"Anmeldelse" af The Punisher SPOILERS
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-12-04 23:30

Har næsten lovet mig selv, at jeg skal se alle disse superhelte-film, også
de mislykkede. Så det ender nok med, at jeg får set CatWoman engang.

Men dette omhandler The Punisher. Synes den første halve time er god, så
bliver den lidt cliché. Problemet med The Punisher er nok, at de laver en
film med et tema, som så mange andre. Dette er der nok ikke noget at gøre
ved, fordi det ER jo temaet i tegneserien. Synes Tom Jane som Frank er ok
castet, minder mig på nogle punkter om et alternativ til Wolverine. Kan godt
lide, at hele hans familie bliver myrdet, så kan man simpelthen ikke få det
dårligere. Problemet er netop lige det, at filmen gør for lidt ud af den
sorg, som man vel føler, når man har mistet hele sin familie.
De tre "venner" han får i løbet af filmen, er pisse-irriterende. Og ville
føle mig befriet, hvis han gav hende tøsen en kugle for panden, selvom hun
dog er dejli' at se på. Men jeg hader sådanne bedrevidende bi-personer. "I
know what it feels like" si'r hun. YEAH RIGHT! Måske hvis vi fik en
interessant baggrundshistorie fra hende, kunne vi måske tænke over hendes
kommentar til Punisher'en. Men min tøs! Hele hans familie er blevet dræbt,
og så skulle du kunne sætte dig i hans sted?
Kunne godt ha' tænkt mig, hvis han var gået virkelig psykopat-agtig, lissom'
han nogle gange er i tegneserien. Action'en i filmen er over middel, så det
er da underholdende at se på.
Det kunne også ha' været interessant, hvis han døde til slut, så var filmen
dog lidt original i forhold til den hævner-genre.
Alt i alt en middelmådig filmatisering med en del klichéer. Men jeg vil da
sige, at den er bedre end DareDevil og forhåbentlig LANGT bedre end
CatWoman.

Fra : Kim2000

Dato : 29-12-04 23:58

> bliver den lidt cliché. Problemet med The Punisher er nok, at de laver en
> film med et tema, som så mange andre. Dette er der nok ikke noget at gøre
> ved, fordi det ER jo temaet i tegneserien.

Det er dog også et af de få lighedspunkter der er med tegneserien. I
tegneserien dræbes hans kone efter tortur og ved at man pumper både ham og
familie op med kokain, de andre dør af overdosis, han overlever.

>Synes Tom Jane som Frank er ok castet, minder mig på nogle punkter om et
>alternativ til Wolverine. Kan godt

Bestemt, og wolverine er sej

> Kunne godt ha' tænkt mig, hvis han var gået virkelig psykopat-agtig,
> lissom' han nogle gange er i tegneserien. Action'en i filmen er over
> middel, så det er da underholdende at se på.

Dolph Lundgren var mere sej i sin væremåde tilbage i firsernes
filmatisering, mens denne her måske er mere realistisk. Jeg synes dog den
måde han spiller Travolta ud mod sin bedste ven og sin kone er meget
psykopatisk og det er en lidt sej måde at dræbe ham på slut.

> Det kunne også ha' været interessant, hvis han døde til slut, så var
> filmen dog lidt original i forhold til den hævner-genre.

Men hvordan kom der så en toer?

> Alt i alt en middelmådig filmatisering med en del klichéer. Men jeg vil da
> sige, at den er bedre end DareDevil og forhåbentlig LANGT bedre end
> CatWoman.

Har ikke set Catwoman, men den kan umuligt være ligeså ringe som rygtet
og Daredavil var jeg vild med, synes faktisk den er meget bedre end
Spiderman filmene.

Mvh
Kim

--
Online romaner, noveller, tegneserier m.m. finder du i SOS, anmeldelser af
spil, software og hardware til pc og Amiga findes under computer.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-12-04 09:05

On Wed, 29 Dec 2004 23:58:20 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Har ikke set Catwoman, men den kan umuligt være ligeså ringe som rygtet
>og Daredavil var jeg vild med, synes faktisk den er meget bedre end
>Spiderman filmene.

Catwoman er ikke så ringe endda. Jeg blev faktisk positivt overrasket
over den, sikkert fordi jeg havde skruet forventningerne i bund. Den
er teknisk ganske flot og vellykket. Det mest kiksede er paradoksalt
nok HB's totalt latterlige kattekostume (især masken!). Jeg synes, hun
er meget mere interessant i sin civile identitet, hvor hun ikke går
rundt og skaber sig hele tiden.

Daredevil er også meget, meget bedre end sit rygte, men Spiderman kan
den nu ikke slå.

Mvh
Niels Søndergaard