Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
TTL styring
Fra : Henrik Manley

Dato : 01-01-05 12:57

Hvordan virker TTL styring sådan rent elektrisk? Får blizten et signal om at
den skal slukke eller lyser blitzen så længe der kommer signal? Eller hvad?

Mit problem er en blizt hvor TTL holder op med at virke når det bliver
koldt, den kan godt køre manuelt.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-05 22:41

In article <lquGLk$7EHA.2156@gud.bends.dk>, Henrik Manley wrote:
> [...]
>
> Mit problem er en blizt hvor TTL holder op med at virke når det bliver

Through-the-lense lysmåling måler lyset ud gennem optikken / Man
lader kameraet foretage lysmålingen. Signalet til blitzen er vist
stadig ca. det samme.

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-01-05 08:39

> Through-the-lense lysmåling måler lyset ud gennem optikken / Man
> lader kameraet foretage lysmålingen. Signalet til blitzen er vist
> stadig ca. det samme.

Blitzen skal på en eller anden måde have at vide at den skal slukke, hvordan
den får det er det jeg ikke ved.
--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : HKJ

Dato : 02-01-05 09:09

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message

> Blitzen skal på en eller anden måde have at vide at den skal slukke,
hvordan
> den får det er det jeg ikke ved.

En ekstra forbindelse i soklen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 02-01-05 15:26

> hvordan
>
> En ekstra forbindelse i soklen.

Ja men hvad signal er der i den forbindelses.

Henrik Manley

Fra : HKJ

Dato : 02-01-05 16:07

> Ja men hvad signal er der i den forbindelses.

Jeg ved det ikke, men jeg vil gætte på et on/off signal, enten til 0 eller
en spænding ind på pinden.
Husk at sådan en flash normalt vil virke selvom kun midterpinden og skoen er
forbundet.

Fra : Niels Boegh

Dato : 02-01-05 09:56

> Blitzen skal på en eller anden måde have at vide at den skal slukke, hvordan
> den får det er det jeg ikke ved.

Måske står det her?

http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Niels