Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ugens billede uge 53-2004
Fra : [HCS] 4000

Dato : 31-12-04 14:43

http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 17:04

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> wrote in message
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Jeg syntes det virker en smule akavet, jeg tror det kunne være afhjulpet med
at man kunne se noget mere af bunden, her ligges fokus på det mørke skyer og
ledningerne, hvis det er det du vil vise er det fint nok, men så dominerer
solen i baggrunden, øjnene har svært ved at finde et roligt punkt i
billiedet, dermed ment at øjnene skifter fokus fra den mørke himmel og mørke
skyer og så til solen i baggrunden. Man skal rimeligt langt væk for at se
helheden i billedet og så ser man ikke de små detaljer og heller ikke
elmasterne særligt godt.

Her har du flere aspekter med i et enkelt billedet.

Det kan blive et bedre billede på flere måder:
1. Hvis du vil vise elledningerne så prøv at skære en kvart af billedet af
forneden sådan at man ser elmasterne uden den dominerende sol og går det
sort/hvid så får du et helt andet æstetisk flot billede hvor man føler sig
som den lille og "power" 'ren flyver hen over hovedet på en, det giver et
majestætisk look til billedet.
2. Hvis du vil vise solnedgangen så skær næsten den øverste halvdel væk,
sådan at man lige får spidsen at elmasten til højre (midten) i billedet med
og skæør busken nede i højre hjørne væk også, den irriterer, så viser du
solnedgangen samtidig med at du også har en del af aspektet "power" med,
dette skal være i farver, i sort/hvid bliver det kedeligt. Det giver ikke et
æstetisk eller majestætisk aspekt men istedet et med masser kræfter i, man
ser skyrne der former sig fra forgrunden og langt ud i baggrunden og og man
ser solen der klart overskinner mørket og viser sine kræfter i baggrunden og
elmasterne giver kun emnet "power" et ekstra løft.

Men ellers et fedt billede, men et billede med masser af muligheder.

Mvh og Godt Nytår
Simon

Fra : [HCS] 4000

Dato : 31-12-04 17:16

Tak til dig Simon, for din uddybende kommentar, jeg kan godt følge din
forklaring, men har set det på en anden måde, og heldigvis er der jo flere
måder at se det på.

Mit syn gik på Power i flere varianter, nemlig den naturlige (solen) og den
menneskeskabte (elmaster).

Endnu engang tak og godt nytår
hilsen Hans

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-12-04 21:10

> [...]
> måder at se det på.
>
> Mit syn gik på Power i flere varianter, nemlig den naturlige (solen) og

Det var også det jeg regnede med, jeg prøvede at køre et Firefox vindue ned
over toppen af billedet og det gav et større helhedsinstryk, syntes jeg. Men
billedet er rigtig fedt og farverne er fede.

Rigtig godt nytår.

Mvh
Simon