Acad på ekstern HD
Fra : Jacob Mygind

Dato : 28-12-04 11:09

Hej gruppe.

Jeg bruger min Autocad 2002 på to maskiner, hjemme og på arbejde. Det sker
desværre jævnligt at jeg glemmer at få koden med, så jeg får en ekstra
køretur .
Kan det lade sig gære at kører Autocad på en ekstern USB HD, så jeg slipper
for at "glemme" koden?

Mvh Jacob Mygind

Fra : GK

Dato : 28-12-04 23:37

"Jacob Mygind" <jacob_mygindFJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køretur .
> Kan det lade sig gære at kører Autocad på en ekstern USB HD, så jeg

nu du siger kode ,, er det en dongel du mener ,, den der skal sidde bag i
comp, ????

Fra : Jacob Mygind

Dato : 29-12-04 18:37

GK wrote:
> nu du siger kode ,, er det en dongel du mener ,, den der skal
> sidde bag i comp, ????

Tjaa nu skrev jeg forkert, jeg kører Acad 2000, og der er det en kode
der bliver eksporteret frem og tilbage.

Den der dongel, var det ikke i gamle dage?

Mvh Mygind

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-12-04 22:19

"Jacob Mygind" <jacob_mygind@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> Tjaa nu skrev jeg forkert, jeg kører Acad 2000, og der er det en kode der
> bliver eksporteret frem og tilbage.

Så vidt jeg kan se, så ligger noget af det i registrerings-databasen.
Den kan ikke flyttes mellem de to maskiner, desværre.
Skal lige siges at det er 2005 jeg kigger på.

> Den der dongel, var det ikke i gamle dage?

Jo, men det er ikke så mange år siden.
Version 14 kørte vist med dongle.

--
mvh Uffe

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 30-12-04 00:42

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den kan ikke flyttes mellem de to maskiner, desværre.
> Skal lige siges at det er 2005 jeg kigger på.

forholder det sig sådan at men kan have licens både hjemme og på job ?? jeg
tænker at have hørt at en del licenser tillader dette. Eller er det en røver
historie ?

--
-Leon
"Oh, people can come up with statistics to prove anything. 14% of people

Fra : Jacob Mygind

Dato : 30-12-04 08:03

> [...]
> Den kan ikke flyttes mellem de to maskiner, desværre.
> Skal lige siges at det er 2005 jeg kigger på.

Hmm så må jeg jo også ha´ et styresystem på den eksterne HD. Kan man boote
på en USB, nå det hører vist ikke til i
denne gruppe.

Er jeg virkelig den enste som har brug for at flytte min licens rundt på
flere maskiner?, eller bruger i andre bare et "lånt" program .

Mvh
Jacob Mygind

Fra : Torben Ruby

Dato : 30-12-04 11:51

> Er jeg virkelig den enste som har brug for at flytte min licens rundt

> på flere maskiner?, eller bruger i andre bare et "lånt" program .

Muligheden er jo også, som i mit tilfælde, at folk som jeg bruger den samme
maskine begge steder (læs bærbar) ) Men det er nu til en studieversion af
ProE så derfor kan jeg ikke hjælpe dig.

Ang at boote på en ekstern harddisk så skulle det kunne lade sig gøre... Se
evt din bios om den tillader det..

Godt Nytår til alle

Hilsen Torben Ruby

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-12-04 17:35

"Jacob Mygind" <jacob_mygindFJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm så må jeg jo også ha´ et styresystem på den eksterne HD. Kan man boote
> på en USB, nå det hører vist ikke til i
> denne gruppe.

Hvad med at skifte til en bærbar.
Så kommer du ud over problemet.
Der opstår så andre problemer, såsom forskellige netopsætninger ol.
Men dette er problemer, som vist ikke hører til i denne gruppe.

> Er jeg virkelig den enste som har brug for at flytte min licens rundt på
> flere maskiner?, eller bruger i andre bare et "lånt" program .

Kører på en bærbar, så dit problem eksisterer ikke for mig.

og programmet er btw. ikke 'lånt'

--
mvh Uffe

Fra : Jacob Mygind

Dato : 03-01-05 10:05

Hej Gruppe

Jeg har nu fået fat i en fra NTI der ved noget om det. Det er muligt at
registrerer en enkeltbrugerlicens på arbejds og hjemme PC.

Mvh
Mygind