Thailand resorts guide
Fra : ___P.Sir___

Dato : 07-01-05 14:31

I kender det selv: Man vælger et hotel fra en brochure el. internet -
og bliver enormt skuffet, når man står der - billeder kan lyve enormt.
Skete for mig senest på Koh Samui.
Derfor: Er der noget her, som kender en rigtig god bog med billeder fra
Thailands hoteller og strand "resorts", som man kan stole på? Ville
være ideelt hvis man kunne se de enkelte steder oppefra.
Jeg ved den tyske fotograf Michael Friedel har lavet nogle sådanne,
bl.a. om Maldiverne m.m., men desværre ikke Thailand.
Men det må da findes?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-01-05 16:00

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved den tyske fotograf Michael Friedel har lavet nogle sådanne,
> bl.a. om Maldiverne m.m., men desværre ikke Thailand.

http://www.samui-maps.com/

der er også link til PHOTOS

vh JJ

Fra : Samsara

Dato : 09-01-05 02:08

> [...]
>
> I kender det selv: Man vælger et hotel fra en brochure el. internet -
> og bliver enormt skuffet, når man står der - billeder kan lyve enormt.

Hej'sa

Må jeg have lov til at spørge, hvor du boede ? Jeg skal selv til
Koh Samui til juni og skal bo på Chaweng Buri Resort.

Venligst
Samsara

Fra : ___P.Sir___

Dato : 09-01-05 10:17

> Må jeg have lov til at spørge, hvor du boede ? Jeg skal selv til
> Koh Samui til juni og skal bo på Chaweng Buri Resort.
>
> Venligst
> Samsara

Ja, vi boede først på "COCO resort" - meget primitivt, omend det ser
fint ud på nettet, dernæst på "NOrdic Samui" - lidt bedre, men begge
steder er hæmmet af at ligge på Big Buddha beach, som var ganske
elendig og beskidt. Dårlig bundforhold, masser af affald flyder rundt i
vandet. Helt anderledes end hvad Thailandske strande ellers byder på.
Så derfor flyttede vi endelig ind på Chaweng stranden, selvom vi ellers
helst vil undgå det område - er endnu værre end Patong på Phuket.
Her boede vi på Seascape resort - rimelige værelser, elendig
restaurant, alt for lille pool, men i det mindste med en ordentlig
strand.
Vi gik en tur langt Chaweng stranden en dag, og er ikke i tvivl om, at
næste gang vi kommer der, så vil vi bo på Central Samui hotel,
kanonflot hele vejen igennem. Men selvfølgelig også i den dyre ende. I
juni er det dog lavsæson, så der burde det være til at få et godt
tilbud.
Kender IKKE buri resort indefra, omend jeg husker vi gik forbi.

--
m.v.h. Preben