. Derfor lytter jeg til P3,
for her bliver jeg faktisk (på trods af det du siger) præsenteret for musik
jeg ikke kender, og tit nye danske navne, som jeg finder interessante. At de
ikke dækker alle nicher og genre, det har du nok ret i, men hvem gør det? At
de er unuanceret, den tror jeg sgu ikek helt holder, synes faktisk de
spiller meget forskelligt musik. Netop derfor jeg lytter til dem, og ikke
til de andre....

Men hvad lytter du til?

PS: De folk jeg omgiver mig med, som ville gå ind under kategorien
pop-hoveder (og her ikke ment negativt, som din brug nok er) de ville ikke
lytte til P3, fordi de synes det meste af musikken er for anderledes....

Fra : Olesen

Dato : 16-01-05 17:06

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:19pGd.8$3g.7@news.get2net.dk...

> Nu vil jeg gerne høre hvilken radio kanal du mener er mere nuanceret end
P3?

Som et nærliggende eksempel har vi byens lokalradio, som glimrede
hele december måned med utrolig blandet julemusik. Både med sang
og instrumentalt. Jeg mener selv at ha' hørt det meste fra jule-hylden,
men her kom der virkelig perler frem, man ikke anede eksisterede.
Lyttedes der til P3, så var det MC Einar "Jul, det cool", "angora-jul",
"wham" og de gængse kendteste julemelodier. Igen en trist pose bolcher.

Skal det være musik til hverdag, så er Guld FM et rigtigt godt bud på
varieret musik. Især efter kl. 13:00, hvor en kvindelig studievært går
på er der virkelig god musik at lytte til. Skyradio er begyndt at blive
for bløde, og der er dømt en kende for megen Robbie Williams m.fl.
Savner noget mere dansk fra 80'erne.

> [...]
> alle hedder. De spiller nemlig de samme 10 sange hver time, og hvis P3 er
> unuanceret, ja så ved jeg ikke hvad man skal kalde disse kanaler.

De har så noget tilfælees alle 3, og godt jeg ikke kan ta' nogle af dem.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 11:51

Olesen wrote:

> Er det ikke Alex Nyborg Madsen som er i spidsen for
> denne rotations-helvede ????

Jeg kan ikke huske om det stadig er, men P3 var jo lige så dårligt inden
han kom ind i billedet som chef.

/David

Fra : Bj@rne

Dato : 17-01-05 18:19

Olesen wrote:
> [...]
> i al den fede musik som rent faktisk eksisterer, og
> pop-hoveder som elsker P3 for alt i verden vil aldrig

Det ER desværre lytterne den er gal med. Hvis P3 pludselig begyndte på
at spille musik for minoriteterne/musik med dybde og nerve/meget mere af
det gamle musik... så ville lytterne på et splitsekund være hos
lokalradioerne. DESVÆRRE

Fra : Olesen

Dato : 15-01-05 23:05

"andersdt" <andersdt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> P3 spiller det bedste musik!

Smag-sag.

> Radioen er vejen frem. En stor tak til P3 for at gøre noget for dansk
> musik!

En stor utak for evig gentagelse vha. rotationsplaylisen.

> Awardshows handler om at give anerkendelse. Hvis man ikke kan lide det
> skal man holde sig væk!

Korrekt. Men sålænge det er noget
P3 har dyrket, kan frugten man høster også være ligegyldig.

> Saybia, Nephew, D-A-D, Johnny Deluxe, Powersolo feat LOC., Niarn, DFA
> vs. Nik og Jay.. Det er toppen. Kun Tim C manglede

D-A-D er mig bekendt eneste band, som har levet
godt uden P3 som medhjælper.

> Hvilket bands kastede håndtegn og var midt i 30'erne??

Hele showet emmer bla. langt væk af hængerøv og flabet
lyrik.

> Og det handlede ikke om andet musik.. Det var lækkert.

Det handler kun om P3-musik, ja.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-01-05 09:04

> D-A-D er mig bekendt eneste band, som har levet
> godt uden P3 som medhjælper.

Nej nu må du sgu holde, forhåbentligt manglede der en smiley, til at
blødgøre det lidt. F.eks. så tror jeg neppe at Saybia og f.eks. LOC og Tim
C. succes kun har hængt sammen med P3's airplay til deres numre. Disse
kunstnere har man altså hørt i stor stil alle mulige andre steder også. Så
stop nu mens legen er god...I orden ikke at kunne lide musikken på P3, så må
man jo holde sig væk, men den sidste kommentar her holder vist ikke....

Og jeg er nød til at sige det (kan ikke fordrage Nik og Jay) men Nik og Jay
havde nu nok også klaret sig fint uden P3....

Fra : Hobert Idiart

Dato : 15-01-05 23:10

andersdt wrote:

> P3 spiller det bedste musik!

Kun hvis man er teenager!

Fra : Propellen

Dato : 16-01-05 00:55

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev <34tikjF49mcn6U1@individual.net>
i dk.kultur.musik:

>Kun hvis man er teenager!

Nææ... Nu er smag jo heldigvis forskelligt. Kan man ikke li' P3, så
find da en anden kanal. Hvor svært kan det være?

Fra : Hobert Idiart

Dato : 16-01-05 00:58

Propellen wrote:
> [...]
>

> Nææ... Nu er smag jo heldigvis forskelligt. Kan man ikke li' P3, så
> find da en anden kanal. Hvor svært kan det være?

Jeg hører med glæde P4.

Fra : Propellen

Dato : 16-01-05 15:04

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev <34tovvF4fqrqhU3@individual.net>
i dk.kultur.musik:

>Jeg hører med glæde P4.

Og det gør jeg så ikke, så derfor står min radio sjældent på den
kanal. Kan ikke lide P4's musik, så....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-01-05 01:54

Propellen wrote:
> Nææ... Nu er smag jo heldigvis forskelligt. Kan man ikke li' P3, så
> find da en anden kanal. Hvor svært kan det være?

Det duer ikke at spille det kort. Ligeså vel som det heller ikke duer at
spille kortet med "så kan du jo bare skifte kanal" i dk.medier.tv.

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 11:55

Propellen wrote:

> Nææ... Nu er smag jo heldigvis forskelligt. Kan man ikke li' P3, så
> find da en anden kanal. Hvor svært kan det være?

Man har jo lov som borger i Danmark at kritisere et
"public service"-organ som misbruger sine forpligtelser så meget som de
gør, hvis man mener at det er det de gør.

/David

Fra : Propellen

Dato : 16-01-05 15:07

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev
<41ea47ec$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i dk.kultur.musik:

>Man har jo lov som borger i Danmark at kritisere et
>"public service"-organ som misbruger sine forpligtelser så meget som de
>gør, hvis man mener at det er det de gør.

Klart.. Jeg mener _ikke_ de misbruger noget som helst. De spiller det
musik, som er lavet til min målgruppe. Og de gør det faktisk okay....
Undrere mig egentlig lidt over de har så mange lyttere som de har, når
det nu er _så_ dårligt musik de spiller!

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-01-05 15:20

Propellen wrote:

> Klart.. Jeg mener _ikke_ de misbruger noget som helst. De spiller det
> musik, som er lavet til min målgruppe. Og de gør det faktisk okay....

Nej, de leverer et ensidigt og unuanceret produkt, der ikke bevæger sig
ret langt væk fra det koncept normale lokalradio'er har. Deres såkaldte
eksperimenter er heller ikke så langt fra den mainstream, som de bruger
98% af deres tid på - de har eksempelvis helt droppet undergrundsmusik
og den tungere rock for at have plads til 5. gennemspilning af dages
R&B snask. Selv en af deres gamle bastioner, rock-journalistikken, er
nu reduceret til idiotiske top-10 lister, præsenteret af kvalmende
dumsmarte værter, der ikke selv besider den viden, der skal til for at
virke troværdige. P3 er hastigt på vej til at blive tidens største
skraldespands-kanal.

> Undrere mig egentlig lidt over de har så mange lyttere som de har, når
> det nu er _så_ dårligt musik de spiller!

1 million fluer kan ikke tage fejl?

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 15:28

Propellen wrote:

> Klart.. Jeg mener _ikke_ de misbruger noget som helst.

Det skal du have lov at mene.

> De spiller det
> musik, som er lavet til min målgruppe.

Eller også former de målgruppen.

> Og de gør det faktisk okay....
> Undrere mig egentlig lidt over de har så mange lyttere som de har, når
> det nu er _så_ dårligt musik de spiller!

Man kan vel ikke gøre den slags op i antal lyttere.

/David

Fra : Olesen

Dato : 16-01-05 17:09

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Undrere mig egentlig lidt over de har så mange lyttere som de har, når
> det nu er _så_ dårligt musik de spiller!

Skyradio har ca. det halve antal lyttere på visse tidspunkter,
og det er faktisk godt gået når man tænker på, stationen
først er startet op for nylig.

Fra : Olesen

Dato : 16-01-05 17:08

> Nææ... Nu er smag jo heldigvis forskelligt. Kan man ikke li' P3, så
> find da en anden kanal. Hvor svært kan det være?

Nu er det ikke tunerknappens position der debatteres, men
netop P3's dårlige musikudvalg/bredde.

Ensformiteten er massiv på P3, det er dêt der er problemet,
og så er der de latterlige konkurrencer og ikke mindst
studieværterne som er bedrevidende mv.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 17:43

Olesen wrote:

> Ensformiteten

LOL!!! Orv et fedt ord!

/David

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 17:16

> LOL!!! Orv et fedt ord!

-som ku' bruge lidt af din tid på tastaturet...dêt
er næsten mere fedt...

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-01-05 20:46

Olesen wrote:

> -som ku' bruge lidt af din tid på tastaturet...dêt
> er næsten mere fedt...

Hvordan mener du?

Jeg forstår ikke lige hvad du mener her, men for at uddybe: Jeg mente
mit indlæg helt oprigtigt. Jeg synes det er et fedt ord.

/David

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 22:49

`

> Jeg forstår ikke lige hvad du mener her, men for at uddybe: Jeg mente
> mit indlæg helt oprigtigt. Jeg synes det er et fedt ord.

Jeg synes det er et helt alm. ord, og opfattede
derfor dit indlæg som provokerende.

Tog jeg fejl beklages, ellers ikke.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-01-05 22:55

Olesen wrote:

> Jeg synes det er et helt alm. ord,

Okay, jeg kender det ikke.

> og opfattede
> derfor dit indlæg som provokerende.

Det var ikke meningen.

/David

Fra : -V-

Dato : 17-01-05 23:56

Olesen wrote:

> Jeg synes det er et helt alm. ord, og opfattede
> derfor dit indlæg som provokerende.

Hvad betyder det?

Er det sådan en hjemmestrikket kombi af 'ensformigheden' og 'konformiteten'?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-05 00:10

-V- wrote:

> Hvad betyder det?
>
> Er det sådan en hjemmestrikket kombi af 'ensformigheden' og 'konformiteten'?

Det var sådan jeg opfattede det. Og det var derfor jeg synes at det var
fedt :)

/David

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-01-05 14:39

> [...]
> `

> Jeg synes det er et helt alm. ord, og opfattede

Jeg antog det mere, som et udtryk for, at som jeg tidligere har nævnt, så
skal grænserne åbenbart være meget skarpt markeret. Forstået sådan, at en
kanal spiller den slags, og vover ikke at snuse til andre genrer. For så
falder der brænde ned. Af en eller anden mærkelig grund, så er et eller
andet sted, mellem 10 - 25 % af kanalens lyttere, bare havnet på den
forkerte kanal, og tuner knappen er faldet af, eller har sat sig fast, så de
får aldrig fundet den kanal de burde være på. Den dag de begynder at kunne
lide kanalen, der kommer konen, og flytter den over på en anden kanal, så
han igen kan blive den utilfredse skid, hun kender )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-01-05 09:04

> Kun hvis man er teenager!

Jeg er 28...er jeg stadig teenager.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 16-01-05 15:49

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Jeg er 28...er jeg stadig teenager.

Nej, du er nok bare psykisk umoden.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 16:51

On Sun, 16 Jan 2005 15:49:12 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
wrote:

>Nej, du er nok bare psykisk umoden.

Hvad er forskellen?

:D

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-01-05 20:11

> Nej, du er nok bare psykisk umoden.

Se den har jeg godt nok aldrig fået skudt i foden før...hmmmmmm det må jeg
lige tænke lidt over om jeg er...........................................det
kan da egentligt godt være at jeg er psykisk umoden, men hvad hulen har det
med min efter din mening meget dårlige musik smag at gøre..........

Det er sjovt...i store dele af min omgangskreds synes de netop ikke om min
musiksmag fordi den ikke altid er repræsentant for det der ligger på
hitlisten...

Men tror I ikke bare problemet er at P3 er blevet mere poppet end det var
engang, for det vil jeg gerne give jer ret i. Desuden er det også rigtig de
er blevet slemme til det med at spille det samme nummer igen og igen....Men
så er jeg heller ikke enige med jer længere, for at svine dem til som I gør,
det synes jeg er helt ved siden af...

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 19:34

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Nej, du er nok bare psykisk umoden.

Pas nu på med at kaste med sten, mester Jakel!

Lars B

Fra : Olesen

Dato : 16-01-05 17:07

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Kun hvis man er teenager!

Det er så korrekt, da P3 henvender sig til
de 'unge'.

MEN, en studievært sagde engang,
at de "spiller aldrig Kim Larsen" eller det der
ligner. Jeg kan kun gi' dem ret, men siden
Loft kom med "city of dreams" er Kim Larsen
og sågar Gasolin pludselig blevet stuerene....

Fra : andersdt

Dato : 17-01-05 19:00

"Hobert Idiart" skrev d. 15-01-05 23:10 dette indlæg :

> Kun hvis man er teenager!

Sikke et tilfælde.. Jeg er teenager..

Men altså. P3 spiller det musik der er oppe.. Det er ikke altid lige
godt. Men lokalradioerne spiller dælme osse de samme bånd igen og igen.
Der er der ingen der kan modsige. Og det er musik fra gamle dage. Og
aldrig det der faktisk var hits.. Sørgeligt

http://www.kandu.dk/

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 11:50

andersdt wrote:

> P3 spiller det bedste musik!

Nej, de spiller hjernedød musik som er designet til at holde masserne i ave.

/David

Fra : Propellen

Dato : 16-01-05 15:03

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev
<41ea46c5$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i dk.kultur.musik:

>Nej, de spiller hjernedød musik som er designet til at holde masserne i ave.

Nephew, Tori Amos, Swan Lee, Tim C er IKKE hjernedød musik ifølge mig.
Kan da godt være _du_ syntes det, men så skriv det dog. Og ikke bare
at de (P3) spiller lamt musik. For det gør de jo ikke... ifølge nogle.
Desuden er P3 jo ikke radio for 80-90 årige!

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-05 15:38

Propellen wrote:

> Nephew, Tori Amos, Swan Lee, Tim C er IKKE hjernedød musik ifølge mig.

Aha.

> Kan da godt være _du_ syntes det, men så skriv det dog. Og ikke bare
> at de (P3) spiller lamt musik. For det gør de jo ikke... ifølge nogle.

Jeg skriver blot min mening. Det gjorde du vel også?

> Desuden er P3 jo ikke radio for 80-90 årige!

Næ, men jeg er heller ikke 80- eller 90-årig. Jeg er 30 år og P3 har
ikke spillet "min" musik i mange år. Mange af mine jævnaldrene venner
finder heller ikke det de søger hos P3. Der er et enormt segment eller
enorme segmenter som overhovedet ikke er repræsenteret i DRs radioprofil.

/David