E-Mail
webnoob 5265
Nyhedsgrupper på Bærbar
Fra : KE

Dato : 11-01-05 11:55

Hejsa NG

Kort og godt:
Findes der en nyhedsserver som ikke er afhængig af Internet udbyderen, men
som stadig har de fleste danske nyhedsgrupper?

Jeg synes at kunne huske sun havde noget i tidernes morgen, men kan ikke
finde det.

Planen er at jeg vil via min newsreader kunne logge på uanset hvilken
forbindelse min bærbare er online med. Jeg har brugt Outlook Express som
reader, men finder at den ikke kan (måske er det mig som ikke kan opsætning)
markere som læst på tværs af nyhedsservere.

Jeg vil nu kigge nærmere på Fort'e Agent, men ville lige høre om der måske
fandtes ovenstående inden jeg skifter.

KE

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 12:52

KE skrev:

> Findes der en nyhedsserver som ikke er afhængig af Internet udbyderen, men
> som stadig har de fleste danske nyhedsgrupper?

Ja - indtil flere.

Sunsite: <http://news.sunsite.dk/>
Individual.Net: <http://news.individual.net/> (en tysk
universitetsserver)

Fælles for de to er at man skal registreres før man kan bruge dem, samt
at de ikke har binærgrupper. Den tyske server er så vidt jeg husker både
større (flere grupper) og hurtigere end Sunsites - men prøv dem selv.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-05 13:56

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Den tyske server er så vidt jeg husker både
>større (flere grupper) og hurtigere end Sunsites - men prøv dem selv.

Sunsite er af en eller anden grund begyndt at føre mange grupper
(ikke-binære), så man kan næsten få sin lyst styret.

Sunsite har også den fordel, at man bliver registreret inden for
ti minutter, hvor det hos individual tager en uges tid.

Men som du nævner, individual er i mange tilfælde lidt hurtigere,
Sunsite kører lidt svingende med hastigheden.
--
Knud

Fra : KE

Dato : 11-01-05 15:54

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men som du nævner, individual er i mange tilfælde lidt hurtigere,
> Sunsite kører lidt svingende med hastigheden.

Tak for info'en - jeg har netop udbedt mig registrering hos Individual -
hvor jeg kunne få lov at stille det spørgsmål som jeg nu spørger jer om:
Hvorfor skal emailadressen var XX@YY.com - jeg vil gerne have en
[removethis] med i domænet for at undgå spam. Som jeg læser sunsite er det
ikke muligt da man skal sende en tom email for at registere.

Jeg håber meget at individual giver mig lov til at have det på den måde.
Hvad gør I andre - spamfilter?

KE

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-05 16:17

KE skrev:

> [...]
> Hvorfor skal emailadressen var XX@YY.com - jeg vil gerne have en
> [removethis] med i domænet for at undgå spam.

Det er ikke tilladt på de to servere (men der er vist flere der gør det
alligevel).

> Jeg håber meget at individual giver mig lov til at have det på den måde.
> Hvad gør I andre - spamfilter?

Jeg bruger spamfilter på min hjemmeadresse - den fanger stort set alt
der skal fanges. Min arbejdsadresse ligger bag et firmaspamfilter - men
det er ikke nær så effektivt.

På usenet anvender jeg en ugyldig afsenderadresse (jens@gyros.invalid),
men en gyldig reply-to-adresse hvor "nospam" indgår i adressen. Jeg
modtager ingen spam på reply-to-adressen - men jeg vil på den anden side
ikke garantere at det er en sikker metode. Fidusen ved den er dog enkel
nok - de spamrobotter der scanner efter mailadresser på usenet henter
normalt kun from-headeren. Ved at bruge reply-to, har man derfor stadig
en adresse som "rigtige" folk kan svare til, mens spambotterne normalt
overser den.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 11-01-05 18:19

KE wrote:

> [...]
> ikke muligt da man skal sende en tom email for at registere.
>
> Jeg håber meget at individual giver mig lov til at have det på den måde.

Jeg tror det er OK, men det står lidt tvetydigt på deres side. Her punkt
5.3 fra deres FAQ:

http://www.individual.net/faq.html#5.3

og her fra deres policy:

http://www.individual.net/rules.html

Men prøv evt at send en mail til: news@individual.net

De plejer at være hurtige til at svare tilbage.

I øvrigt en super newsserver.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 11-01-05 18:19

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Sunsite har også den fordel, at man bliver registreret inden for
> ti minutter, hvor det hos individual tager en uges tid.

Det er muligt, men Individuals oppe tid samt hastighed er det værd. Er
TDCs dtext server overlegen.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 11-01-05 18:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er ikke tilladt på de to servere (men der er vist flere der gør det
> alligevel).

Tidligere kørte Individual et DNS tjek på ens domæne i mailadressen, men
de har vist ændret det. Se evt. punkt 5.3 deres FAQ: