rejse til egypten
Fra : sebastian fudge

Dato : 02-01-05 14:07

Hej, min kæreste og jeg har snakket om at tage til egypten til sommer. Så
vil jeg lige høre om der er nogen der har været der og hvad de syntes om
det. Vi kunne og tænke os at komme ud at dykkes/snorkel. Og en tur ud i
ørken enten på kamel eller bil.
Så hvis du/I kender et rejse selvskab der flyver fra billund af vil jeg
gerne høre fra jer

hilsen sebastian

Fra : Ole

Dato : 02-01-05 15:32

"sebastian fudge" <sebastian_fudge@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ørken enten på kamel eller bil.
> Så hvis du/I kender et rejse selvskab der flyver fra billund af vil jeg

Hej

Jeg var selv i Egypten i november 2002 med Falk Lauritsen, som du finder her
http://www.falk-lauritsen.dk/ Den måde man kommer derned på er flyvning fra
Billund til Kastrup, og derfra videre til Egypten. På vej hjem lander man
først i Billund, og flyver efterfølgende til Kastrup. De har to
destinationer, den ene Hurgada på vestsiden af Det Røde Hav og Sharm
El-Sheikh på østsiden. Jeg var i Hurgada på vestsiden.

Jeg vil dog direkte fraråde, at I tager derned i sommerperioden, da
temperaturerne nemt kommer over de 40 grader. Det vil nok være bedst at
komme om foråret eller efteråret, så det heller ikke er for varmt. Eneste
minus herved er dog, at dagene jo selvsagt er kortere, men heller det end
man konstant skal have en flaske vand indenfor rækkevidde. Da jeg selv var
dernede var temperaturene omkring eller lige i underkanten af 30 grader.

Ole

Fra : Peter Cardow

Dato : 02-01-05 17:45

Hej Sebastian

Selvfølgelig skal i da tage til Egypten... og jeg vil foreslå Sharm El
Sheikh, her er masser af muligheder
både når det kommer til jeep-ture, Snorkel-ture, kamel-ture ud i ørkenen og
skulle det være en tur der kombinerer
alle 3 er det såmænd også muligt !!!
men... tag IKKE derned i Juli-August for her er extremt varmt.... hvis i
regner
med at være aktive på ferine vil jeg anbefale Apri-Juni eller Oktober måned
der er rigtig god !

http://www.cardow.dk/egypten.htm
se her hvorfor vi har været dernede 5 gange på 2 år !! men pas på -
- der er risiko for at man bliver afhængig af det )

Rejse hilsen

Peter Cardow
(skriv endelig hvis i vil have uddybet tingene

Fra : Ole

Dato : 02-01-05 18:48

"Peter Cardow" <petercardowSPAM@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sheikh, her er masser af muligheder
> både når det kommer til jeep-ture, Snorkel-ture, kamel-ture ud i ørkenen

[SNIP]

Jeg formoder, at der i Sharm El Sheikh er lige så turistet som i Hurgada,
men jeg ville alligevel vælge vestsiden igen, da det er nemmere at komme et
smut til Luxor, samtidig med, at det ikke burde være sværere eller mere
tidskrævende et komme et smut til Cairo. Ja, det er med de berømte Giza
pyramider i tankerne, nok har man set dem utallige gange på billeder og tv,
men det er noget helt andet rent faktisk at være der. Desuden er der på
vestsiden de samme muligheder at snorkle, komme ud i jeep og på kamel.

Ole

Fra : sebastian fudge

Dato : 05-01-05 20:34

hej igen, tak for besvarelserne. Men jeg fik en e-mail fra en der har op
levet det på denne her måde. Er der andre der har oplevet det?

Hilsen sebastian

Har været i Egypten to gange. Den ene gang i Cairo og her for et år siden i
Hurghada. Er glad for at have været Egypten, men mærk jer dette:

-De fleste turister får meget ondt i maven. Min kone havde vagtlæge, da vi
kom hjem til DK.
-Maden smager af lort. McD er en trøst...!
-Det er umuligt at være i fred for araberne. På samme måde som i Marokko er
de klamt nærgående...og uhyggelige....
-De tager røven på jer så meget de magter det..."tip tip tip" for alting og
de kan finde på at placere jer på en kamel og kræve 300 kr. for at I kan
komme ned igen...og mht. Hurghada: der er ikke en skid at se...

Til gengæld var min dykning bedre i Hurghada end den var ved Koh Tao i
Thailand...men det er også det eneste som er værd at tage til Egypten
for..!!

Overvej om ikke I skulle støtte thai'erne i stedet - Thailand er (efter min
mening) 1000 gange større oplevelser og thai'erne er meget bedre
mennesker!!! Og leveomkostningerne er latterligt lave i forhold til....

Hilsen endnu en Jens

Fra : Peter Cardow

Dato : 05-01-05 21:31

Rooolig rooolig nu.....

det kan godt være at din ven "endnu en Jens" har haft en dårlig oplevelse...
meeen der er flere ting i det, bl.a. er der delvis hold i det med
mave-ondet, man skal tænke over bakteriefloraen er meget anderledes og at
man ikke kan drikke vandet... og ikke bare drikke vandet man skal heller
ikke børste tænder i det eller stå og synge opera under bruseren for så får
man også vand i munden... og vand = baktusser !!!.

Maden kan man synes smager anderledes men ligefrem at betegne det som
"L...." ???
men OK McD. er mange gange en redning specielt hvis man rejser med børn...
og så er det billigt, et HappyMeal, Quarterpounder Menu + 2 løse Q.Pounder =
ca. 50 Dkr.
Her skal man også huske at når du har rørt ved deres pengesedler skal du
gøre dine hænder rene.... dvs. have nogle vådservietter med fra Matas og så
lige gnubbe hænderne.
Egypterne er både fattige... og en flok røvere de prøver at tjene penge
alle steder og på alt.... også bondefangeri.... og Jens er ikke den første
der har oplevet det i Hurghada og Cairo og han 100% sikkert ikke den sidste,
for det er her Egypterne bor og selvfølgelig frit kan færdes.... !
....nu kommer min pointe.... tag til Sharm El Sheik !!! her kan i gå i fred
på gaden, i bliver højst forsøgt snydt, hvis i ikke aftaler fast pris i
taxa`en !!

I Naama Bay er der rent og pænt... her bor ingen Egyptere og dem der
arbejder der er rare og venlige, jeg har nu været der 5 gange på 3
forskellige hoteller og jeg kan kun anbefale jer at tage derned......

Peter Cardow (endnu en Peter
www.cardow.dk