Langsom/ingen opdatering af skærm
Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-12-04 18:08

Hej

Jeg er meget i tvivl om hvilke gruppe dette spørgsmål/problem høre til, så
jeg prøver lidt forskellige.

min nye PC består af følgende hardware:
AMD 3200
Asus A8V deluxe
1G ram
200G seagate HD (SATA)
ATI 9600 pro sapphire
Windows XP
F-secure fra TDC sikkerhedspåkke

Men det lader til at der er en fejl/fejl-opsætning på den. Det er som om at
min skærm ikke altid bliver opdateret. For lidt tid siden ville jeg arbejde
lidt i word med nogle billeder fra multimedieklip (ganske små billeder). Men
det gik ikke godt, for når jeg indsatte et billede forsvandt det nogle gange
igen, eller når jeg scroller med musen forsvinde halvdelen af billedet
(eller mere eller mindre af billedet). De gange hvor billedet var helt
forsvundet kunne jeg se billed-boksen (ved ikke om det hedder sådan) når jeg
trykker på billedet med musen, men ikke noget billede. Vælger jeg vis
udskrift er billeder der godt nok. Kort sagt virker det som om at skærmen
ikke bilver opdateret. Hvad kan det skyldes? Min PC skulle da gerne kunne
arbejde med små billeder i word?

Jeg har set det samme på min desktop nogle få gange, hvis er program er gået
ned, så efterlader det er tomt felt i mit baggrundsbillede. Trykker jeg så
F5 (tror jeg det er) så forsvinder det.

Hvad har jeg sat forkert op?

Mvh
Martin

Fra : Palle

Dato : 26-12-04 20:06

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gået
> ned, så efterlader det er tomt felt i mit baggrundsbillede. Trykker jeg så

Er der installeret den rigtige driver til skærmkort?
Hvilken Word-version?
Prøv at inaktivere sikkerhedspakken og den slags ting, og se, hvad der sker.

Fra : Henrik Andresen

Dato : 26-12-04 20:47

hvilet chipset kører dit bundkort (agp / via o.s.v.)
husk at få de sidste via drivere installeret hvis det er via det kører
også directx drivere er vigtige

Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-12-04 13:09

Ja, jeg mener at jeg har installeret de rigtige skærmkortdrivere. Har lige
opdateres chipsætdriver (Via K8T800Pro version 4.55) men det gav ikke nogen
forskel.
Jeg får samme fejl i andre office programme (2003).

3DMark2003 giver ´2709 points, det synes jeg ikke lyder af meget, men det er
vel ikke det der gør at jeg ikke kan arbejde med små billeder i word.

Har i andre oplevet denne fejl??

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-12-04 21:08

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> er gået ned, så efterlader det er tomt felt i mit baggrundsbillede.
> Trykker jeg så F5 (tror jeg det er) så forsvinder det.

Prøv at gå på Microsoft Office-update og hent opdateringer til Word.
Du kan også prøve at geninstallere DirectX og din grafikkort-driver.
Har du installeret chipset-drivere til dit bundkort?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Martin Nielsen