If-sætning i include-fil...
Fra : René Jeppesen

Dato : 12-01-05 17:40

Hejsa.

Jeg lavede først hele dokumentet i én fil, hvor det hele virkede perfekt. Da
jeg så nu har delt det lidt op, for at kunne genbruge funtionen, virker det
ikke?

Jeg får følgende fejlmeddelse: "Parse error: parse error, unexpected $ in
/usr/home/vipzdk/public_html/chs/auth_top.php on line 8"

Kan man ikke inkludere if sætninger fra andre filer af?

Hvad kan alternativet så være?

Mvh René

Hoveddokument.php
<!-- Hvem skal have adgang på denne side -->
<?
$authsite = 1; // Hvem skal have adgang til siden? 1=Owners 2=trusted
3=members 4=non-members
include ("auth_top.php");
?>

Indhold på siden

<? include ("auth_bund.php"); ?>

auth_top.php
<?
$array = split(",",$chskage);
$login_navn = trim($array[0]);
$login_pass = trim($array[1]);
$login_auth = trim($array[2]);

if ($login_auth <= "$siteauth" and $login_auth != "") {
?>

auth_bund.php
<? } else { ?>
<? if ($login_auth == "") { ?>
<? } else { ?>

<?
}
}
?>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-01-05 19:39

On 2005-01-12, René Jeppesen <admin@vipz.dk> wrote:
> Jeg lavede først hele dokumentet i én fil, hvor det hele virkede
> perfekt. Da jeg så nu har delt det lidt op, for at kunne genbruge
> funtionen, virker det ikke?

Så har du lavet en fejl.

> Jeg får følgende fejlmeddelse: "Parse error: parse error, unexpected $ in
> /usr/home/vipzdk/public_html/chs/auth_top.php on line 8"

Hvad står der på linie 8? Og på linie 7?

> Kan man ikke inkludere if sætninger fra andre filer af?

Jo. PHP tager filens indhold og indsætter, der hvor du har bedt om at få
det inkluderet. Det er altså (næsten) det samme som, hvis du havde
skrevet det hele i 1 fil.

- Jacob Atzen

Fra : René Jeppesen

Dato : 12-01-05 22:37

Linje 7 og 8
-------------------
if ($login_auth <= "$siteauth" and $login_auth != "") {
?>
------------------------

Jeg har bare kopieret direkte ind i 2 filer, og inkluderet dem. Har aldrig
før oplevet, at det ikke har virket.. :-/

Mvh René

Fra : Jacob Atzen

Dato : 13-01-05 00:19

On 2005-01-12, René Jeppesen <admin@vipz.dk> wrote:
> if ($login_auth <= "$siteauth" and $login_auth != "") {
> ?>

Du kan ikke afslutte en PHP blok med en åben {. Ovenstående betyder, at
din "if blok" ville strække sig over flere filer. Det kan man ikke. Så
det er lykkedes dig at finde et af de eksempler, der gjorde min
tidligere udtalelse falsk.

Til sidst: god netikette foreskriver, at man svarer, under det man
svarer på.

- Jacob Atzen

Fra : Leonard

Dato : 13-01-05 15:22

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Du kan ikke afslutte en PHP blok med en åben {. Ovenstående betyder, at
>din "if blok" ville strække sig over flere filer. Det kan man ikke.

Hvorfor ikke ?

Hvis der bare senere på siden er en ny blok hvor if-blokken afsluttes

<?php
}
?>

så virker det da fint på alle de mange sider jeg har skrevet på den
måde.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-01-05 00:54

On 2005-01-13, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
> }
> ?>
>
> så virker det da fint på alle de mange sider jeg har skrevet på den

Dårlig formulering af mig. Det jeg mente var: Du kan ikke afslutte en
fil med en åben {, og lukke i en anden. Du kan naturligvis godt lave
følgende i 1 fil:

<?php

if(...) {
?>
html...
<?php
}
?>

Men du kan ikke flytte den ene blok til en anden fil. Hvilket var hvad
O.P. havde gjort.

- Jacob Atzen