Dræbt lydkort? (P4P800 Deluxe)
Fra : Casper Bang

Dato : 25-12-04 21:48

Hej,

For et par dage siden flyttede jeg min computer over i et andet kabinet.
Den eneste reelle forskel (ud over størelsen) på de to kabinetter, er at der
i det gamle var udtag til hovedtelefoner foran.

Efter flytningen er jeg blevet opmærksom på at der ikke længere er nogen lyd
:(
Mit motherboard (Asus P4P800 Deluxe) har indbygget lydkort.
Windows kan godt finde lydkortet, og installere drivere - men lyd er der
stadig ikke nogen af :(

Jeg ser to grunde:

a) Windows eller mit motherboard kan se at der ikke længere er udtag til
lyden externt - der er en jumper der skal flyttes (har kigget min manual til
motherboardet igennem, og mindes da heller ikke at skulle sætte en jumper
til det da jeg samlede den første gang)
b) Lydkortsdelen af motherboardet er brændt af, pga. manglende beskyttelse
imod statisk elektricitet (eller lignende)

Har i nogle forslag - ud over at købe et nyt lydkort?
Det er ikke så meget prisen på et nyt lydkort der generer mig - mere at det
vil fylde op :( Jeg har 4 diske med gamle flad-kabler sidende til et kort i
en PCI-port, så der er ikke meget plads at give af.

Håber i kan hjælpe.
MVH
Casper Bang

Fra : N´far

Dato : 25-12-04 22:30

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41cdd201$0$49466$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
lyd
> :(
> Mit motherboard (Asus P4P800 Deluxe) har indbygget lydkort.

Kunne det ikke bare være, at lydsignalet gik igennem det gamle udtag til
hovedtelefoner og nu er signalet afbrudt?

( det er _ikke_ en opfordring til at kortslutte noget på dit bundkort nu..
*g* )

Fra : Sander

Dato : 25-12-04 23:37

Du skal have sat to jumpere over de stik hvor ledningerne til dit frontudtag
til lydkort var monteret, dette skulle også gerne fremgå at din mb manual.
De er som default jumpet fra fabrikken men er blevet afmonteret i
forbindelse
med tilslutningen af frontudtag.
Sander.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-12-04 10:50

> [...]
> til lydkort var monteret, dette skulle også gerne fremgå at din mb manual.
> De er som default jumpet fra fabrikken men er blevet afmonteret i

Jamen det har du da helt ret i :D
Jeg kiggede under jumper-settings i min manual - det står under
stiktilslutningerne.

Tak for hjælpen :) Så kan jeg igen spilde min tid med HL :p

Glædelig Jul

Fra : Casper Bang

Dato : 26-12-04 12:34

> Jamen det har du da helt ret i :D
> Jeg kiggede under jumper-settings i min manual - det står under
> stiktilslutningerne.

Yay, så er der lyd i dyret igen :D
Har allerede fået den første klage over bassen :p

Tak for hjælpen!