MADEN SKAL MERE END BLOT MÆTTE(berlingske3~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-04 09:59

MADEN SKAL MERE END BLOT MÆTTE
Danskerne satser i stigende grad på kvalitet frem for kvantitet. Måltidet
skal
være en æstetisk nydelse, fortæller fremtidsforsker.
læs mere: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=521894

BW: Typisk journalistisk demagogi. Alle ved at mad skal mere end mætte -
pludselig bliver det en statsopgave med REN ÆSTETISK smagsdommeri.

Iøvrigt: Er mangelsygdom (vitamin, mineral, aminosyre, ? ) egentlig påvist i
Danmark i sidste hundred år?

Skal vi tvangsindlægge de der bruger frysetørret persille i stedet for den
smukke friske. Det er ganske få, så det er et godt sted at starte.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-04 13:17

> BW: Typisk journalistisk demagogi. Alle ved at mad skal mere end
> mætte - pludselig bliver det en statsopgave med REN ÆSTETISK
> smagsdommeri.

Omtalte "fremtidsforsker" er ikke statsansat, så hvem er egentlig demagogisk
her?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 12/25/04)

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-04 23:07

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Omtalte "fremtidsforsker" er ikke statsansat, så hvem er egentlig
> demagogisk her?

Det er demagogi at sammenblande det velkendte og vigtige faktum, at mad skal
indeholde vitaminer og mineraler for at være sund, med det ligegyldige
faktum, at smag og behag er forskellig vedr æstetik og gastronomi.

Forskere er oftest ansat på stats-institutioner og ønsker at skabe alibi for
ny statslige, skattebetalte udgifter.
Fremtidsforskerne var i halvfjerdserne ca ti og havde kontor under
universitet eller handelshøjskole på Rømersgade, og ti år senere på
Vesterbro og var da flere - jeg har mødt nogle af dem begge steder - og
siden er de blevet flere og har fået øgede bevilginger.Ingen gavn gør de -
TV er mikrofonholdere for dem, og politikerne får ekspert-belæg for hvad er
uvidenskabeligt.De giver en sludder for en sladder og skal aldrig stå til
regnskab for om der viser sig at være hold i deres godtkøbssnak.

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-05 11:10

> Forskere er oftest ansat på stats-institutioner og ønsker at skabe
> alibi for ny statslige, skattebetalte udgifter.

Omtalte "fremtidsforsker" er _ikke_ statsansat, og statstilhørsforholdet var
pointen i dit angreb.

> [...]
> ekspert-belæg for hvad er uvidenskabeligt.De giver en sludder for en
> sladder og skal aldrig stå til regnskab for om der viser sig at være

Du giver en sludder for en sladder. Du tager en artikel fra Berlingske, og
drejer den lige, så den passer ind i dit fordomsfulde syn på i dette
tilfælde fødevarepolitik. Du vælger en pointe, der netop _ikke_ er belæg for
i omtalte artikel, og når du konfronteres med din demagogiske måde at omgås
sandheden på, snakker du som sædvanlig bare uden om.

For lige at slå det fast med syvtommersøm: Omtalte "fremtidsforsker" er
ansat ved "Instituttet for Fremtidsforskning", der er en selvejende
institution med en lang række af Danmarks største virksomheder som
medlemmer. Institutter er således _ikke_ finasieret via offentlige midler,
selvom flere kommuner også er medlemmer.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 11:22

> [...]
> for i omtalte artikel, og når du konfronteres med din demagogiske måde at
> omgås sandheden på, snakker du som sædvanlig bare uden om.

Det sete afhænger af øjnene der ser.

> [...]
> medlemmer. Institutter er således _ikke_ finasieret via offentlige midler,
> selvom flere kommuner også er medlemmer.

"Selvejende" institutioner er sjældent selvstyrende - men er delvis
finansieret og kontrolleret via skattestjålne midler

Måske det latterlige kontor for lal er sponsoreret af private. Som får
skattefradag som om der var noget samfundsgavnligt ved at støtte lal, mere
end ved at støtte pornofilm

Forklar hvorfor mad-æstetik skal gøres til statsopgave. Bør ikke snarere
mine pislort-eksperimenter have statsstøtte? Eller stripbarer på Vesterbro?

Kommuner er medlemmer, skriver du.
Hvilke kommuner har ærligt skrevet på forsiden af lokalbladet, at de hælder
penge-givet.til-ædle-formål
i disse beskæftigelsesprojekter for mafiavenner?

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-05 11:50

> Forklar hvorfor mad-æstetik skal gøres til statsopgave.

Nu er du demagogisk igen. Jeg har på intet tidspunkt advokeret for, at
mad-æstetik skal gøres til en statsopgave. Jeg har derimod anfægtet din
lempfældige omgang med fakta, hvor du i dette tilfælde skævvrider og
skamrider en
artikel fra Berlingske i forsøget på at kolportere dine sædvanlige fordomme.

> Kommuner er medlemmer, skriver du.
> Hvilke kommuner har ærligt skrevet på forsiden af lokalbladet, at de
> hælder penge-givet.til-ædle-formål
> i disse beskæftigelsesprojekter for mafiavenner?

Aner det ikke. Har du selv undersøgt sagen, eller vil du bare leve i bevidst
uvidenhed, så du også her kan lufte dine fordomme uden at skulle belastes
med sandheden?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 14:59

> [...]
> skamrider en
> artikel fra Berlingske i forsøget på at kolportere dine sædvanlige

Du forenkler. DER ER ALTID EN TREDIE LØSNING

" Der findes altid en tredie udvej, bare man er i stand til at
finde den". Selma Lagerløf

> Aner det ikke. Har du selv undersøgt sagen, eller vil du bare leve i
> bevidst
> uvidenhed, så du også her kan lufte dine fordomme uden at skulle belastes
> med sandheden?

Selvfølgelig kan intet menneske undersøge dybtgående alt det som jeg
forsøger mig med at modsige.
Jeg afprøver velmotiverede teorier og ser om nogen kan skyde dem ned.
Brainstormings-arbejdshypoteser er ikke "fordomme"
Når nogen gider gå i dialog kommer det frem om jeg har masser af facts i
baghånden eller kun få.
Her lidt om fordomme - som er noget helt andet.

Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud,
og hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige. La Rochefoucauld

fd "Everyone is a prisoner of his own experiences.
No one can eliminate prejudices - just recognize them."

Fd Af lidenskaberne fremvokser meningerne; åndens træghed lader disse stivne
til overbevisninger. Nietzsche

fd Af lidenskaberne fremvokser meningerne; åndens træghed lader disse
stivne til overbevisninger. Nietzsche

fd Af sine illusioner kender man kun de bristede.
Frithiof Brand

fd Convictions are more dangerous enemies of truth than lies.
Friedrich Nietzsche

fd Dogs bark at a person whom they do not know. Heraclitus

fd EGEN LYKKE At godtage en tro, fordi den er udbredt, viser at man er
uhæderlig, fej og doven. Nietzsche

fd En mand er, hvad han ved. Francis Bacon Everyone is a prisoner
of his own experiences. No one can eliminate prejudices - just recognize
them. Edward R. Murrow

fd If we were to wake up some morning and find that everyone was the
same race, creed and colour, we would find some other causes for prejudice
by noon. Hvis menneskene en morgen vågnede op og pludselig var af
samme race, tro og farve, ville der opfindes andre grunde til fordomme inden
middag. Senator George Aiken

Fd Man kan ikke afvise kristendom - man kan ikke afvise syge evner til at
se(øjefejl). Nietzsche

fd Most of our so-called reasoning consists in finding arguments for
going on believing as we already do. James Harvey
Robinson

fd Out of passions grow opinions , mental sloth let them rigidify into
convictions. Nietzsche

fd Out of passions grow opinions; mental sloth lets these rigidify into
convictions. Nietzsche

Fd Patriotisme? En blanding af fordomme og egenkærlighed
François de Voltaire

fd Prejudice not being founded on reason cannot be removed by
argument. Samuel Johnson

fD The chief cause of human errors is to be found in the prejudices picked
up in childhood. Rene
Descartes

Fd Vi foragter alle fordomme, men vi er alle forudindtagende. Herbert
Spencer

Fd Vi skaber vore boliger, og bagefter skaber vi boligerne os. Winston
Churchill

Fd Vore fordomme er vore elskerinder. Forstanden er i bedste fald ens
hustru, som man meget ofte hører på, men sjældent retter sig efter. La
Rochefoucauld

fddy It is natural for the mind to believe, and for the will to love; so
that , for want of true objects, they must attach themselves to false.
Pascal

FDfdvimk Enhver hører kun, hvad han forstår. Goethe

fdfs Vi ser kun, hvad vi er parate til at se, hvad vi har lært at
se. Vi fjerner eller overser alt, der ikke er en del af vore fordomme. J-M.
Charcot

fdha Kærlighed og had er ikke blinde, men blændede af den
ild, de bærer med sig.Nietzsche

FDhi Every nation mocks the other, and everybody is right. Arthur
Schopenhauer

fdrg The easy confidence with which I know another man's religion is
folly,
teaches me to suspect that my own is also. .Mark Twain

fdSBsm A great many people think they are thinking when they are
merely rearranging their prejudices. William James

FDvkifd Forgæves klager fornuften over, at fordomme styrer verden;
hvis den selv skulle styre verden, måtte den også forvandle sig til en
fordom. Hippolyte Taine

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-05 11:48

> Forklar hvorfor mad-æstetik skal gøres til statsopgave.

Nu er du demagogisk igen. Jeg har på intet tidspunkt advokeret for, at
mad-æstetik skal gøres til en statsopgave. Jeg har derimod anfægtet din
lempfældige omgang med fakta, hvor du i dette tilfælde skam- og skævrider en