J2ME + Bouncy Castle + Eclipse
Fra : Morten Dahl

Dato : 10-01-05 22:31

Hejsa

Jeg er ny med J2ME, men har arbejdet med J2SE/eclipse - haaber ikke det
viser sig at jeg har lavet en tanketorsk :)

Jeg har faaet eclipse til at fungere sammen med J2ME [1], men hvordan
faar jeg Bouncy Castle [2] til at virke?
Hvis jeg importerer kilden, faar jeg en masse kompileringsfejl; f.eks.
mangler den java.math.BigInteger, hvilken jeg heller ikke synes at kunne
finde i ME-API'et..

Jeg synes jeg har vaeret deres dokumentation igennem, og ligeledes
proevet lykken med google, men i alle dokumenter jeg kan finde, synes
det at vaere en smal sag at installere det - hvorfor de forudsaetter at
det allerede virker (skal lige siges at jeg ogsaa har fundet artikler
som skulle benytte Bouncy Castle paa ME).

Alt hjaelp er paaskoennet..

Mvh
Morten

[1] http://eclipseme.sourceforge.net
[2] http://www.bouncycastle.org

Fra : Filip Larsen

Dato : 11-01-05 11:58

Morten Dahl skrev

> [...]
> Hvis jeg importerer kilden, faar jeg en masse kompileringsfejl; f.eks.
> mangler den java.math.BigInteger, hvilken jeg heller ikke synes at

Nu kender jeg ikke Bouncy Castle specielt godt, men mon ikke du har fået
fat i den forkerte version? De har en J2ME udgave af Lightweight API'et
som ser ud til at være den du skal bruge.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-01-05 17:13

Filip Larsen wrote:
> Nu kender jeg ikke Bouncy Castle specielt godt, men mon ikke du har fået
> fat i den forkerte version? De har en J2ME udgave af Lightweight API'et
> som ser ud til at være den du skal bruge.

Mig der er en torsk til at laese.. Tak for svaret ellers.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 18-01-05 08:33

Morten Dahl wrote:
> [...]
> det allerede virker (skal lige siges at jeg ogsaa har fundet artikler
> som skulle benytte Bouncy Castle paa ME).

Du vil måske kunne finde følgende bog interessant:
http://www.apress.com/book/bookDisplay.html?bID=138
Det er netop en j2me-lærebog, og der er et afsnit om bouncy castle så
vidt jeg husker - de har bogen på odense tekniske bibliotek, men jeg
tror den er udlånt.

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-01-05 09:56

Mads Bahrt wrote:
> [...]
> Det er netop en j2me-lærebog, og der er et afsnit om bouncy castle så
> vidt jeg husker - de har bogen på odense tekniske bibliotek, men jeg

Tak for svaret.

Jeg har faaet det til at virke, men det lyder som en spaendende bog..
Har haft fingerene i Wireless Java fra O'Reilly, men den er temmelig
overfladisk paa det omraade.