samme echo...
Fra : Knud Haugmark

Dato : 05-01-05 13:43

Jeg vil checke om der allerede er en record på en given 'datetime'

Men uanset om der er en record eller ej, så får jeg svaret no matching
records
Har også prøvet med select count, men samme resultat.
(Echo skulle vel egentlig være et tal, men det er det ikke, men det er et
andet problem...)

www.haugmark.dk/form1b.php

$datetime = "$year$month$date";

$count= ("select * FROM 'data' WHERE 'datetime' = $datetime");
//("SELECT COUNT * FROM 'data' WHERE 'datetime' = $datetime");

echo ("$count<br />");
if ( $count > 0 ) {
echo "hit!<br />";
}else{
echo "no matching records<br>";
}

Fra : Troels Hansen

Dato : 05-01-05 14:13

Knud Haugmark wrote:

> $count= ("select * FROM 'data' WHERE 'datetime' = $datetime");
> //("SELECT COUNT * FROM 'data' WHERE 'datetime' = $datetime");

Du kan ikke det du er ude i her....
SELECT COUNT(*) AS antal FROM data WHERE datetime = $datetime
ville være mere rigtigt.

Ellers prøv denne.

SELECT * FROM data WHERE datetime = $datetime
$tjeck = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($tjeck) > 0 ) {
echo "hit!<br />";
}else{