Er Gmail ikke lidt overvurderet?
Fra : frankwp

Dato : 10-01-05 21:15

Så vidt jeg kan skønne, kan man ikke sende og modtage filer på mere end 10
Mb., og zip- og exe-filer afvises.
Øv, men der er vel ikke noget at gøre ved det, er der vel?

Hilsen fra frank.

Fra : John Frandsen

Dato : 10-01-05 23:11

"frankwp" <frankwp@frankwp.com> skrev i en meddelelse

Som svar på dit subj., så er jeg utroligt glad for Gmail og synes ikke at
den er Overvurderet.
Jeg plejer at maile fra samme konto fra tre forskellige maskiner, og det har
ikke altid været lige let at huske hvilken maskine man sad ved da man
besvarede en bestemt mail - og jeg har ikke kunnet finde en webmail der
fungerer så godt som Gmail...

I'm a big fan

> Så vidt jeg kan skønne, kan man ikke sende og modtage filer på mere end 10
> Mb., og zip- og exe-filer afvises.
> Øv, men der er vel ikke noget at gøre ved det, er der vel?

Det er rigtigt at man ikke kan sende filer større end 10 Mb, men så må man
jo dele filen op i bidder af < 10 Mb.
Og det er osse rigtigt at man hverken kan sende exe eller zip-filer - med
mindre man snyder

Hvis du vil sende en exe eller zip, skal du blot give dem et nyt
'efternavn', og sende dem med besked til modtageren om at døbe dem tilbage.
I øvrigt er zip det eneste pakke-format der afvises, så man har jo
muligheden for at benytte f.eks. rar-komprimering.

Efter sigende (har ikke selv testet det) bliver der ikke spærret for de to
filtyper når der sendes 'internt' mellem 2 Gmail-klienter.

Mvh John

Fra : frankwp

Dato : 11-01-05 22:14

Mange tak for svaret, John - jeg vidste jo nok, at nogen måtte være mere
kreaativ, end jeg. Jeg skal straks prøve dine forslag.

Tak fra frank.

Fra : Peter Binderup

Dato : 15-01-05 11:01

John Frandsen wrote:

> [...]
> jo dele filen op i bidder af < 10 Mb.
> Og det er osse rigtigt at man hverken kan sende exe eller zip-filer - med

Jeg har modtaget flere zip filer på min gmail konto, og har lige testet
det ved at sende en til mig selv, og den kom da fint igennem.

/Peter

Fra : YouKnowWho

Dato : 16-01-05 19:34

"Peter Binderup" <binderup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> John Frandsen wrote:
>
> Jeg har modtaget flere zip filer på min gmail konto, og har lige testet
> det ved at sende en til mig selv, og den kom da fint igennem.

Er de sendt fra en Gmail-konto?, for begrænsningen gælder efter sigende ikke
Gmail-til-Gmail.

Mvh John

Fra : Peter Binderup

Dato : 16-01-05 22:40

nej de er sendt fra min almindelige outlook via TDC's SMTP server
/peter

Fra : Calle.

Dato : 17-01-05 20:21

Peter Binderup wrote:
> nej de er sendt fra min almindelige outlook via TDC's SMTP server
> /peter

hvis jeg gør det, kommer de retum med besked om at filformatet ikke er ok
--
Calle.

Fra : Peter Binderup

Dato : 18-01-05 09:49

Når den overhovedet frem til Gmail (altså mail uden Zip)?

Hvis ikke så er det TDC's mailserver der sender mailen tilbage til
dig.

Så er det at du skal se på din Winzip (eller hvad du bruger), så
vidt jeg husker er der versioner af Winzip som ikke helt up to date
hvad angår sikkerhed.

/Peter