Dustin Hoffman farlig for "nødsstedte"
Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-04 10:20

Vil man føle sig vigtig (og det vil TV2), så bekymrer man sig om
katastrofefilm må vises under en overstået katastrofe.

Dustin Hoffman er da en sjov selvhøjtidelig, dværgagtig Bush-klon i
epidemi-læge-rumdragt ,hvor han vader rundt mellem ligposer i den
infektions-overdrivende film "Outbreak".

Der tales om "nødsstedte" danskere - er det ikke, hvis de var strandet på en
øde ø? Er man "nødsstedt", hvis man ikke har set sin ægtefælles lig og der
efter døgns uvished nu er kun promille-håb om, at han lever?

Endnu har vi ikke set een eneste infektion - det er noget TV håber på.
Et råddent lig er noget med bakterier.
Epidemier er noget med bakterier.
Mor kan ikke flyve. Sten kan ikke flyve. Mor er sten

Flodbølge forbudt, epidemi okay
På trods af tragedien i Asien var flere scener med ligposer, ligafbrænding
og epidemier i udbrud ikke tilstrækkeligt til at tage onsdagens
actionthriller 'Outbreak' ud af programmet, vurderer TV 2.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=351514

"Vi føler os forpligtet til at gøre ET ELLER ANDET" siger en værtshusgæst i
Århus i TV2.
"Jernbanenettet er smadret" fortsætter de , fordi et tog væltede på vej til
Colombo - hvor skinnerne gik _langs stranden_. Netværk er på kryds og tværs
og ikke meget af nettet ee skadet - kun under 0,0001% af yderranden af
jernbanenettet i lande med 1-2 milliarder mennesker parat til at lægge
skinnerne rigtigt på plads igen, -
- og enorme ubeskadigede netværk af skinner - næsten altid inde i landet. Og
dem mellem havnebyerne kan let erstattes af skibe, som der ikke er mangel
på. Når sabotører sprængte skinner i DK 1943-45 tog det et døgn får tyskerne
fik DSB til at reparere perfekt. Teknikken er idag bedre og landene er
rigere end vi var.

Fra : Niels Ulrik

Dato : 31-12-04 14:52

> [...]
> Et råddent lig er noget med bakterier.
> Epidemier er noget med bakterier.
> Mor kan ikke flyve. Sten kan ikke flyve. Mor er sten

TV2 er en luderkanal for åndssvage danskere.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-12-04 16:30

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> TV2 er en luderkanal for åndssvage danskere.

Godt sagt min velformulerede ven.

Du er vist gået igang med champagnen for tidligt...

Fra : Niels Ulrik

Dato : 01-01-05 02:49

"Anders B. Hyltoft" <anders1@REMOVEhyltoft.dk> wrote in message
> "Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> SNIP

> Godt sagt min velformulerede ven.
>
> Du er vist gået igang med champagnen for tidligt...

bedre om dr1 og tv2 sendte porno og sexfilm døgnet rundt istedet for "leve
tv" ala Se Mit Hjem Og Gæt Hvem Jeg Er og fx. Helt Solgt etc. Plagiat tv og
ludertv.

Fra : Henri Gath

Dato : 31-12-04 17:28

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse

TV2 er en luderkanal for åndssvage danskere.

Meget svært hørt......samtlige de ansatte er en flok svansedrenge.......

Fra : Niels Ulrik

Dato : 01-01-05 02:52

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> "Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> TV2 er en luderkanal for åndssvage danskere.
>
> Meget svært hørt......samtlige de ansatte er en flok svansedrenge.......

ja, der er mange homofile i journalist- og underholdningsbranchen
homofili er ok men at de ikke kan få pik nok giver elendig lortetv.
mere pik og kusse giver bedre tv.
bollekursus for ansatte i dr1 og tv2 ville give bedre medarbejdere og bedre
tv.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-01-05 03:53

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> wrote in message

SNIP

> [...]
> mere pik og kusse giver bedre tv.
> bollekursus for ansatte i dr1 og tv2 ville give bedre medarbejdere og

igen... du er da utrolig velformuleret. En sand fornøjelse at læse dine
tekster din ordsmed...

Kom lige op over bæltestedet og mød os andre ikke?

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-01-05 04:01

> igen... du er da utrolig velformuleret. En sand fornøjelse at læse dine
> tekster din ordsmed...
>
> Kom lige op over bæltestedet og mød os andre ikke?

Øh... Glædeligt nytår og husk nu at blive stive... Og det er da vist
lykkedes for ihvertfald dig, Niels...

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 13:27

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Øh... Glædeligt nytår og husk nu at blive stive... Og det er da vist
> lykkedes for ihvertfald dig, Niels...

Se her er du helt gal på den, Søren..
Hvis man har det i sig, kan man skrive ekstremt uden en dråbe rusmiddel.

Mht TV2-selvhøjtideligheden om ikke at spille DustinHoffman-film pga
katastrofe-haløjet omkring Indisk Ocean, så er dronningen og
nytårskoncerterne gået helt agurk.

Hvad gavn har ofrene på strandene på den anden side af jorden af, at hoffets
Nytårstaffel flyttes et par dage?

Hvad gavn har de af at Wienerfilharmonikerne ikke slutter som de plejer med
Radetski-marchen efter "An der schönen blauen Donau"?
Klip-klap polka spilles stadig, så det er ikke fordi alvoren tynger den
festlige wienervalse-ceremoni.

Medierne ævler at katastrofen har lagt en dæmper over
fyrværkeri-udskejelserne.
Har den virkelig?
Er det ikke politiet, der efter Kolding-branden har optrappet kontrol med
indsmugling over den tyske grænse, og det er ske så kortfristet at de der
ellers dækker behovet ved egenproduktion, har ikke kunne nå at følge med?

Flere uskyldige end før er ramt og dræbt af de unges vilde krudt-hærværk
- i vort land en gammel kone og et toårigt barn -
- de vilde unge kan ikke engang finde ud af at fyre raketter lodret op i
luften -
- og krysantemumbombe i trappeopgang er da indlysende mordforsøg.

Journalisters selviscenesættelse som moralens vogtere og dydsirede
raportører et virkelig skræmmende.
Sandhed og saglighed har de lagt bag sig forlængst.

At stole på dem vedr muslim-kriminalitet og holocaust er ren sindsyge.Tænk
selv. Gæt sagligt. Så kommer du nærmere sandheden end ved ukritisk at suge
informationer til sig fra medierne.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-01-05 20:35

> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
>
> Se her er du helt gal på den, Søren..
> Hvis man har det i sig, kan man skrive ekstremt uden en dråbe rusmiddel.

Ja og det er vel ikke noget at prale af. Når ekstremismen i et indlæg
begrundes i underlødig sprogbrug så minimerer man hurtigt antallet af folk
der tager en seriøst.

Du af alle mennesker vil vel ikke til at være fortaler for den sporgbrug som
Niels ligger for dagen i sine indlæg

SNIP

Mvh Anders

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 21:38

> [...]
> der tager en seriøst.
>
> Du af alle mennesker vil vel ikke til at være fortaler for den sporgbrug

Det tager jeg ikke stilling til. Jeg går efter bolden og ikke efter manden.

Personangribende skrivestil er trættende. Men hvis SYNSPUNKTER angribes med
ord så hårde som kanonkugler, er det ofte sjovere end når alt drukner i
forsigtige forbehold.

Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen hvad
imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du sagde
idag. Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-01-05 14:50

On Sat, 01 Jan 2005 13:27:18 +0100, Bo Warming wrote:

> Se her er du helt gal på den, Søren..
> Hvis man har det i sig, kan man skrive ekstremt uden en dråbe rusmiddel.

Helt enig, ellers er der da forbavsende mange misbrugere her i gruppen.
--
MVH
osv...

Fra : Niels Ulrik

Dato : 01-01-05 15:30

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote in message

> Helt enig, ellers er der da forbavsende mange misbrugere her i gruppen.

at skrive er godt - tænker.

at skrive godt - er bedre end at skrive intet.

at skrive intet - er død

at skrive uden rus - er bedst

ingen stor kunst er opstået i rus - mener jeg.

rembrandt og selv van gogh malede kke sine bedste malerier i rus. håndværk
kan ikke gøres godt i rus. at skrive er håndværk.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 15:54

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote in message

> Helt enig, ellers er der da forbavsende mange misbrugere her i gruppen.

Narko-afvænning virker sjældent. De burde udstyre de fængslede tilvænnede
forbrydere med usenetadgang - man kan blive høj uden stoffer her i
klubben

Ole Kreiberg der inspirerede mig til at blive dk.politik-addict er
vegetarianer og sindig fastansat kontormand - ham har vi mistet.
Han kan vist ikke svinge sig op til at være "indianer i sin egen
cowboy-film".

Men Pascal mener at vin er inspiration og åbner øjne/døre og bogen "Det
naturlige sind" fra ca 1975 hævder at har man prøvet stoffer kan man
bibeholde effekten uden kemi pr selvhypnose - det tror jeg vi er nogen der
har en slags erfaringer med, når debatten er god her. Og er den dårlig, kan
man finde andet forum. Gid muslimknivstikkere ikke var analfabeter, men
kunne og turde debat her.

"Wine: give a man none and he cannot find truth;
give him too much, and the same happens. Blaise Pascal

"What is dangeous about tranqulizers is that whatever peace of mind they
bring
is packaged peace of mind
Where you buy a pill and buy peace with it
you get accustomed to cheap solutions rather than deep ones. Max Lerner

" The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to
the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.
George Bernard Shaw

". Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
Rudyard Kipling

"To store europæiske narkotika: alkohol og kristendom
Nietzsche

sFik man gjort det engelske folk adrieligt kunne man lukke 9 10 af
fængslerne S Coleridge

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-05 01:41

> Dustin Hoffman er da en sjov selvhøjtidelig, dværgagtig Bush-klon i
> epidemi-læge-rumdragt ,hvor han vader rundt mellem ligposer i den
> infektions-overdrivende film "Outbreak".

Det er måske vigtigt at fortælle at Dustin Hoffman er en _skuespiller_, der
_spiller_ en professor, der bekæmper virus.

Ebola blev i hvert fald tidligere bekæmpet som i filmen, dvs. man smider en
bombe - problemet løst. Og symptomer på ebola er også korrekt (organerne
smulerer/opløses).

Ergo udgangspunktet for filmen er korrekt, derefter gør man som i alle andre
katastrofefilm, overdriver hist og pist og tilføjer lidt ekstra hollywood,
og så har vi en ret god actionfilm. Bestemt et kig værd.

Mvh
Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-05 09:42

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ebola blev i hvert fald tidligere bekæmpet som i filmen, dvs. man smider
en
> bombe - problemet løst. Og symptomer på ebola er også korrekt (organerne
> smulerer/opløses).

INGEN infektion har affødt bombning af nogen art. Det skulle da være
SydEuropas malaria der bombedes med DDR - men det var andre ting der
udryddede fattigmands-sygdommen.

TV2 gik i selvsving ved at diskutere om den totalt urealistiske film kunne
såre tsunami-ofre. Langt ude

Her lidt angreb på al debat, der ikke er sandhedssøgende men går efter
bolden

Hvor sadistisk er Humor&Usenet?

It's a jungle out there - rotteræset er alles kamp mod alle. Vi foregiver
kærlighed til menneskeheden i vore internetdebatter, men som en psykologisk
klog digterfilosof siger om konversation, så vil vi gerne hakke i partnerens
selvtillid:

" I samtaler mellem mennesker bliver de trefjerdedel af
spørgsmålene stillede
og de trefjerdedele af svarende givne
for at gøre den samtalende en ganske lille smule _ondt_.
Derfor tørster mange mennesker så stærkt efter selskaber,
Det yder dem en følelse af deres kraft." (Nietzsche)

Helt klart er det, at humor er om at hæve sig og sine på bekostning af dem,
der lees af.

Da ord ikke kan såre fysisk, er vore aggressive verbal-snedigheder det
mindste af onderne - muslimers knivstik som svar på blasfemi , injurier,
racisme, tøjmode osv. er alternativet.

Parti-politik er om at få dig til at føle dig god, og gøre konkurenterne
til "dårlig smag".
Vi bliver kloge af ord-duel, og "lykken er at være på vej" - men
selvfølgelig er der anderledes bæredygtig trivsel i handling -

- fx pislort-eksperimenter eller bygning af et Silvan-skur i
baghaven og allerbedst

- Den produktion af salgbare varer, som Kina og Indonesien mm snart
har narret fra os, fordi ord er vor fetish, er nok det bedste af alt, og
derfor stiger konfuzianernes levealder og vor stagnerer (eller daler for
visse grupper af godheds-sindsyge dansker).

" Galskab er den ensommes drøm. Fornuften er uden tvivl
alles galskab. André Suarès

". We are effectively destroying ourselves by violence masquerading
as love. R.D. Laing

" Man kan ikke leve for alle, især ikke for den, som man ikke ville bryde
sig om at leve sammen med.Goethe

"Når vi lærer os ikke at holde af andre mennesker, slutter vi med ikke at
holde af os selv". Nietzsche (Morgenrøde 1880)