Layers IE vs FF...??
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 13:55

Hejsa

Jeg roder med en ny hjemmeside, men forstår ikke helt hvorfor layers ikke
ter sig en i IE og FF, prøv at tage et kig med de to browsere på

http://www.latexshiny.com/gebyrdanmark.php

Hvordan kan det være at jeg i FF får plads over min menu, og ikke i IE, og
er det så dan rigtige måde at lave det på...???

Jeg skal bare have mig en plain menu i venstre side, som altid er der, og så
skal menu-punkterne åbne inde midt på siden, hvordan gør jeg det bedst, uden
frames, og sikket også uden layers, for det ser ud til at give problemer..??

Og et banalt spørgsmål, hvordan får jeg en lodret streg, ligesom den
vandrette jeg har...??

Er der en nemmere måde at lave det på i forbindelse med PHP...??

Arbejder i DW MX 2004 under XP SP2

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Søren Reinke

Dato : 10-01-05 14:02

Blue wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan det være at jeg i FF får plads over min menu, og ikke i IE, og
> er det så dan rigtige måde at lave det på...???

Det skyldes at de desværre ikke tolker standarderme for CSS på samme måde.

Det du kan gøre er at levere en CSS med specifikt ud fra hvilken browser
det er, eller du kan gøre som mange, nemlig leve med de små forskelle
der kan være.

> Og et banalt spørgsmål, hvordan får jeg en lodret streg, ligesom den
> vandrette jeg har...??

Du kan lave en div med en width=1 og baggrundsfarve sort, og den floater
ved siden af din menu.

Hilsen Søren Reinke
www.Xray-Mag.com Gratis online dykkermagasin

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 00:10

Hej Søren

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

>det er, eller du kan gøre som mange, nemlig leve med de små forskelle der

Det ser jo ikke videre smart ud nu, min nederste vandrette linie i FF, den
hopper helt op bag mine layers...:(

Vil det være smart at lave en tabel først, vil den kunne styre det for
mig...??

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-01-05 11:27

> Det ser jo ikke videre smart ud nu, min nederste vandrette linie i FF, den
> hopper helt op bag mine layers...:(
>
> Vil det være smart at lave en tabel først, vil den kunne styre det for
> mig...??

En table kan være nemmere at styre end layers. <div>

Lav evt linien som en del af dit layer.

Se på menuen på http://www.xray-mag.com/index.php der er linierne ved
menuen i øverste vesntre hjørne lavet i en <div> med en stak <div>'s indeni.
Husk at kig i CSS filen hvor det er defineret.

Med venlig hilsen
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com Gratis PDF dykkermagasin

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 17:45

Hej Søren

[...]

Ja, så kommer jeg lidt til kort, for jeg er lidt ny i dette her, og bruger
DW, så jeg har ikke så meget styr på koden endnu, så det der med hvad en

Er det en form for alaign i en tabel, eller tabel i tabel, eller er jeg helt
stået af...?..

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-01-05 20:29

Blue wrote:
> [...]
> DW, så jeg har ikke så meget styr på koden endnu, så det der med hvad en

mindre, og det er langt nemmere at placere ting (det skal dog læres)

Det site jeg brugte til at lære det fra er:
http://www.w3schools.com/css/default.asp

Det tog lidt tid at vende sig til det men idag kan jeg ikke leve uden.

> Er det en form for alaign i en tabel, eller tabel i tabel, eller er jeg helt
> stået af...?..

fra din anden posting:

Du finder stylesheet filen her:
http://www.xray-mag.com/themes/Xray-Mag/style.css

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 17:47

Hej igen Søren

> [...]

>indeni.
>Husk at kig i CSS filen hvor det er defineret.

Glemte lige en ting, hvordan slipper jeg afsted med at kigge i CSS
filen...??

Mvh
Carsten, Østerbro