Priser?
Fra : Koeffe

Dato : 28-12-04 15:40

Sjovt at ingen biograf hjemmesider har priser på deres forestillinger?

Hvad tager disse for billetter?

Cinemaxx?
Scala?
Imperial?
Kino Ro's Torv?

--
Koeffe

Fra : Jesper

Dato : 28-12-04 16:59

Koeffe <graphic.muse@gmail.com> wrote:

> Sjovt at ingen biograf hjemmesider har priser på deres forestillinger?

> [...]

For meget!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-12-04 17:24

Koeffe wrote:

> Cinemaxx?
> Scala?
> Imperial?
> Kino Ro's Torv?

Cinemaxx har da priser på deres hjemmeside? Du kan bare prøve at
bestille. At der ikke bare står én fast pris på forsiden skyldes at
prisen sikkert varierer efter filmens længde, tidspunkt, salens
størrelse og rækkens placering etc.

Imperial har priser på sammen måde, og de kan findes på biobooking.dk
(Nordisk Film) som er stedet hvor man bestiller billetter til Imperial.

/David

Fra : Per

Dato : 29-12-04 09:13

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> wrote in message
> Sjovt at ingen biograf hjemmesider har priser på deres forestillinger?

> [...]
www.kino1-3.dk Der er da priser hvis du bestiller, ligesom alle andre
biograf sider!

Fra : Koeffe

Dato : 29-12-04 11:02

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> www.kino1-3.dk Der er da priser hvis du bestiller, ligesom alle andre
> biograf sider!

Man ser vel først prisen når man HAR bestilt????

--
Koeffe

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-12-04 11:07

Koeffe wrote:

> Man ser vel først prisen når man HAR bestilt????

Tryk bestil på en forestilling - skriv tlfnummer, navn osv.. næste
skærmbillede viser prisen.. Altså INDEN du færdigbestiller...

Fra : Koeffe

Dato : 29-12-04 11:25

"Mikael Schøler"

> Tryk bestil på en forestilling - skriv tlfnummer, navn osv.. næste
> skærmbillede viser prisen.. Altså INDEN du færdigbestiller...

Ok, tak. Så langt har jeg bare ikke turde gå endnu. Jeg er nok ikke den
eneste.

--
Koeffe

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-12-04 12:52

Koeffe wrote:

> Ok, tak. Så langt har jeg bare ikke turde gå endnu. Jeg er nok ikke
> den eneste.

Det værste der sker er, at du får bestilt nogle billetter du ikke skal
bruge. Løses nemt på en af to måder, alt efter humør og holdning:

1) Glem alt om dem. Biografen sletter så din bestilling en halv time før
forestillingen
2) Hvis det kan få dig til at få det bedre, ringer du til biffen og
afbestiller

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Per

Dato : 30-12-04 10:14

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> bruge. Løses nemt på en af to måder, alt efter humør og holdning:
>
> 1) Glem alt om dem. Biografen sletter så din bestilling en halv time før

Hvilken biograf snakker du lige om? Hvad er ideen med at bestille billetter
hvis de skal afhentes mindst 30 min. før? Nej den holder ikke.

> 2) Hvis det kan få dig til at få det bedre, ringer du til biffen og
> afbestiller

"få det bedre..."? Det er da en lad og umoralsk holdning at have.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-12-04 11:31

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Hvilken biograf snakker du lige om? Hvad er ideen med at bestille billetter
> hvis de skal afhentes mindst 30 min. før? Nej den holder ikke.

Du har ret i at det ikke holder med 30 minutter. De fleste biografer i
hovedstadsområdet siger 45 minutter eller en time.

Alternativt kan du efterhånden forudbetale på Dankort eller ebillet en
del steder. Så kan du naturligvis afhente indtil forestillingens
start.

Denne afhentningsfrist betyder, at der ved populære forestillinger
altid står en flok mennesker, der ikke har reserveret, ved billetlugen
en halv time før filmen for at købe evt. ikke afhentede billetter. På
den måde får biografen også solgt de ikke afhentede billetter.

Hvis forestillingen ikke er populær nok til at blive udsolgt er der jo
ikke noget problem overhovedet.

> "få det bedre..."? Det er da en lad og umoralsk holdning at have.

Nonsens!

Bestillingssystemet er skruet sådan sammen, at du kan bestille
bestemte pladser og så afhente dem alle eller nogle af dem hvis du
vil indenfor en uge efter bestillingen - eller tre-fire kvarter før
filmen starter, hvis de er bestilt mindre end en uge før
forestillingen.

Denne feature betaler du så fem kroner ekstra for.

Det har den fordel, at hvis man f.eks. er 8-10 mennesker, der tit går
i biffen sammen, så kan en af dem bestille ti billetter og sende en
mail ud om at der ligger billetter og hvilket telefonnummer de ligger
på. Så kan de, der har lyst, afhente og lade resten ligge og gruppen
af folk kan så gå i biografen sammen og sidde samlet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-12-04 12:41

Per wrote:
> "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Hvilken biograf snakker du lige om?

De fleste biografer i kongeriget Danmark vil jeg tro.

> Hvad er ideen med at bestille billetter
> hvis de skal afhentes mindst 30 min. før? Nej den holder ikke.

Ideen er også størst for biograferne da de på den måde kan sælge de
attraktive pladser til folk der møder op, istedet for at holde dem
reserveret til folk der alligevel ikke dukker op.

> "få det bedre..."? Det er da en lad og umoralsk holdning at have.

Verden er af lave

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-01-05 15:23

Kevin Edelvang skrev:

> [...]
> forestillingen
> 2) Hvis det kan få dig til at få det bedre, ringer du til biffen og

I de fleste biografer (vist nok alle bortset fra Nordisk Film) kan du
også afbestille billetterne igen online - og behøver altså ikke at
besvære dig med telefonen.
Til gengæld har Nordisk Film dén anden - meget store - fordel, at du i
enhver NF-biograf kan købe billetter til enhver NF-biograf. Dvs. hvis du
f.eks. bor i Hillerød og skal se en film i Imperial, så kan du købe
billetten i BioCity Hillerød - og på den måde dels spare
bestillingsgebyret, og dels undgå at skulle være i Imperial en time i
forvejen.

-Rune