Forret til i morgen - UDEN fisk/skaldyr
Fra : DaneX

Dato : 30-12-04 16:29

Puha - jeg har nu i flere dage gået og funderet over, hvad jeg dog skal
finde på til forretten til nytårsaften.

Hovedretten og deserten er plads så det er kun forretten jeg mangler.
Problemet er at alle de forretter jeg er god til at lave indeholder enten
fisk eller skaldyr. Og det kan en af dem som kommer ikke tåle.

Så er der nogen af jer andre der kan komme på noget?

Som backup plan tænkte jeg på nogle gratinerede peberfrugter - men synes
alligevel at det er så kedeligt.
Og det må meget gerne være noget som kan laves lidt i forvejen.

På forhånd tak :)

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 30-12-04 17:26

Hvad med hjemmelavet hønsesalat i en ananasring og flutes???

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-12-04 18:17

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvad med hjemmelavet hønsesalat i en ananasring og flutes???

- eller hønsesalaten i en agurkerand?
Personligt synes jeg, agurkeranden smager bedre med rejer og
cremefraichesovs med dild - kunne den enkelte person evt. gå uden om
rejerne?

I øvrigt ville det være nemmere at give et kvalificeret bud, hvis du
fortalte, hvad hovedret og dessert består af - jeg kan forestille mig, at
hønsesalat før høns i aspargessovs og flødeis til dessert kunne se lidt tamt
ud

Hilsen Inger

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-12-04 17:23

[DaneX | Thu, 30 Dec 2004 16:28:52 +0100]

>Puha - jeg har nu i flere dage gået og funderet over, hvad jeg dog skal
>finde på til forretten til nytårsaften.

Hvad med en Foie Gras terrine (kan købes færdig i enhver delikatessebutik)
med en mini-salat lavet på krydderurter. Evt. med lidt ristet brød til?

>Som backup plan tænkte jeg på nogle gratinerede peberfrugter - men synes
>alligevel at det er så kedeligt.

Enig :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-12-04 00:41

On Thu, 30 Dec 2004 16:28:52 +0100, DaneX <no@way.com> wrote:

> [...]
> alligevel at det er så kedeligt.
> Og det må meget gerne være noget som kan laves lidt i forvejen.

Hej

Hvad med en form for suppe?
Hvad servere du til hovedret og dessert.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : DaneX

Dato : 31-12-04 10:52

Tak for jeres bud.
Ang. hovedret og dessert så er problemet at vi er 3 gutter som hvert år
mødes og vi sørger for en ret hver og vi ved ikke hvad vi hver især kommer
med.

Så jeg ved ikke, hvad hovedretten og desserten byder på.
Men den ene plejer altid at have en god oksesteg til hovedret, så mon ikke
det sker igen i år.

Min kære moder kom lige forbi med en masse forskelligt til min fryser.
Blandt andet var der noget røget landskinke og bresaola.
Så jeg tror, at jeg vil gøre det, at jeg køber en melon af en eller anden
art. Skærer den ud i både og vikler dem ind i henholdsvis røget landskinke
og bresaola. Og så serverer med skiver af frisk mozzarella til.

Jeg må indrømme at selvom jeg godt kan li' hjemmelavet hønsesalat, så gider
jeg ikke lige til at skulle stå og lave det her i dag :)

Og Foie Gras Terrine aner jeg ikke hvad er men idéen med vores aften er at
vi selv laver vores retter - ikke køber det færdiglavet. :)

Men som sagt - tak for jeres bud.

/Martin

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-12-04 12:14

DaneX wrote:

> [...]
> anden art. Skærer den ud i både og vikler dem ind i henholdsvis røget
> landskinke og bresaola. Og så serverer med skiver af frisk mozzarella

God ide med den røgede skinke, men bresaola skal serveres således: Tag et
stort fad eller en dyb tallerken og stænk det let med en god olivenolie. Så
lægger du skiverne som en stor blomst rundt i cirkler, til tallerkenen
bugner. (hvis du forbereder i god tid, er det her, du dækker godt af med
film og smider i køleskabet). En halv time (sådan ca.) før serveringen tager
du herligheden ud på køkkenbordet og presser en halv citron jævnt ud over.
Dernæst et fornuftigt lag af den gode olivenlolie og til sidst masser af
friskkværnet, sort peber. *Sådan* smager bresaola godt. Evt. med en
fornuftig humpel brød til. Og trykket ligger på anden stavelse

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : DaneX

Dato : 01-01-05 22:12

> [...]

> friskkværnet, sort peber. *Sådan* smager bresaola godt. Evt. med en
> fornuftig humpel brød til. Og trykket ligger på anden stavelse

Tak for tippet, Kevin.
Det må jeg prøve en dag.

/Martin