TV-udgaven af LOTR FOTR er mindst 8 minutt~
Fra : Claus Agerskov

Dato : 01-01-05 17:15

I aften sender TV2 Ringenes Herre - Eventyret om ringen, der ifølge IMDB
http://www.imdb.com/title/tt0120737/ er på 178 minutter, men der er kun
afsat 170 minutter til at vise den (19:50 til 22:40).

Ifølge IMDB er det eneste omkring TV-udgaven, at man kan se en bil ved en
fejl.

Er der nogen der ved om det ellers er andet end manglende rulletekster, som
er forskellen?
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Kong Kent

Dato : 01-01-05 17:21

> [...]
> fejl.
>
> Er der nogen der ved om det ellers er andet end manglende rulletekster,

tjek news:dk.medier.tv
Der er dette emne netop blevet tærsket til ukendelighed, hvor mange er
kommet med diverse kaosteorier om de forsvundne 8 minutter.

Og før du begynder at opkoge en konspirationsteori om, at tv-versionen er
blevet trimmet for scener hist og pist, så kan jeg berolige dig med, at den
film TV2 viser i aften er AKKURAT den samme version som mange mennesker så i
biografen og/eller ejer på DVD/VHS i dag.

Så du behøver ikke bekymre dig. Du skal nok få hele oplevelsen, omend TV2
godt nok har en tendens til at cutte rulletekster, så hvis du *skal* have
dem med for at fuldende filmoplevelsen, kan jeg ikke garantere dig det 112%

LOTR:FOTR er ikke kortere på TV2 end i biffen. Det er den samme film.

--
Kent Kirkegaard Jensen - der har en version der er over 30 min. længere
www.f1journal.com

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-01-05 17:22

Claus Agerskov <ca@chbs.dk> skrev:

> [...]
> ved en fejl.
>
> Er der nogen der ved om det ellers er andet end manglende

PAL speedup på ca. 4% forklarer forskellen (derudover skal der
normalt lægges 5 minutter til TV2s starttidspunkter pga. reklamerne.)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-01-05 19:39

Claus Agerskov wrote:
[...]
> Er der nogen der ved om det ellers er andet end manglende rulletekster, som
> er forskellen?

Bif->PAL.

--
Peter Knutsen