fra excel til Mysql ??
Fra : Thomas

Dato : 13-01-05 08:59

hejsa

jeg skal have lagt de nye prislister ind i databasen og det plejer ikke at
give problemer..

de ligger i excel, jeg plejer at køre dem over i acces og derfra lave en
tekstudskrift i det rigtige format.

jeg kan bare ikke få det til at virke iår, er der nogen der kan forklare,
eller linke til et sted hvor det er forklaret så Alm mennesker forstår det

thomas

Fra : Kim Emax

Dato : 14-01-05 21:42

Thomas wrote:
> [...]
> eller linke til et sted hvor det er forklaret så Alm mennesker forstår det

Du kan loade et excel ark i .csv format direkte ind i MySQL med
funktionen 'LOAD DATA INFILE'.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/LOAD_DATA.html

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...