Manglende $_GET variabler fra URL
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 18:35

Hej

Jeg tror bedst jeg kan forklare hvad jeg søger med nedenstående eksempel:

funktionen AddComment() tager variablen id - som skal være sat...

switch ($_GET['action']) {
case 'addcomment':
AddComment($_GET['id']);
break;
default:
List();
}

Hvis min side bliver kaldt med eks:
www.minside.dk/index.php?action=addcomment&id=1 er der ingen problemer, men
"glemmer" jeg nu 'id=1' fil AddComment blive kaldt med en NULL værdi.

Jeg kan komme op med to ideer:

1) definere funktionen AddComment($id = 1) men det ser ikke ud til at virke
2) benytte isset til at finde ud af om $_GET['id'] er sat

nogen ideer??

mvh
Regin Madsen

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 06-01-05 19:36

On Thu, 06 Jan 2005 18:35:05 +0100, Regin Madsen wrote:
> 1) definere funktionen AddComment($id = 1) men det ser ikke ud til at virke

Ikke en specielt detaljeret fejl beskrivelse, det eneste jeg kan sige er
at det burde virke.

> 2) benytte isset til at finde ud af om $_GET['id'] er sat

En ganske udemærket løsning, som jeg ofte selv har benyttet. Det har
også den fordel at det potentielt øger sikkerheden i dine kode, i
tilfælle af at folk begynder at "angribe" dit script.

> nogen ideer??

Er dine egne ikke gode nok ?

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 21:35

"Simon Lyngshede" <simon@giraf.spiceweasel.dk> wrote in message

> Ikke en specielt detaljeret fejl beskrivelse, det eneste jeg kan sige er
> at det burde virke.

Nej jeg ved godt den ikke er så detaljeret, men det eneste jeg kan se er at
der ikke bliver sat nogen værdi, men da $id ikke bliver sat lige med 1 må
det være en tom streng som bliver sendt over.

> [...]
> også den fordel at det potentielt øger sikkerheden i dine kode, i
> tilfælle af at folk begynder at "angribe" dit script.

Jo det er de vel ledte vel egentligt blot efter om der var en standard
måde at chekke det på som jeg ikke ligevar klar over.

> --
> Simon Lyngshede
> simon@giraf.spiceweasel.dk
> Remove long necked animal.