indsæt tegn i text
Fra : Sonni Jensen

Dato : 07-01-05 13:52

Jeg sidder og arbejder med at lave noget arkiv sys. til en afd.
på et sygehus, brugere skal kunne søge efter et cpr.nr. i en DB,
men jeg vil meget gerne have at når bruger indtaster (XXXXXXXXXX)
at jeg kan indsætte en bindestreg efter de første 6 tegn
(XXXXXX-XXXX), hvor gør jeg det her nemmest

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 07-01-05 14:16

Umiddelbart vil dette virke, men der er sikkert bedre måder at gøre det!
Benyt dig eventuelt af at kontrollere cpr nummeret vha. 11 regnetingen.

$cprnr = $_GET['cpr'];
$first = substr($cprnr, 0, 6);
$second=substr($cprnr, -4);
$newcpr = $first.'-'.$second;