GD: imagejpg() problem
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 00:25

Hej

Jeg har lavet en klasse til at gemme et vilkårligt billede i en anden
størrelse. Dette fungerer upåklageligt.

Men jeg kom på den lille tanke at istedet for at lave en masse thumbs, kunne
de blot blive genereret i runtime ( da det kun er få stk pr side)

Det fungerer egentligt fint med eks flg. kode:

<?
Header("Content-type: image/jpeg");

$destimg = imageCreateTrueColor(200,200);
$im = imagecreatefromjpeg("./uploads/test.jpg");
ImageCopyResampled($destimg,$im,0,0,0,0,200,200,ImageSX($im),ImageSY($im));
// or $ERROR_MSG="Could not resize image";

Imagejpeg($destimg,'',20);
ImageDestroy($im);
ImageDestroy($destimg);
?>

MEN nu til mit spørgsmål, for smider jeg det hele ind i en funktion
eller´klasse, bliver billedet ikke længere vist, istedet kommer der bare den
der standard kasse som bruges når billeder ikke kan findes. Kassen har dog
billedets størrelse.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det fungerer sådan, og evt.
hvordan jeg kommer udenom problemet.

pfh tak
Regin Madsen

Fra : Kim Emax

Dato : 09-01-05 01:04

Regin Madsen wrote:

> Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det fungerer sådan, og evt.
> hvordan jeg kommer udenom problemet.

det hjalp, hvis du viste den function du prøver at lave. Du skal være
opmærksom på at div. variabler deklareret udenfor funktionen skal
globaliseres inden i funktionen for at virke... eks.:

$a = "hest";

function a() {
return $a; // returnerer ingenting
}

function b() {
global $a
return $a; // returnerer "hest"
}

mvh
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 09-01-05 01:06

Kim Emax wrote:

> function b() {
> global $a
> return $a; // returnerer "hest"
> }

Smid selv et ";" ind, hvor det manger... jeg går i seng nu!

Emax

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 01:28

jo funktionen kan såmend bare se sådan ud:

<?
Header("Content-type: image/jpeg");

function test(){
[...]

mit første eksempel vil vise billedet i browseren, hvorimod dette ikke vil
vise andet end en "billedet er ikke fundet, men er så stort" box.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 02:19

hmm...efter nogle timer har jeg nu fået det oprindelige script til at virke.