E-Mail
webnoob 5265
Mozilla Firebox + Digital signatur ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 22:21

Kan man ikke bruge TDCs Digital Signatur fra Mozilla Firebox ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-05 23:27

Ss skrev:

> Kan man ikke bruge TDCs Digital Signatur fra Mozilla Firebox ?

Jo - men den skal installeres først. Det er ikke nok bare at
installere den til IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Scholz

Dato : 04-01-05 23:30

Ss wrote:
> Kan man ikke bruge TDCs Digital Signatur fra Mozilla Firebox ?

Sagtens... bare importer den, og den virker perfekt.

Certificate manager findes her:
Tools -> Options -> Advanced -> Certificates -> Manage Certificates

--
Thomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-01-05 00:40

On Tue, 04 Jan 2005 23:29:36 +0100, Thomas Scholz <thomas@scholz.dk>
wrote:

>Sagtens... bare importer den, og den virker perfekt.
>
>Certificate manager findes her:
>Tools -> Options -> Advanced -> Certificates -> Manage Certificates

Jeg har også prøvet - men den vil importere nogle PKCS12 filer, men
dem har jeg ikke.

Jeg bruger også TDC's digitale signatur, men jeg kan kun vælge et
html-format når jeg vil sikkerhedskopiere.

Nogen ideer ?

/jesper

Fra : Thomas Scholz

Dato : 05-01-05 00:49

Jesper Hansen wrote:

> [...]
> dem har jeg ikke.
>
> Jeg bruger også TDC's digitale signatur, men jeg kan kun vælge et
> html-format når jeg vil sikkerhedskopiere.

Ved ikke helt hvor du sikkerheds kopiere den fra, men det er muligt at
eksportere den fra IE (hvis dette blev tilladt under import i IE) til
flere format, bl.a. PKCS12.

--
Thomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-01-05 01:02

On Wed, 05 Jan 2005 00:49:00 +0100, Thomas Scholz <thomas@scholz.dk>
wrote:

>Ved ikke helt hvor du sikkerheds kopiere den fra, men det er muligt at
>eksportere den fra IE (hvis dette blev tilladt under import i IE) til
>flere format, bl.a. PKCS12.

Jeg sikkerhedskopierer som beskrevet her:

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks

Jeg har åbenbart ikke tilladt at kunne eksportere fra IE for det
virker heller ikke

/jesper

Fra : Thomas Scholz

Dato : 05-01-05 13:36

Jesper Hansen wrote:

> Jeg sikkerhedskopierer som beskrevet her:
>
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks
>
> Jeg har åbenbart ikke tilladt at kunne eksportere fra IE for det
> virker heller ikke

Der står længere nede på siden:
Såfremt du har behov for signaturen i et standardformat (PKCS #12) til
installation i programmer, som ikke understøtter Microsoft CAPI, kan du
klikke på: Opret en sikkerhedskopi til brug i andre programmer.

Som henviser til denne side:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks_g

Jeg har aldrig set eller brugt det program de henviser til, er måske
noget de har lavet siden jeg oprettet mit certifikat. Jeg har bare en
PKCS #12 fil liggende med certifikatet i, som jeg altid kan importere i
diverse programmer.

--
Thomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-01-05 00:44

On Wed, 05 Jan 2005 13:35:32 +0100, Thomas Scholz <thomas@scholz.dk>
wrote:

(snip)

> [...]
>installation i programmer, som ikke understøtter Microsoft CAPI, kan du
>klikke på: Opret en sikkerhedskopi til brug i andre programmer.

Ja sq da - det virkede

> [...]
>noget de har lavet siden jeg oprettet mit certifikat. Jeg har bare en
>PKCS #12 fil liggende med certifikatet i, som jeg altid kan importere i

Smart - det vil jeg følge og 1000 tak for hjælpen.....

/jesper