Søger dansk sang har kun lidt teskt
Fra : 27pH

Dato : 14-01-05 11:12

Hej hej

Er der nogen der kan titlen på den sang jeg har lidt tekst til her og
evt. hvem der har sunget den en gang?

"Når jeg får en lille
skal jeg ud og trille
op og ned ad gaden med min barnevogn"

Det er ikke meget og desværre kan jeg ikke nynne melodien her :)

vH pH

Fra : Brizz

Dato : 14-01-05 12:35

> Det er ikke meget og desværre kan jeg ikke nynne melodien her :)

Du kan da prøve

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : 27pH

Dato : 14-01-05 21:19

Ingen bud? Den er ellers svær at få ud af hovedet når den først sidder
der...

vH pH

Fra : Esben I.

Dato : 15-01-05 00:08

27pH wrote:

> "Når jeg får en lille
> skal jeg ud og trille
> op og ned ad gaden med min barnevogn"

"barnevognen vælter
ungen triller ud
op & og ned ad Strøget med en blodig tud"

er det den ?

mvh
Esben I.

Fra : 27pH

Dato : 15-01-05 13:21

>"barnevognen vælter
>ungen triller ud
>op & og ned ad Strøget med en blodig tud"
>

>er det den ?
>
>mvh
>Esben I.

Tror det. Det lyder rigtigt.

Har du mere info?

vH pH

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-01-05 13:15

"27pH" <27phLALALA@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jeg ud og trille
> op og ned ad gaden med min barnevogn"
>
> Det er ikke meget og desværre kan jeg ikke nynne melodien her :)

Det her er vist den Jyske udgave

Når vi får en Tulle, skal vi ud og rulle
op og ned af gaden, med en barnevogn
barnevognen vælter, Tulle triller ud
ligger der på gaden, med en blodig tud...

Sutten, sutten, den må vi ha' med,
ellers skriger Tulle sig jo halvt ihjel
sidste 2 linier gentages...

Den var meget populær i skolegården sådan omkring 1960 - 65

M.V.H.....Benny..

Fra : 27pH

Dato : 15-01-05 14:01

> [...]
>ellers skriger Tulle sig jo halvt ihjel
>sidste 2 linier gentages...
>
>Den var meget populær i skolegården sådan omkring 1960 - 65

Smukt. Min kæreste har givet mig den på hjernen, men hun kan ikke den
hele, derfor må jeg jo spørge mig frem. Det er altså bare en
børnevrøvlesang. Er der mere eller stopper den der?

vH pH

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-01-05 15:41

> Smukt. Min kæreste har givet mig den på hjernen, men hun kan ikke den
> hele, derfor må jeg jo spørge mig frem. Det er altså bare en
> børnevrøvlesang. Er der mere eller stopper den der?
>
> vH pH

Jeg kan ikke huske at have hørt mere, men på den anden side, melodien er jo
ret taknemmelig, så man kan få næsten alt til at passe, så man kan nemt
lave, helt sine egne vers dertil. Så måske et lille vers om kæresten.
Hvis hun har en kagerulle, så prøv at være positiv

M.V.H.....Benny..

Fra : Jeppe Skov

Dato : 28-01-05 22:07

27pH wrote:
> [...]
> skal jeg ud og trille
> op og ned ad gaden med min barnevogn"
>
> Det er ikke meget og desværre kan jeg ikke nynne melodien her :)

Når jeg får lille skal jeg ud og trille op og ned af strøget med med en
barnevogn, barnevognen vælter tulle falder ud op og ned af strøget med
en blodigtud.... sutten sutten den må vi have med, for ellers skriger
tulle sig jo halvt ihjel. sutten sutten den må vi have med,for ellers
skriger tulle sig jo halvt ihjel