Tilbage til Thaiiland!
Fra : ___P.Sir___

Dato : 31-12-04 12:06

Netop hjemvendt fra Thailand her til morgen, i fly sammen med en del
skadede fra katastrofen. Undgik den selv, da vi flyttede fra Phuket til
Samui få dage før.
Men mit pointe: Det Thaierne er mest bange for nu, er at turisterne
svigter dem, dvs. ikke "tør" komme dertil.
Derfor - hvis du som jeg, holder meget af dette land, og af dets
indbyggere, så lad være med at aflyse ferien derude, men husk, der er
masser af andre smukke steder i landet, også med strande osv., som ikke
lige er i første række til det indiske ocean - selvom den næste Tsanumi
måske først kommer om 100.000 år.
Der er jo en del oprydning på Pkuket lige nu - men de regner med at
være klar om ca. 3 mdr. igen, og nogle hoteller er faktisk allerede
åbne, bl.a. Rydges Amora, på Bang Tao beach, som er super duper.
Så støt det smilende folk - kom tilbage snarest muligt. Det gør vi!

--
m.v.h. PSir

Fra : alexbo

Dato : 31-12-04 15:15

"___P.Sir___" skrev

> Men mit pointe: Det Thaierne er mest bange for nu, er at turisterne
> svigter dem, dvs. ikke "tør" komme dertil.

I en anden tråd skrev Jan Bøgh.

"Man kan selvfølgeligt overveje om man er med til at presse infrastrukturen
lige i situationen, men ellers er tykmavede turister med masser af penge vel
netop det, de lokale får brug for."

Det kan næppe siges bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian

Dato : 31-12-04 21:42

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> åbne, bl.a. Rydges Amora, på Bang Tao beach, som er super duper.
> Så støt det smilende folk - kom tilbage snarest muligt. Det gør vi!

ok. men det båtnakker nå altså gerne tænke lidt mere over at når der er
jordskælv ude i vandet så er det bedre at advare folk, end bare 'regne' med
at gå forbi,- for IKKE at skræmme turister....

Fra : Kim Paulsen

Dato : 31-12-04 22:38

Det er en katastrofe for alle , Især lokalbefolkningen i Thailand ,
Indonesien og Indien m.fl. , men der i Thailand mange gode rejsemål ud over
de to der er berørt , Kao Lak og Phuket området , hvoraf Kao Lak er det
værst ramte , denæst Kho PHI PHI og så Phuket hvor Patong by var den værst
ramte ( den ligger lavere end de sydligere strande) , Karon Beach . Kata
Beach fungere nu næsten normalt , og bølgen har været der , vi kan ikke
ændre hvad der er sket , og ingen rejsebureauer med respekt for sig selv ,
sender folk til de berørte områder , de næste uger , men se her hvor langt
de er kommet , opdateres dagligt :

http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-tidal-wave.htm

med stor sorg og respekt for de berørte familier samt befolkningen i området
ønsker jeg alle et godt rejseår 2005.