Punisher i tegneserien
Fra : Tue Sorensen

Dato : 01-01-05 10:43

Kim2000 skrev;

>Det er dog også et af de få lighedspunkter der er med tegneserien. I
>tegneserien dræbes hans kone efter tortur og ved at man pumper både
ham og
>familie op med kokain, de andre dør af overdosis, han overlever.

Øh, nej. I tegneserien bliver de skudt ved et uheld under et
gangsteropgør i Central Park, da de er på skovtur.

Det er muligt du referer en senere historie, hvor det er korrupte
politimænd der står bag (narko)drabene, men det er en historie fra en
alternativ verden, og den version af Punisher fandtes kun i én
historie på tre kapitler (Ultimate Marvel Team-Up #6-8 fra 2001,
vistnok også trykt på dansk).

- Tue

Fra : Kim2000

Dato : 01-01-05 13:42

"Tue Sorensen" <twocrafts@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativ verden, og den version af Punisher fandtes kun i én
> historie på tre kapitler (Ultimate Marvel Team-Up #6-8 fra 2001,

Det lyder som om der er sket mere i den tegneserie end jeg har fulgt med i,
jeg tænker på et gammelt edderkoppenummer (vistnok det første, hvor han
optræder på dansk), hvor edderkoppen og strafferen slog sig sammen, jeg tror
det er edderkoppen omkring nr. 16 fra Whinters i 1978 eller 79. Jeg har ikke
fulgt særlig godt med i Marvel siden de sidste 10 år.

mvh
Kim

--
Online romaner, noveller, tegneserier m.m. finder du i SOS, anmeldelser af
spil, software og hardware til pc og Amiga findes under computer.

Fra : John Hinge

Dato : 01-01-05 13:46

On 01 jan 2005 Tue Sorensen was heard to say:

> [...]
> alternativ verden, og den version af Punisher fandtes kun i én
> historie på tre kapitler (Ultimate Marvel Team-Up #6-8 fra 2001,

Filmen Punisher, altså den her seneste, er baseret bl.a. på Garth Ennis
genfortolkning af Punisher fra et par år siden. Det er også i den at vi
møder bl.a Tjenerpige naboen, 'the Russian' etc.. Ganske voldelig men
festlig Punisher serie..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-01-05 19:46

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message
> [...]

> genfortolkning af Punisher fra et par år siden. Det er også i den at vi
> møder bl.a Tjenerpige naboen, 'the Russian' etc.. Ganske voldelig men

Ja, The Russian er ganske festlig på sin egen måde :)