Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mystiske striber på videooptagelser af fyr~
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 02-01-05 12:18

Der kommer lodrette blå striber på de digitale video optagelser jeg har
lavet med mit digital kamera - Motivet var spruttende romerlys og sole...

Er det et kendt fænomen ???

---
MBJ

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-01-05 12:51

Morten Bo Jensen wrote:

> Der kommer lodrette blå striber på de digitale video optagelser jeg har
> lavet med mit digital kamera - Motivet var spruttende romerlys og sole...
>
> Er det et kendt fænomen ???

Må man se klippet?

Send det evt. direkte til mig

mvh

Carsten Riis, også s1 IS ejer.

Fra : Leif

Dato : 02-01-05 15:37

Det fik jeg også på en film med stjernekastere.
Mvh, Leif

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-01-05 16:56

Morten Bo Jensen wrote:

> Der kommer lodrette blå striber på de digitale video optagelser
> jeg har lavet med mit digital kamera - Motivet var spruttende
> romerlys og sole...

Det er kameraet der er flippet ud pga. for kraftigt lys. Prøv at lave
en Google søgning på "smear" eller "vertical smear".

> Er det et kendt fænomen ???

Jeg ved det ikke. Mit gamle Kyocera SL400R var ret slemt til det. På
mit nye T1 viser de lodrette linjer sig nogen gange på LCDet mens jeg
filmer, men der er i praksis aldrig noget det endelige filmklip, så der
kan åbenbart kompenseres for det til en vis grad.

Fra : Michael Holm

Dato : 02-01-05 19:58

> Der kommer lodrette blå striber på de digitale video optagelser jeg har
> lavet med mit digital kamera - Motivet var spruttende romerlys og sole...

Du ser ofte samme problem med sol-reflekser om sommeren.

> Er det et kendt fænomen ???

Ja - det er helt normalt. Jeg ved desværre ikke hvad det kommer af, men
det er ret normalt.

--Michael