14 dages badeferie på eksotisk sted - med ~
Fra : Charlotte

Dato : 28-12-04 21:31

Inspiration savnes!

Min kæreste og jeg vil gerne på en 14-dages badeferie i påsken, inden det
går løs med babyer, bleer og søvnløse nætter. Jeg er nemlig gravid og vil
til den tid være 4 måneder henne.

Vi havde egentlig tænkt os at tage til Thailand, men går ud fra, at der nok
går lang tid, før der er noget at tage ned til oven på den forfærdelige
katastrofe forleden. Der er af samme grund flere andre steder i Asien, vi
mener er udelukkede.

Desuden er der selvfølgelig et par begrænsninger ifht at jeg er gravid. Vi
kan ikke (har ikke lyst til) at bo alt for primitivt og vil gerne have
ordentlige, sanitære forhold. Vi skal primært slappe af og nyde livet, så
diskoteker og seværdigheder behøver vi ikke :)

Vi har kigget på rejser til Maldiverne, Seychellerne, Hawaii og andre
steder.. men problemet er, at det let bliver rasende dyrt. Vi vil gerne
holde os på ialt kr. 15.000,- for billet + bolig og foretrækker selv at
planlægge rejsen hjemmefra - altså ikke tage på en pakke-/charterrejse.

Er der nogen, der har gode forslag?

Mange hilsener fra Charlotte

Fra : Sten Schou

Dato : 28-12-04 22:09

"Charlotte" <no@mails.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> holde os på ialt kr. 15.000,- for billet + bolig og foretrækker selv at
> planlægge rejsen hjemmefra - altså ikke tage på en pakke-/charterrejse.

Bali.....hvor svært kan det være....

Hilsen Sten

Fra : Ole

Dato : 28-12-04 22:24

> [...]
> holde os på ialt kr. 15.000,- for billet + bolig og foretrækker selv at
> planlægge rejsen hjemmefra - altså ikke tage på en pakke-/charterrejse.

Alternativet kan være et sted i Caribien, selvom jeg ikke selv har været.
Det vil nok være en god idé, hvis du får en lægeerklæring på, at du vil være
i stand til at foretage en flyrejse, når du er gravid.

Ole

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 29-12-04 02:44

Ole wrote:
> [...]
> Det vil nok være en god idé, hvis du får en lægeerklæring på, at du vil være
> i stand til at foretage en flyrejse, når du er gravid.

Flyselskabet afgør suverænt hvem der skal flyve med.
Ind til 32 uge burde det ikke være noget problem.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : bez666

Dato : 19-01-05 21:48

Der er ingen grund til at lade graviditeten begrænse ferien.
Vi har også prøvet ferie men konen var gravid, og det fungerede
fantastisk godt.

/Flemming

http://www.mayland.info

Fra : ST

Dato : 28-12-04 22:56

On Tue, 28 Dec 2004 21:31:19 +0100, Charlotte wrote:

> [...]
> holde os på ialt kr. 15.000,- for billet + bolig og foretrækker selv at
> planlægge rejsen hjemmefra - altså ikke tage på en pakke-/charterrejse.

Ifølge nyhederne er der ikke sket noget på Koh Samui, så hvorfor ikke
tage til Thailand alligevel.
Alternativt Hua Hin eller Pattaya.
Det er kun vest kysten der er ramt, den er til gengæld ramt meget hårdt.
Mvh
Torben

Fra : Charlotte

Dato : 29-12-04 23:53

Tak for jeres svar .. Vi ser nu på mulighederne på Bali og Koh Samui.

Mange hilsener fra Charlotte

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-01-05 22:00

Fra : Carsten

Dato : 05-01-05 08:50

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]

Præcis

> [...]
fuldmåne...på
> den nordlige del, hvor der afholder full moon party en gang om måneden.

Uopdaget er nok så meget sagt, men der er helt klart temmelig afslappet og
ekstremt billigt. Men Haad Rin (stranden hvor der er full moon party slippes
løs) er nu den aller sydligste strand, så tag endelig til den nordlige del
af øen hvis I vil have fred og ro. Ladede lige op en uges tid i Haad Salat
for et par år siden, yderst fremragende.

Keller

(der rejser på fredag, håber lige der bliver tid til at kigge forbi Koh Tao
igen-igen

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-01-05 17:58

"Carsten" <ck@no-more-swen.adm.iha.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message

Skrev også kun "relativt 'uopdaget'"! Mae Haad er heller ikke værst! Der
ligger bl.a. et sted hvor der er en nedkølet pool! - Kan ikke lige huske
navnet på stedet...

Go' tur! Håber hvalhajerne har fundet til Tao!

/Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-01-05 19:15

Ups. Der skulle have stået Mae Hat og ikke Mae Haad - udtales næsten ens på
thai-dansk :)

Fra : Carsten

Dato : 06-01-05 08:52

> [...]
> Skrev også kun "relativt 'uopdaget'"! Mae Haad er heller ikke værst! Der
> ligger bl.a. et sted hvor der er en nedkølet pool! - Kan ikke lige huske

Det var da en pudsig ide

> Go' tur! Håber hvalhajerne har fundet til Tao!

Samme her. Har endnu ikke set nogen derude, men håber stadig. Men det hele
står og falder med om jeg kan få lokket kæresten med den vej forbi igen...

Keller