ESENET
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 20-05-01 21:53

Hej !
Jeg skal tilbringe sommeren i Esbjerg. Min kæreste har en 128kb forbindelse
via ESENET's kabelmodem.

Er der noget problem i at jeg tager min hub med og kobler mig på sammen med
hende ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-05-01 22:53

"Simon Walther-Larsen" <walther@larsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der noget problem i at jeg tager min hub med og kobler mig på sammen
med
> hende ?

Nope ! - og god fornøjelse/sommerferie.

mvh
Bjørn

Fra : Jonna Skov

Dato : 23-05-01 08:24

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Simon Walther-Larsen" <walther@larsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> med
>
> Nope ! - og god fornøjelse/sommerferie.

Forkert svar -

Det kan kun lade sig gør såfremt hun har et prof. modem - de private
modem'er tillader kun en pc at køre på internettet (filtrerer via ip) -
dette kan dog omgåes ved at sætte to netkort i den en pc og køre lokalt
netværk med deling af internet

/Jonna

Fra : Tim Christensen

Dato : 23-05-01 16:20

"Jonna Skov" <skov@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> modem'er tillader kun en pc at køre på internettet (filtrerer via ip) -
> dette kan dog omgåes ved at sætte to netkort i den en pc og køre lokalt

Der blev leveret en del prof-modems til folk der kun havde bestilt
privat-versionen i starten, så hvis man er heldig så kan det lade sig gøre.

Mvh

Tim

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 23-05-01 16:53

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Der blev leveret en del prof-modems til folk der kun havde bestilt
> privat-versionen i starten, så hvis man er heldig så kan det lade sig

Hvordan ser jeg forskel på prof. og privat modem ?

Simon

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-05-01 13:28

"Simon Walther-Larsen" <walther@larsen.dk> wrote in message

> Hvordan ser jeg forskel på prof. og privat modem ?

Man kan ikke se forskel, de er ens. Det eneste du kan gøre er at prøve om
det virker med flere compurtere tilsuttet.

Mvh

Tim

Fra : Klaus

Dato : 21-05-01 15:16

Mener ikke alle esenettets modemmer kan klare en hub. Det er vist kun de
første der kunne klare det.
Klaus

Fra : Jonna Skov

Dato : 23-05-01 08:22

> [...]

modem'er tillader kun en pc at køre på internettet (filtrerer via ip) -
dette kan dog omgåes ved at sætte to netkort i den en pc og køre lokalt
netværk med deling af internet (kører det selv med en switch og tre pc'ere)

/Jonna

Fra : A. Knudsen

Dato : 26-05-01 13:46

"Jonna Skov" <skov@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> dette kan dog omgåes ved at sætte to netkort i den en pc og køre lokalt
> netværk med deling af internet (kører det selv med en switch og tre
pc'ere)

> /Jonna

Jeg er i Esbjerg og nu kører det næsten Jonna !!
2 netkort i den ene, og med et program der hedder Winproxy er der næsten
styr på det ..............
Dog kan jeg ikke modtage post på den ene(ESENET), men godt på den
anden(CyberCity).
Kender du noget til det problem ?