Billigt kurophold, hvor?
Fra : Elgen

Dato : 09-01-05 16:35

Hejsa

Vi er et ungt studerende par der overvejer at tage på et kurophold, og vil
derfor gerne høre om der nogen der kan anbefale specielle gode og billige
steder?

Er der andre ting vi skal tage hensyn til i vores søgen, så hører vi også
meget gerne fra jer.

På forhånd tak

mvh

Dorthe og Carsten

Fra : sailor99

Dato : 09-01-05 17:25

Undskyld spørgsmålet, men hvad F.... skal et ungt, studerende par på
kurophold efter? Får man for meget i SU?
Kurophold står for mig som noget, store, kraftige tyske sauerkrautspisere
tager på med jævne mellemrum for at slippe nogle kilo!
Mvh
Georg

Fra : JytteJ

Dato : 09-01-05 17:50

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kurophold står for mig som noget, store, kraftige tyske sauerkrautspisere
> tager på med jævne mellemrum for at slippe nogle kilo!

Nåh nåh små slag.
Fordi man er ung og stud. kan man sandelig godt have brug for et kurophold !
Kurophold i vore dage er andet og meget mere en for at tabe sig i en
svedkasse.
Det kan f.eks. vær afspænding, massage og lign. hvis man er stresset
og/eller har ondt i sjæl eller krop.
Prøv et se på dette link, og få indtryk af hvad et kurophold kan være.
www.skodsborg.dk

VH.
JytteJ

Fra : Pro

Dato : 09-01-05 19:13

www.thermalp.ch

Er en fin mulighed især et par dage eller en weekend om sommeren...

Fra : Elgen

Dato : 09-01-05 21:06

Tak for svarende, er der andre der kender billig/gode kursteder, i øvrigt
lige vores ord Jytte. Til Georg, så er livet som studerende ikke en dans på
roser, hårdt arbejde med studiet på mere end 60 timer ugentligt er ikke
sjældenheder for mange studerende. Hvad der er sparet op af penge udenfor
studiet er folks egen sag, i øvrigt så burde du måske orientere dig lidt
mere i hvad der ligger i ordet kurophold og det er at være studerende før du
vræler løs!!!

mvh

Dorthe og Carsten

Fra : JytteJ

Dato : 10-01-05 04:03

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> www.thermalp.ch
>
> Er en fin mulighed især et par dage eller en weekend om sommeren...

Er der overhovedet noget i Frankrig som er billigt ??

En økonomisk overkommelig mulighed er en een dags ophold på skodsborg, som
iøvrigt ikke ligger så langt væk til 998 kr. incl motionshold efter frit
valg, fri adgang til lækker svømmehal med spa sauna osv. en behandling og
frokost. Skal selv afsted til feb.

VH.
JytteJ

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 10-01-05 17:52

Prøv evt. også www.leukerbad.ch i Schweiz

eller www.aixlesbains.com i Frankrig.

God tur.

Anne-Mette

Fra : Charlotte

Dato : 10-01-05 21:45

> Vi er et ungt studerende par der overvejer at tage på et kurophold, og vil
> derfor gerne høre om der nogen der kan anbefale specielle gode og billige
> steder?

Hej med jer

Jeg kan varmt anbefale Varberg Hotell & Spa i Varberg, Sverige. Det ligger
ikke så langt væk, og er et helt vidunderligt sted på en lille halvø,
omgivet af hav og klipper på begge sider. Det er et skønt område at gå tur
i, og selve hotellet er meget smukt.

Svenskerne har en årelang tradition for at tage på spa-ophold, og stedet
emmer også af afslapning, ro og selvforkælelse. F.eks. er det helt normalt
at færdes på hotellet i badekåbe .. og den låner du gratis, når du er der.
Der er masser af behandlinger at vælge mellem, lige fra hawaiiansk massage
(kan anbefales!) til tangindpakninger og alm. ansigtsbehandlinger. Derudover
er der en masse gratis aktiviteter ... f.eks. Orientalsk Morgen med qiu
Gong- og yoga-inspirerede øvelser, træningshold og meget mere. Og der er
selvfølgelig koldtvandsbassin, pool, dampbad og sauna m.m.

Restauranten byder på sund, frisk mad .. men I kan sagtens spise 5
ostemadder med tandsmør og drikke sort kaffe til morgenmad, hvis det er det,
I foretrækker. Om aftenen har de en vidunderlig Vestkystbuffet med alt hvad
hjertet begærer af fisk og skaldyr.

Jeg har selv været deroppe to gange - og kom begge gange hjem som et nyt
menneske :) Man får i den grad koblet af .. og ja, det har man da i den grad
brug for som studerende.

Priserne .. ja, helt billigt er det måske ikke, men der er mange gode
pakketilbud, hvor I får det hele til en samlet pris inkl. behandlinger.

Læs mere om stedet her: http://www.comwell.com/Default.asp?ID=72

Bedste hilsener fra Charlotte