kokus snask fra bounty
Fra : helle

Dato : 25-12-04 18:58

Er der mon en der ligger inde med opskriften på den kokus masse der er i
bounty.

mvh
Helle

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 23:25

"helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote in message
> Er der mon en der ligger inde med opskriften på den kokus masse der er i
> bounty.

Dengang jeg bagte kokosmakroner til jul - med børn som beundrende
assistenter - søgte jeg at efterligne Bounty-indret ved at koge kokosmel med
olie og mælk og sukker. Der skal vist nogle emulgatorer til, som jeg ikke
havde.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 26-12-04 00:24

On Sat, 25 Dec 2004 18:57:34 +0100, "helle" <hk.n@nakskovnet.dk>
wrote:

>Er der mon en der ligger inde med opskriften på den kokus masse der er i
>bounty.

Hvis der er ko-kus i vil jeg nødig spise det ....

Det originale indhold består af sukker, kokos og diverse
stabilisatorer. Men du kan lave noget, der minder om det ved at blande
æggehvidermed kokosmel og kokosmælk.
Her er en norsk opskrift på "Bounty"

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift18630.asp

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-04 05:28

<jubija@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det originale indhold består af sukker, kokos og diverse
> stabilisatorer. Men du kan lave noget, der minder om det ved at blande

Jeg tror Bounty-hemmeligheden er netop rigelig kondenseret KokusseMÆLK - som
måske har gæret lidt sjovt.

Æg klarer ikke ærterne, siger mine erfaringer
Men din norske hjemmeside skal nok betale Bounty
og Aldis lige så gode tyske surrogatprodukt
nogle millioner for at få deres fabrikshemmelighed ud i det fri.
Japanere ved at kemikalier er tilsat, når noget smager rigtig godt - det
tror jeg også her.
Frugt-estre, æbelsyre-bolsjeessens - var vulgært i fortidens sodavandsis,
men får englene til at synge på de høje nagler idag.
Gaskromatografi på kokosmælk giver nok viden om hundred typer
frugtsmags&friskheds-simulerende molekyltyper, og den rette kombination af
de bedste og billigste - så er du uovervindelig for konkurrenter.
Men laboratorier er ikke for Den Gamle Mølles øko-frelste's pengepung - de
lever på lånt tid og EU-fusioner er fremtiden.