Internatial campingpas
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 07-01-05 21:25

Så langt jeg har forstået, er det internationale campingpas, en slags
forsikring., det er faktisk derfor jeg mener det er nødvendigt at have.

Rabatter er da meget godt, men vigtigere er det da, at vi har en forsikring,
hvad jeg mener campingpasset er.

Fra : phk

Dato : 07-01-05 21:51

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikring., det er faktisk derfor jeg mener det er nødvendigt at have.
>
> Rabatter er da meget godt, men vigtigere er det da, at vi har en

Jeg gentager mit spørgsmål hver gang ovenstående kommer op (den plejer at
komme fra en campingpladsejer):

Hvem kender nogen som har brugt den forsikring, som følger med
campingpasset?

I første omgang dækker ens egen forsikring ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-01-05 22:33

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> have.
>
> Rabatter er da meget godt, men vigtigere er det da, at vi har en
> forsikring, hvad jeg mener campingpasset er.

Kej Karl-heinz

På bestillingssedlen til CCS passet der står der faktisk også at der er
tilknyttet en ansvars forsikring.
--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 08-01-05 11:53

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kej Karl-heinz
>
> På bestillingssedlen til CCS passet der står der faktisk også at der er
> [...]

Det er korrekt at samme ansvarsforsikring opnås ved det blå CCS pas.
Passet er samtidig en ensartet legitimation til brug ved indskrivningen.
I virkeligheden er passet mest til for campingpladsejernes skyld og dernæst
for vores skyld...
Hvorfor så dette?

Passet giver campingpladsejerne en garanti for at vi har en
ansvarsforsikring. Alternativt skulle vi fremvise vores policer fra hvert
vores forsikringsselskaber før de ville lukke os ind. Ingen kan påstå at
dette ville gøre indskrivningen lettere.
Jeg tror jeg selv var oppe sidst i tyverne før jeg fandt det rigtigst at
tegne en forsikring i et forsikringsselskab.
Dengang var det jo ok at man så kunne købe et pas til under en
hundredekroneseddel og herved tilfredsstille campingpladsejeren.
Hilsen Hans Tyrrell

Fra : phk

Dato : 08-01-05 12:57

"Hans Tyrrell" <baalvej3@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores forsikringsselskaber før de ville lukke os ind. Ingen kan påstå at
> dette ville gøre indskrivningen lettere.

Hold da op - det er da heldigt at campingpladserne vil lukke os _ud_ uden at
sikre sig at vi har en ansvarsforsikring.

Sandheden er nok nærmere at det er penge ned i kassen på campingpladserne.
Et slags dyrt dankortgebyr.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 08-01-05 17:40

> Sandheden er nok nærmere at det er penge ned i kassen på campingpladserne.
> Et slags dyrt dankortgebyr.
>

> --
> Per, Esbjerg

Som nogen af dem så giver os tilbage i form af rabatter!!!

Det er ok at man synes det er for dyrt, men det ændrer ikke ved at
ansvarsforsikringen og den forenklede indskrivning letter arbejdet/besværet
både for dig og mig.
At det er en god ide for campingpladserne kan der ikke herske tvivl om. Men
mon ikke de ville indrive pengene på anden vis hvis ikke de fik deres del af
kagen fra passene. Hø hø, de skal jo også leve.

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : phk

Dato : 08-01-05 18:01

> [...]

> Det er ok at man synes det er for dyrt, men det ændrer ikke ved at
> ansvarsforsikringen og den forenklede indskrivning letter

Der er ingen problemer i at læse informationer fra Dankort,
Sygesikringskort, benzinkort m.fl.

Begge dele er rigtigt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 08-01-05 19:06

ved at

> Der er ingen problemer i at læse informationer fra Dankort,
> Sygesikringskort, benzinkort m.fl.

Hvordan kan man ud fra Dankort, sygesikringskort eller benzinkort se om man
er i besiddelse af en ansvarsforsikring???

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : phk

Dato : 08-01-05 19:38

> Hvordan kan man ud fra Dankort, sygesikringskort eller benzinkort se om
> man
> er i besiddelse af en ansvarsforsikring???

Vi kører i ring! :)

Det er netop den undskyldning campingpladserne bruger - så jeg gentager: Er
der nogen der kender nogen der kender nogen der nogensinde har brugt den
ansvarsforsikring?

Eller er den bare unødvendig til andet end at være en nødvendig undskyldning
for campingpladserne til at kræve passene (og dermed tjene penge den vej)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 09-01-05 17:28

> [...]
undskyldning
> for campingpladserne til at kræve passene (og dermed tjene penge den vej)?

Sådan er det vel med alle, vi vil gerne tjene penge, men absolut ikke give
dem ud igen.
Alternativet ville vel så bare være at vi skulle give endnu mere i
pladsgebyr eller lignende.
At du og jeg ikke har hørt om nogen der har anvendt ansvarsforsikringen
betyder jo ikke at vi har hørt alt. Og i bund og grund er der vel ingen
tvivl om at det gør det lettere for pladsejeren.

Jeg synes det er en god ting med dette kort og betaler gerne de 80,- for at
slippe for besværet med at aflevere personpas, kørekort eller andet. Jeg
tvivler også på at eks. BTN, DCU, DCK -pladserne ville give rabat, hvis jeg
viste mit kørekort....

Slut herfra
Venlig hilsen Hans Tyrrell