DVD Omslag
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 05-01-05 19:03

Hejsa !

Hvorhenne finder jeg DVD/Cover´s til Danske film.

Hilsen

KK

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-01-05 19:07

Kenneth Kristensen wrote:
> Hejsa !
>
> Hvorhenne finder jeg DVD/Cover´s til Danske film.

Det lyder ikke som noget helt lovligt ? Isåfald, STFW!!

--
Mads Jensen
To email me, remove z's in my address

Q: Why shouldn't I simply delete the stuff I never use, it's just taking up
space?
A: This question is in the category of Famous Last Words..
   -- From the Frequently Unasked Questions

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-01-05 20:42

"Mads Jensen" <madsj@razptuzs.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke som noget helt lovligt ? Isåfald, STFW!!

For det første: Hvad betyder STFW?
For det andet: Er du politimand? Hvis ikke: STFU.
For det tredje: Hvis mandens ærinde nu er rent og ædelt, hvilket bestemt er
muligt, så STFU.

Jeg downloader selv af og til danske covers når f.eks. jeg har købt DVD'er
hos CDON og ikke kan leve med de svenske covers.
Og det gør jeg fra:
http://www.cdcovers.cc/dvd_a.php
eller fra:
http://www.coverkingdom.net/

Førstnævnet har en knudret brugerflade og sidstnævnte er fuld af pop-ups og
andet irriterende, men har af og til noget den første ikke har.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Heine Lametsch

Dato : 05-01-05 21:23

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Førstnævnet har en knudret brugerflade og sidstnævnte er fuld af pop-ups
> og andet irriterende, men har af og til noget den første ikke har.

Dennne side er også god at bruge: http://daprogger.mine.nu/

MHV: Heine

Fra : Mads

Dato : 05-01-05 20:45

On Wed, 5 Jan 2005 19:02:40 +0100, "Kenneth Kristensen"
<ken.k@mail.dk> wrote:

>Hejsa !
>
>Hvorhenne finder jeg DVD/Cover´s til Danske film.

De plejer da at sidde på filmene når du køber dem.
Hvis du manger et, så burde du klage i butikken.

Fra : Martin Møller

Dato : 05-01-05 21:28

"Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> De plejer da at sidde på filmene når du køber dem.
> Hvis du manger et, så burde du klage i butikken.

Tyv tror hver mand stjæler. Det kunne jo være hans originale cover var gået
i stykker og han gerne vil have det skiftet ud.

--
/ Martin Møller

My Dvd collection http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/martinboy
- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Mads

Dato : 06-01-05 01:15

On Wed, 5 Jan 2005 21:27:53 +0100, "Martin Møller"
<martinboySPAM@FILTERhotmail.com> wrote:

>Tyv tror hver mand stjæler. Det kunne jo være hans originale cover var gået
>i stykker og han gerne vil have det skiftet ud.

Ja ja, eller hans svigermor har spist det, ikke sandt ?

Go on, pull the other one.

Hvis det originale cover var gået i stykker, så havde manden
jo nok skrevet det og så havde han sikkert også nævnt
titlen på filmen. Så var der måske en der havde filmen og
som var villig til at scanne coveret ind og sende det.

Men når nogen spøger "hvor finder man covers", så tror jeg
sgu nok de fleste ved hvad det handler om.

Men bevares, puds du bare din glorie.

Fra : Glenn [Valby]

Dato : 06-01-05 03:57

> Men når nogen spøger "hvor finder man covers", så tror jeg
> sgu nok de fleste ved hvad det handler om.
>
> Men bevares, puds du bare din glorie.

Det kunne også være at han skal bruge dem til noget helt andet.
F.eks. har jeg bygget en reol som jeg har klistret ind i film-covere, hentet
på nettet, den er så blevet klar-lakeret bag efter, og den er faktisk ret
fed. Jeg overvejer også at klistre en væg til med coverer, når jeg en dag
får tid. ( ..men det skal nok være inden kæresten flytter ind )

Glenn

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-01-05 08:19

"Glenn [Valby]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg en dag får tid. ( ..men det skal nok være inden kæresten flytter ind

Det lyder ret cool. Nørdet, men alligevel.
Er det noget du kan tage et billede af, og smide på nettet?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Glenn [Valby]

Dato : 06-01-05 14:53

> Det lyder ret cool. Nørdet, men alligevel.
> Er det noget du kan tage et billede af, og smide på nettet?

Sorry, jeg har ikke et digi-cam.

Glenn

Fra : Martin Møller

Dato : 06-01-05 14:37

> [...]
> titlen på filmen. Så var der måske en der havde filmen og
> som var villig til at scanne coveret ind og sende det.

Så når du nu påstår at han kun er ude på ulovligheder, så vil du ligefrem
opfordrer ham til at begå yderligere ulovligheder ved at få en til at scanne
coveret ind og sende det til ham? tsk, tsk...

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-05 11:32

Martin Møller kalligraferede, i
> "Mads" <DeathTo@ll.spammers> skrev i en meddelelse

> Tyv tror hver mand stjæler. Det kunne jo være hans originale cover
> var gået i stykker og han gerne vil have det skiftet ud.

Og hvad så? Tror du han må downloade en kopi?

Han må gå på biblioteket og tage en fortokopi eller leje filmen og tage en
fotokopi.

David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-01-05 11:36

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> Og hvad så? Tror du han må downloade en kopi?

Jeg downloader cover-kopier, hver gang jeg kigger mig omkring hos
axelmusic.dk. Begår jeg ulovligheder?

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-05 11:54

Peter B. Juul kalligraferede, i news:m2ekgyj13m.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk
> Jeg downloader cover-kopier, hver gang jeg kigger mig omkring hos
> axelmusic.dk. Begår jeg ulovligheder?

Strengt taget, ja. Medmindre du, hvad jeg gætter på, er ironisk og taler om
din browsers cache?

David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-01-05 19:37

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Peter B. Juul kalligraferede, i news:m2ekgyj13m.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk
>
> Strengt taget, ja. Medmindre du, hvad jeg gætter på, er ironisk og taler
> om
> din browsers cache?

Det er jo en jungle!
Hvad med de coverbilleder der ligger i DVDProfiler? Programmet er fuldt af
indscannede covers og ligger på min harddisk!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-01-05 20:11

Jonas Gaarde wrote:

> Det er jo en jungle!
> Hvad med de coverbilleder der ligger i DVDProfiler? Programmet er fuldt af
> indscannede covers og ligger på min harddisk!

Det er jo film jeg ejer, så der er vel ingen probs.
i den forbindelse - jeg må vel godt scanne et cover
fra en film jeg har betalt for.

Værre er det med dem på min wishlist :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-05 17:51

> Det er jo en jungle!
> Hvad med de coverbilleder der ligger i DVDProfiler? Programmet er fuldt af
> indscannede covers og ligger på min harddisk!

ja og de covers jeg smider i dvdprofiler henter jeg hos axel og
laserdisken - jeg gider ikke scanne alle mine film når billederne ligger der
alligevel (og faktisk i en fin opløsning - jeg tror godt man kunne lave
nogle ok fronter af dem)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-01-05 15:39

Peter B. Juul wrote:

> Jeg downloader cover-kopier, hver gang jeg kigger mig omkring hos
> axelmusic.dk. Begår jeg ulovligheder?

Browser cache og lignende er undtaget i loven, men ellers er svaret ja.

Mvh

Tim

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 06-01-05 13:15

"Kenneth Kristensen" <ken.k@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa !
>
> Hvorhenne finder jeg DVD/Cover´s til Danske film.
>

> Hilsen
>
> KK

DGrunden til at jeg søgte er den at det cover som var på dvd´en er slidt.
Har købt den i en genbrugs-forretning.

Dette skulle der vel ikke være noget ulovligt i ???

Kenneth K

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-05 13:21

Kenneth Kristensen kalligraferede, i

> DGrunden til at jeg søgte er den at det cover som var på dvd´en er
> slidt. Har købt den i en genbrugs-forretning.

Hvis du ikke har fundet det endnu er det måske en idé at skrive hvilket et
du specifikt leder efter?

> Dette skulle der vel ikke være noget ulovligt i ???

Tro det eller lad være: jo du må ikke downloade et cover medmindre
rettighedshaver har givet tilladelse til det ...

Det er muligvis idiotisk, men sådan er det altså.

David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-01-05 13:30

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> Tro det eller lad være: jo du må ikke downloade et cover medmindre
> rettighedshaver har givet tilladelse til det ...
>
> Det er muligvis idiotisk, men sådan er det altså.

Det _er_ idiotisk.

Og det er en af den slags situationer, hvor jeg mener, at lovens ånd
bør stå over dens bogstav (det mener jeg nu for det meste).

Det er ligesom med software: Hvis jeg har købt licens til en eller
anden office-pakke eller andet 5Kkr-gejl, så vil jeg skide på
lovligheden: Bliver CD'en ridset til ubrugelighed, skaffer jeg en
ny fra anden side. Jeg vil ikke købe programmet to gange af den grund.
Jeg har trods alt licens til det.

På samme måde med mp3'er: Insisterer man på at gøre det svært for mig
at mp3-encode et CD-lignende objekt, jeg har købt, så har jeg ingen
skrupler ved at skaffe dem over nettet - uanset at det er ulovligt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-05 13:41

Den 06-01-05 13.29 skrev Peter B. Juul følgende:

> [...]
> lovligheden: Bliver CD'en ridset til ubrugelighed, skaffer jeg en
> ny fra anden side. Jeg vil ikke købe programmet to gange af den grund.

Normalt vil du kunne få en ny kopi fra producenten. Evt. mod betaling af
fremstillingspris for mediet sam forsendelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-01-05 23:41

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Normalt vil du kunne få en ny kopi fra producenten. Evt. mod betaling
> af fremstillingspris for mediet sam forsendelse.

Også hvis det er en OEM-udgave?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-05 00:02

Den 06-01-05 23.40 skrev Peter B. Juul følgende:

> Også hvis det er en OEM-udgave?

Det vil jeg tro. Spørgsmålet er så blot, hvem der er producenten. Nogle
computerproducenter laver deres egen version, der er tilpasset
computeren, så der vil det klart være computerproducenten, man skal
henvende sig til.

Det er nok lidt sværere at vide, hvem man skal henvende sig til, hvis
man har købt et OEM-program sammen med for eksempel en mus. Men man kan
vel prøve sig frem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-05 11:37

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote

> På samme måde med mp3'er: Insisterer man på at gøre det svært for mig
> at mp3-encode et CD-lignende objekt, jeg har købt, så har jeg ingen
> skrupler ved at skaffe dem over nettet - uanset at det er ulovligt.

Enig!

Jeg er ellers hardcore modstander af alle former for ulovlig kopiering,
men eksemplet med at downloade en mp3 man har på CD, eller udskifte et
ødelagt cover, skal man godt nok være smålig hvis man får ondt i røven
over.

Hos Axelmusic.com har de ofte nogle gode cover-scans.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-05 13:24

Den 06-01-05 13.15 skrev Kenneth Kristensen følgende:

> DGrunden til at jeg søgte er den at det cover som var på dvd´en er slidt.
> Har købt den i en genbrugs-forretning.
>
> Dette skulle der vel ikke være noget ulovligt i ???

Jo, det er ulovligt - med mindre du kan hente det på en hjemmeside, der
har fået lov til at tilbyde det til download af ophavshaver. Jeg tvivler
stærkt på, at en sådan hjemmeside eksisterer.

Noget helt andet er så, at risikoen for at blive opdaget, hvis du
alligevel downloader en ulovlig kopi, er forholdsvis lille. Og hvis det
kun er en enkelt kopi, og du i forvejen ejer originalen, er risikoen for
at blive præsenteret for en regning nok nærmest usigelig lille.

Den største risiko er nok, at flere af den slags hjemmesider med
pirat-omslag også tilbyder læssevis af pornoreklamer og andet skidt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 06-01-05 13:37

> [...]
> Har købt den i en genbrugs-forretning.
>
> Dette skulle der vel ikke være noget ulovligt i ???

-----
Det drejer som om et cover til "De røde heste".

Hilsen

Kenneth K

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-01-05 15:42

> DGrunden til at jeg søgte er den at det cover som var på dvd´en er slidt.
> Har købt den i en genbrugs-forretning.
>
> Dette skulle der vel ikke være noget ulovligt i ???

I princippet jo, ligesom du heller ikke downloade MP3 filer på nettet
hvis din originale CD er risset. Jeg skulle dog blive meget overrasket
hvis APG eller lignende skulle komme efter dig for at downloade et cover
til din originale film.

Mvh

Tim

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 06-01-05 16:22

Tim Christensen wrote:

> [...]
> hvis din originale CD er risset. Jeg skulle dog blive meget overrasket
> hvis APG eller lignende skulle komme efter dig for at downloade et

Gad vide om det ikke er lovligt hvis man udskriver et billede (f.eks. et
cover) til eget brug uden at downloade det (gemme på harddisken) først?

Mikkel

Fra : Tim Christensen

Dato : 06-01-05 16:33

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Gad vide om det ikke er lovligt hvis man udskriver et billede (f.eks. et
> cover) til eget brug uden at downloade det (gemme på harddisken) først?

Det er lovligt at lave enkelte kopier til eget/hustandens brug, så du må
gerne udskrive en indscannet version af dit hvis du mister originalen
eller af anden grund får lyst til det. Men du må ikke udlåne eller sælge
denne kopi, hvilket man naturligvis godt må med originalen.

Mvh

Tim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-05 16:35

Den 06-01-05 16.21 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> Gad vide om det ikke er lovligt hvis man udskriver et billede (f.eks. et
> cover) til eget brug uden at downloade det (gemme på harddisken) først?

Problemet er ikke selve kopieringen. Hvis man selv ejer dvd'en og laver
en kopi af coveret til sig selv, er det helt lovligt. Det er også helt
lovligt at indscanne coveret på computeren og bruge det som baggrundstapet.

Problemet opstår for eksempel, når man kopierer fra en ulovlig udgave
som ligger på nettet. Og udgaven på nettet er ulovlig, hvis ikke
hjemmesiden har fået tilladelse til at distribuere den af ophavshaver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og gratis lommeregner i proceslinjen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-01-05 08:11

Kim Ludvigsen wrote:
> Problemet opstår for eksempel, når man kopierer fra en ulovlig udgave
> som ligger på nettet. Og udgaven på nettet er ulovlig, hvis ikke
> hjemmesiden har fået tilladelse til at distribuere den af ophavshaver.

Ehh, det afhænger vist lidt af HVOR du har fundet coveret på nettet. Jeg
ved ikke hvordan reglerne er i Danmark men i USA er det så vidt jeg er
informeret i hvert tilfælde tilladt at vise omslaget til en bog, dvd, cd
- whatever som sælger af pågældende produkt. Det er desuden ifølge deres
Fair Use lovgivning tilladt at gøre det samme i forbindelse med
anmeldelser eller artikler af pågældende produkt.

Om det så er tilladt for dig som privatperson at downloade coveret er så
en anden diskussion. Men da det så vidt jeg forstår er tilladt at
udskrive et eksemplar af en hjemmeside på din printer til privat brug
gælder det vel bare om at finde en side der har coveret og printe det ud.

Tenz.

Fra : Konrad

Dato : 10-01-05 17:17

"Kenneth Kristensen" <ken.k@mail.dk> wrote in message
> Hejsa !
>
> Hvorhenne finder jeg DVD/Cover´s til Danske film.

TP, Fona, AxelMusic osv...Det mest almindelige er dog, svjv, at købe coveret
sammen med en film...