Måske et dumt spørgsmål om opladere til No~
Fra : Blix

Dato : 14-01-05 19:28

har en nokia6230 hvor der fulgte en 5,7V oplader med. MEN har også brug for
at lade en ligge nede hos min kæreste, så derfor! Kan jeg bruge en alm 3,7V
oplader fra nokia også til denne mobil, mener om det skader ens batteri at
bruge en anden slags oplader end der fulgte med??? Grunden tilat jeg spørger
er fordi dette standard batteri der følger med til den tlf er på 3,7V...¨
Håber der er en der har et hurtigt svar:)

hilsen blix

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-01-05 20:15

Blix wrote:
> [...]
> oplader fra nokia også til denne mobil, mener om det skader ens batteri at
> bruge en anden slags oplader end der fulgte med???

Det kan du sagtens, dog vil ladetiden være betydeligt længere med den
gamle lader. Se evt i din manual, der står hvilke opladere du kan bruge,
men generelt er der ingen problemer i at bruge en ældre lader i en ny
telefon.

Mvh Thomas

--
www.unlockzone.tk - mobilunlock til fornuftige priser!

Fra : Hauge

Dato : 14-01-05 20:18

Hejsa
Blix wrote:
> Kan jeg
> bruge en alm 3,7V oplader fra nokia også til denne mobil,

Nej.

Mvh Hauge

Fra : Gunnar007

Dato : 14-01-05 20:50

:

> Nej.
>
> Mvh Hauge

Det må du vist lige fortælle min 6230 at man ikke kan !! For den brokker sig
sgu ikke..

Hilsen G

Fra : Hauge

Dato : 14-01-05 21:31

Hejsa
Gunnar007 wrote:
> Det må du vist lige fortælle min 6230 at man ikke kan !! For den
> brokker sig sgu ikke..

Der er forskel på om den brokker sig, eller om den overhovedet lader
ordenligt op.
Når jeg bruger en med for lav spænding, så tager den 100år før den er ladet
bare lidt op, og så holder den ikke ret længe.

/Hauge

Fra : Gunnar007

Dato : 14-01-05 23:20

> [...]
> Når jeg bruger en med for lav spænding, så tager den 100år før den er
> ladet bare lidt op, og så holder den ikke ret længe.

Konklussionen på dit første svar, som var NEJ, må være at manden skal prøve
at se om det virker hos ham

Hilsen G.

Fra : Anders

Dato : 15-01-05 00:30

Du skal normalt bruge den lader fulgte med til din telefon.
Du kan selvfølgelig også godt bruge den på 3,7V.
- Det tager lidt længere tid at lade telefonen op.

Mvh
Anders

Fra : Blix

Dato : 17-01-05 21:28

Takker alle for deres svar, prøver mig frem