Returner mysql-connection?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 13-01-05 20:40

Hej gruppe.

Når jeg skal returnere et tal i en funktion starter jeg funktioner med
"int". Hvis jeg skal returnere en connection til mysql (som jeg har
valgt at kalde for "db") skal der bruges en anden slags type, men hvilken?

Et link til et sted hvor det står listed (og måske lidt tekst omkring
det) ville være en stor hjælp.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Bent Stigsen

Dato : 14-01-05 08:47

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> valgt at kalde for "db") skal der bruges en anden slags type, men hvilken?
>
> Et link til et sted hvor det står listed (og måske lidt tekst omkring

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/C_API_datatypes.html

Står som det første. Evt. kan du også kigge i C-eksemplet der følger med
MySQL (så vidt jeg husker, mener ikke det var noget jeg hentede separat).

/Bent

Fra : Søren Hansen

Dato : 14-01-05 11:36

Den Thu, 13 Jan 2005 20:39:42 +0100. skrev Kasper Johansen:
> Når jeg skal returnere et tal i en funktion starter jeg funktioner med
> "int". Hvis jeg skal returnere en connection til mysql (som jeg har
> valgt at kalde for "db") skal der bruges en anden slags type, men hvilken?

Hvad er det, du har valgt at kalde db? Din databaseforbindelsesdatatype?
Hvis ja, så skriver du bare:
db createconnection(char *username, char *password) {
   .
   .
   .
}

Ellers så prøv lige at forklare, hvad det er, du har kaldt db.

--
Salu2, Søren