Opgradering af firmware på garanti for Nok~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-01-05 23:59

I hvor lang tid opgraderer Nokia servicecentrene firmwaren i telefonerne på
garantien. Er det indtil 1 år efter købet eller er det i længere tid, og
hvad koster det ca. at få det indgreb foretaget et autoriseret sted?

På forhånd tak
Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : JMo.

Dato : 11-01-05 20:14

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> telefonerne på garantien. Er det indtil 1 år efter købet eller er det
> i længere tid, og hvad koster det ca. at få det indgreb foretaget et

De officielle regler: 12 måneder fra første slutbrugers købsdato. Dog kun
såfremt der er fejl på telefonen.

Fra : Chipmand

Dato : 12-01-05 00:57

On Tue, 11 Jan 2005 19:14:12 GMT, "JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid>
wrote:

>De officielle regler: 12 måneder fra første slutbrugers købsdato. Dog kun
>såfremt der er fejl på telefonen.

Lyder spændene da jeg skal en tur til et Nokia Servicecenter i næste
uge med datterens helt nye 3220 som ikke vil tage imod et af CBB´s
simkort. Og med Telia crasher den under telefonsamtale.
Håber de kan ordne den ellers er det den sidste Nokia "fuckia" der er
købt her i hustanden.
Der kunne nu godt være flere servicecentre rundt omkring i Danevang
skal sq køre 50 km på scooteren for at komme til næremste center.

Mvh
Chipmand

Fra : Faithless

Dato : 12-01-05 08:54

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote

> De officielle regler: 12 måneder fra første slutbrugers købsdato. Dog kun
> såfremt der er fejl på telefonen.

På alle andre vare gælder 24 mdr. garanti/reklamations ret, så det tror jeg
også gælder på mobiler. Du skal bare sige at den opføre sig mærkeligt, eller
finde ud af hvad som den nye software retter og så sige, at din telefon har
en af disse fejl.

Thomas

Fra : JMo.

Dato : 12-01-05 20:34

Faithless wrote:

> [...]
> mærkeligt, eller finde ud af hvad som den nye software retter og så
> sige, at din telefon har en af disse fejl.

Flemming spurgte på Nokias regler, og de er 12 måneder fra første
slutbrugers købsdato.
Hvad købeloven giver dig af reklamationsret hos din forhandler, er en helt
anden sag.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-01-05 23:25

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in

> Flemming spurgte på Nokias regler, og de er 12 måneder fra første
> slutbrugers købsdato.
> Hvad købeloven giver dig af reklamationsret hos din forhandler, er en
> helt anden sag.

Nemlig ja, og tak for svaret.

Grunden til at jeg spurgte er at mange af de nyere Nokiatelefoner selv 1 år
efter introduktionen stadig har softwareproblemer og så ville det jo være
rart at vide om man skulle forvente en ekstraudgift når det ene år er gået
eller om Nokia er large hvad det angår.

Det med de 24 måneders reklamationsret er jo på sin vis også rigtigt. En
softwarefejl er trodsalt forholdsvis nem at dokumentere at den også var der
da man købte telefonen (med mindre det er en fejl som en senere opdatering
introducerede) - så mon ikke de også er til at tale med hvis det er
tilfældet at man er ramt af en sådan. Det er jo ikke ligefrem noget man som
bruger af telefonen kan have ret meget indvirkning på - med mindre man selv
har lagt en ny firmware i telefonen.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'