Count på forside
Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-01-05 17:16

Som opfølgning på kortlink.dk/gsn

Jeg fandt med mySQL support, men glippede det igen, da jeg tænkte
at måske dette var muligt:

Min underskriftsindsamling ligger nu her:
http://imas.frac.dk/guestbook/

Det hele fungerer så vidt jeg kan se, men den kører uden mySQL.
Alligevel vil jeg gerne have en tæller på forsiden som kan tælle
hvor mange indlæg der ligger i flatfilen.

Jeg tænkte at det måtte da være muligt, når nu den kan finde ud
af at skifte side efter hver 10. post.

Altså en counter der registrerer antallet af gange der bliver
trykket "Send" måske. Men det vil selvfølgelig give problemer,
eftersom den jo så også vil tælle når man trykker "Send", men
laver fejl i formlen.

Kan nogen hjælpe mig med en sådan tæller?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-01-05 17:22

Åh ja, så har jeg et ekstra spørgsmål:

Er det muligt at definere input type ved min "Postnummer" boks, så
der kun kan skrive tal? Altså ingen tekst?

Fra : Mads Jensen

Dato : 03-01-05 21:32

4ZaKeN wrote:
> [...]
> eftersom den jo så også vil tælle når man trykker "Send", men
> laver fejl i formlen.
>
> Kan nogen hjælpe mig med en sådan tæller?

Uden kode dør helten ikke, så hvis du vil have hjælp, så må du lige
uploade din kildekode; læg en fil med følgende indhold:

<?php
show_source("navn.php"); // navn.php = filen, hvor gæstebogen er i
?>

kunne passende kaldes gbog.phps
--
Mads Jensen
To email me, remove z's in my address

"Beware of bugs in the above code,
I have only proven it correct, not tested it"
         - Donald Knuth

Fra : 4ZaKeN

Dato : 04-01-05 14:25

Mads Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> <?php
> show_source("navn.php"); // navn.php = filen, hvor gæstebogen er i

Er hermed gjort:

http://imas.frac.dk/guestbook/htmldk.phps

Fra : 4ZaKeN

Dato : 04-01-05 14:28

4ZaKeN wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> http://imas.frac.dk/guestbook/htmldk.phps

Ser ikke heeelt ud til at virke, så her;

http://imas.frac.dk/guestbook/htmldk2.phps