Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valg af Digitalkamera
Fra : Jens

Dato : 31-12-04 14:43

Hej

Jeg har et ældre Samsung 2 megapixel kamera. Det tager udemærkede billeder
men er LANGSOM !

Jeg overvejer derfor at anskaffe et nyt.

Har haft et Casio QVR52 på prøve - det er et lækkert kamera men farve og
kontrast er lig nul - det røg retur.

Overvejer et Canon IXUS 40, men kan læse i diverse reviews at det er tager
meget uskarpe billeder.

Minolta DiMAGE G400 kan ikke fokusere ved lav belysning!

Hvad skal man vælge i <3000 kr's klassen?

Jeg har kun to krav:

- Skal være så småt, så det kan ligge i bukselomme
- Skal bruge SD mem (da jeg har et 512 Mb på lager)

Mvh

Jens

Fra : Per O.

Dato : 31-12-04 15:54

KLIP

> Jeg har kun to krav:
>
> - Skal være så småt, så det kan ligge i bukselomme
> - Skal bruge SD mem (da jeg har et 512 Mb på lager)

Jeg vil stærkt anbefale dig at glemme alt om at det skal kunne køre med dit
SD kort. Hvorfor begrænse sit valg på grund af noget så ligegyldigt som et
512Mb hukommelseskort. Du skal formentligt have dit kanera i nogle år
fremover, og så er det tosset at begrænse sit udvalg på den måde. Kortet kan
du jo sælge igen brugt, og f.eks. Canon Ixus kører med CF kort som har en af
de laveste priser pr MB. Jeg har lige selv købt et Kingston Ultra2 CF kort
på 1Gigabyte for 650kr.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Jens

Dato : 31-12-04 16:09

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som har en af de laveste priser pr MB. Jeg har lige selv købt et Kingston

IXUS 40 kører så vidt jeg ved med SD kort!

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 01-01-05 01:51

hvad med Minolta F100 el F200 fremragende billeder

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-05 13:32

In article <41d5576b$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jens wrote:
> - Skal bruge SD mem (da jeg har et 512 Mb på lager)

Tåbeligt krav. Et sådant koster af nyt 289 kr. Og du burde kunne
sælge det for 200-250 kr. Så reelt vil det koste dig ca, 40-90 kr
at skifte til eksempelvis CF.

Fra : Jens

Dato : 02-01-05 00:01

meddelelse news:slrnctd62p.a78.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Tåbeligt krav. Et sådant koster af nyt 289 kr. Og du burde kunne
> sælge det for 200-250 kr. Så reelt vil det koste dig ca, 40-90 kr
> [...]

Jeg er egentlig mere ude efter gode råd med hensyn til valg af kamera, og
ikke så meget om jeg nu er "tåbelig" fordi jeg vil bruge SD.

Mvh
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 11:13

In article <41d72b9e$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jens wrote:

> [...]
>
> Jeg er egentlig mere ude efter gode råd med hensyn til valg af kamera, og
> ikke så meget om jeg nu er "tåbelig" fordi jeg vil bruge SD.

Du er ikke den eneste der vil begænse valg af kamera fordi har et
gammel hukommelseskort. Du risikerer, at du må betale flere penge for
noget der er ringere pga af en binding der har en 50 kr værdi.

Der er mange kameraer, prøv at opstille dine krav, og brug
Buying-Guide og side-by-side sammenligningen på www.dpreview.com.

Når du så har fundet 2-3 stk som du er interesseret i, så kan du komme
igen, og så hjælp.