Seriel nummer?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 12-01-05 07:54

Hej

Jeg har et spørgsmål angående seriel nummer styring .... jeg skal lave en pc
med noget web kode på ... jeg ved med sikkerhed at dem som skal købe den her
pc vil prøve at lave et "Image" af harddisken og kopiere koden over på andre
pc'ere og derved undergrave min forretning...

Kan man via PHP eller Apache udlæse noget serie nummer af nogen art måske
noget bios dato ... et eller andet unique for hver pc og så tjekke mod det i
php koden (php koden som de alligevel ikke har forstand på) ?

M.v.h.
Lasse

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-01-05 13:31

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> måske noget bios dato ... et eller andet unique for hver pc og så
> tjekke mod det i php koden (php koden som de alligevel ikke har

du kan "compile" php koden i et format de ikke lige kan finde rundt i..

jeg ved desværre ikke lige hvad det hedder, men det kan man..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Jimmy

Dato : 12-01-05 13:32

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> du kan "compile" php koden i et format de ikke lige kan finde rundt i..
>
> jeg ved desværre ikke lige hvad det hedder, men det kan man..

Der er flere, men en rigtigt god en er www.ionencoder.com

Mvh
Jimmy

Fra : Anders

Dato : 12-01-05 15:00

host www.ionencoder.com
Host www.ionencoder.com not found: 3(NXDOMAIN)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-01-05 15:48

Mon ikke det er http://www.ioncube.com du tænker på?

Fra : Leonard

Dato : 12-01-05 13:45

Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>du kan "compile" php koden i et format de ikke lige kan finde rundt i..

Det hjælper jo ikke på problemet med at de kan kopiere hele skidtet
over på en anden PC.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 12-01-05 13:48

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>jeg skal lave en pc
>med noget web kode på

Jeg ved det ikke, men med fast IP-adresse på PCen kan du måske tjekke
på om den er rigtig, så kan det kun køres på en PC i samme netværk.
Jeg kender dog kun til at tjekke IP på clienten, så om det duer i dit
tilfælde kan jeg jo ikke sige.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-01-05 19:21

Lasse Madsen wrote:

> Kan man via PHP eller Apache udlæse noget serie nummer af nogen art måske
> noget bios dato ... et eller andet unique for hver pc og så tjekke mod det i
> php koden (php koden som de alligevel ikke har forstand på) ?

Umiddelbart lyder det til at det er en windows pc(?)
I så fald kan du udover at encode filerne bruge samme stunt som XP med
at kontrollere hvilken hardware der sidder i maskinen og lave en
checksum af den(og gemme i en fil v. installationen), og hvis den ikke
matcher, så gå ud fra at de har skiftet maskine - det giver selvfølgelig
et problem hvis de lægger ny hardware i maskinen...

Udover info om harddiske kan du kigge i registreringsdatabasen efter
windows serienummeret og hvad der ellers måtte ligge der via COM
http://dk2.php.net/manual/en/ref.com.php og hvad du ellers kan finde ud
af at få computeren til at fortælle dig via w32api funktionerne
http://dk2.php.net/manual/en/ref.w32api.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk