Pusher II - holder den?
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 17:55

Jeg har først lige opdaget, at det er Nicholas Winding Refn selv, som har
instrueret Pusher II, og det gør jo det hele lidt mere interessant.

Er der nogen herinde som har set filmen, og vil fortælle lidt om den? Uden
ligefrem at spoile alverden, selvfølgelig.

Ligner den en film som der rent faktisk er brugt nogen penge på, eller er
der (gys) gået Dogme i det?

Thomas

Fra : NTFS

Dato : 25-12-04 18:27

"Thomas Mouritsen" <nope> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligefrem at spoile alverden, selvfølgelig.
>
> Ligner den en film som der rent faktisk er brugt nogen penge på, eller er

Prøv at se på Politikens hjemmeside. De har en artikel med en oversigt over
dagbladsanmeldelser af filmen. Der er stor ros og respekt over hele linien
og enighed om det er Winding Refns bedste film.

mvh
Niels

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 22:55

"NTFS" <kurosFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
> over dagbladsanmeldelser af filmen. Der er stor ros og respekt over hele
> linien og enighed om det er Winding Refns bedste film.

De store dagblade er ansat til at reklamere for dansk film og roser af
pligt.
Jeg tror den er knap så plat som Pusher1 og at der er lidt interessant
socialrealisme

Men når Refn i DR2 siger at "Kunst er det eneste der kan få folk til ikke at
gribe til sværdet og derved omkomme ved sværdet" så er han for dum.
Markedsmekanismetravlhed er bedst. Moralisering virker ikke. Og den ensidige
skurkegørelse af social arv er vist for forudsigelig og ikke-konstruktiv. At
Tonni søger sin fars accept er sødt - at faderen hader sin søn, er FOR
urealistisk. Problemet mellem generationerne er idag oftest at
undervisningsinstitutionerne har lært de unge at hade deres forældre. Og
Forældre søger desperat at købe deres børns kærlighed igen..

Men hvis nogen gider gå i biffen med mig og se den, så betaler jeg
billetterne - men jeg gider ikke se den alene

Refn tror vist på at statsmidler til propaganda som hans kan gavne.

"Du kan ikke hjælpe de små i samfundet ved at ruinere de store.Abraham
Lincoln

"The sheperd drives the wolf from the sheep's throat, for which the sheep
thanks the sheperd as his liberator, while the wolf denounces him for the
same act as the destroyer of liberty.Abraham Lincoln

"Jeg har gjort den erfaring, at mennesker uden laster heller ikke har nogle
dyder. Lincoln

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-04 23:04

Bedre end Lincoln citaterne er følgende

"We ought to fear a man who hate himself. For we are liable to become the
victims of his anger and revenge. Then let us try to tempt him into
self-love. Nietzsche - men giver filmen bu7d på hvordan man kan friste
Tommy til at holde af sig selv. Hvilket er svært at arrangere.

Staten kan umuligt tvinge nogen til at elske Tommy der er sluppet ud af
fænglset og tørster efter RESPEKT.
Socialhjælpere kan kun smigre - aldrig gavne.
Og pigen der skal bruge ham som far gør grin af ham første gang han vil være
sød ved ungen - helt urealistisk.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 15:57

Faktisk er der lidt solstråle-historie i Pusher 2, som ellers er det stik
modsatte af en feel-good-film

Den afstumpede Mads Mikkelsen får varme følelser for en baby der måske er
hans.

Og da hans far vil have ham til at aflive en massasgepige, kan han ikke.

Jeg tror dog ikke at denne rå og trøsteløse film får bragt narkomaner på ret
køl, eller skaber en indsigt i og forståelse af miljøet (er den realistisk?
Kender nogen disse outcast-getto-danskere? De der lever af narkoafvænning
får nok forenklende god-ond fordomme bekræftet om "kærlighedssløs barndom og
onde bagmænd" - )

Alle vil have RESPEKT, og helten Mads Mikkelsen får det aldrig, fordi han
udstråler svaghed og impotens.

Eneste vej til respekt er at udføre handlinger der giver resultater - eller
at man er heldig at have charme så et godt kvindfolk bliver varigt forelsket
i dig.

Jeg fatter ikke Pusher1+2 s enorme popularitet. Er danske skuespillere kult
for så mange filmgængere, eller er der så stor bekræftigelse i farisæisk at
fryde sig over at man har mere styr på sit liv end disse ulækre pushere. Med
superlækre piger.(filmens eneste lyspunkt - gid der lavedes pornofilm med så
smukke piger)

Hvad ser piger i alfonser og andre kriminelle oprørere? Er velfærdsstaten så
frastødende for tabere, at det bliver sympatisk at være asocial? hvem har et
bud på, hvilke moderfølelser Mads Mikkelsen vækker hos de hundredtusinder
der har set filmen siden 25 dec?

Er alle filmgængere snobber der tror blindt på journalisternes positive
anmeldelser? Jeg krummede tær under hele den lange grimme film.
Jeg hælder mod, at filmen er totalt virkelighedsfjern med et univers, der
kun har overfladiske ligheder med det, der foregives afbildet, men altså er
univers der lefler for publikums dagdrømme og selvbedrag.Når denne film
roses, mener jeg at rosen af Kejserens Ny Klær er en god paralel.
Når instruktøren Refn er i TV burde han dechifrere sine koder - man så ville
volds-porno-publikumsmagneten måske miste kraft. Måske filmen er en rebus
med 7 forskellige og modstridende løsninger, afhængig af hvilken
målgruppe-subkultur du tilhører. Jeg gider ikke sådanne
intelligens-tests.Øv.

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 15-01-05 00:47

ER ikke for vild med Pusher 2, og troede aldrig jeg skulle sige det, men var
det ikke for Mads M var det gået helt galt - han er det eneste der holder
filmen i gang..

Den scene hvor de skyller dope ud fordi det banker på døren....ej, come on,
DET er sgu for tåbeligt..

Fra : Niels Ulrik

Dato : 15-01-05 01:20

mm er svindler

Fra : -V-

Dato : 15-01-05 01:32

Niels Ulrik wrote:
> mm er svindler

Du holder stilen i dine indlæg, kan man se.

Godt at vide, at ikke hele verden er i rivende udvikling.

-V-

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 17-01-05 08:29

Heh, den bliver du lige nødt til at uddybe *G*

Må tilstå at jeg selv er træt af at kigge på manden, men må tilstå at han
sgu alligevel fortjente gårsdagens Robert for sin rolle i P2 - han var det
eneste der fungerede i filmen..

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-05 15:08

> Må tilstå at jeg selv er træt af at kigge på manden, men må tilstå at han
> sgu alligevel fortjente gårsdagens Robert for sin rolle i P2 - han var det
> eneste der fungerede i filmen..

Går man ind på filmens forskruede og urealistiske univers, så synes jeg
(fornavn?) Pedersen som mafia-bos og far var den der spillede og fungerede
bedst.

Hvad piger ser i Mads Mikkelsen , forstår jeg ikke rigtigt, men han er da
hæderlig god skuespillerskole-uddannet og politisk korrekt, og ikke så
kedelig som visse andre.

At han bar filmen, var da fordi han var i fokus i 98% af optrinene - så man
overhovedet samtaler, hvor han ikke var med?

Flemming Jensen BÆRER også sit "Causeri"-skuespil og den fine engelske et-er
"Spindoktor" - især "Causeri"
_ der er MONOLOG!_

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 17-01-05 20:50

> [...]
> overhovedet samtaler, hvor han ikke var med?
>
> Flemming Jensen BÆRER også sit "Causeri"-skuespil og den fine engelske

Mjah, det er rigtigt nok at han er med i (vistnok?) hver eneste scene, men
han er også den eneste - med muligt undtagelse af Leif Sylvester
(?Pedersen!) som du selv nævner - der gør et pænt stykke arbejde. Resten er
amatør skuespillere og det ER ret nemt at se, selvom nogen slipper heldigere
igennem end andre..

Og så var Spindoctor iøvrigt et FEDT stykke...jeg var vildt fascineret af
Flemming Jensen, for jeg var kun vant til at se ham i nissetøj *LOL*

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-05 21:23

> [...]
> er
> amatør skuespillere og det ER ret nemt at se, selvom nogen slipper

Jeg har mest oplevet Sylvester som den muskuløse dummernik-½-del af "Clausen
og Pedersen" her på Nørrebro

> Og så var Spindoctor iøvrigt et FEDT stykke...jeg var vildt fascineret af
> Flemming Jensen, for jeg var kun vant til at se ham i nissetøj *LOL*

Ja, så har vi samme smag - og vi er begge OT for teater er ikke film, men
jeg håber du ser "Causeri" og oplyser her(eller privat mail) om det er så
godt som Spindoktor -
- At stykket handler om miljøkatastrofe og blev skrevet om så Tsunamien
gjordes til kapitalist-skabt ulykke, tyder dårligt

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-05 20:28

> [...]

overhovedet samtaler, hvor han ikke var med?

Flemming Jensen BÆRER også sit "Causeri"-skuespil og den fine engelske et-er

Pusher 2 bør roses for at være realistisk vedr indvandreres vigtige rolle i
den kriminelle underverden fx vedr salg af ulovlige våben.

I fængslerne er nu al narko- og hash-salg overtaget af de konran-troende.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-01-05 02:27

> [...]
> filmen i gang..
>
> Den scene hvor de skyller dope ud fordi det banker på døren....ej, come

Ja det er vist hr. "Kussen" der går i panik, fordi en eller anden vil
besøge dem.
Og hele gangster-eliten tillader, at han skyller måneders hårdt arbejde ud i
toilettet

Havde det været en politimand, der var så dum, kunne det accepteres som
realisme - Axel Strøby i Olsen-banden, Chief Clancy Wiggum i Simpson
Family - men i det private er sådan fladpandethed meget atypisk.

Fra : Sp@cey

Dato : 27-12-04 10:01

> Prøv at se på Politikens hjemmeside. De har en artikel med en oversigt
> over dagbladsanmeldelser af filmen. Der er stor ros og respekt over hele
> linien og enighed om det er Winding Refns bedste film.

Alene det plejer at være grund nok til at styre udenom....

Kenneth

Fra : David T. Metz

Dato : 29-12-04 00:11

NTFS wrote:
> og enighed om det er Winding Refns bedste film.

Det var i hvert fald ikke BGJ's mening i Weekendavisen.

David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-12-04 01:49

David T. Metz wrote:

> Det var i hvert fald ikke BGJ's mening i Weekendavisen.

Livet er for kort til danske film!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-12-04 11:20

Hobert Idiart <in@your.dreams> writes:

> Livet er for kort til danske film!

verden er for nuanceret til kategoriske udtryk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-12-04 23:17

"Thomas Mouritsen" <nope> writes:

> Er der nogen herinde som har set filmen, og vil fortælle lidt om den? Uden
> ligefrem at spoile alverden, selvfølgelig.

Den følger en fyr, der kommer ud af fængslet og hans nedtur, da han
vender tilbage til det gamle miljø.

Alle folk sniffer hele tiden og hvor de får stoffet fra ved ingen
vidst.

Filmen er baseret på hurtige one-liners og det lykkedes mig aldrig
rigtig at få øje på et egentligt plot (i modsætning til i Pusher)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Johnny B 2000

Dato : 26-12-04 01:14

syntes ikke den er pengene værd .....

det er en gang " vi skal lige scorer lidt flere pange på en 2'er "

mon ikke der er en grund til at Kim Bodnia ikke er med ... Mads mikkelsen
ligner til forveksling den rolle han spiller, nemlig en afdanket radmager
junkie, der laver det ene kriminelle efter det andet udover når han sniffer
eller drikker hjernen ud.

hele filmen foregår på affaldsøen amager.

derimod spiller Sylvester en kongerolle ... det gør kussen ( kusse kurt )
iøvrigt oxo

så er der lige en flok narkoludere og mikkel keslers søster ( linse - i
filmen jeanette ) med DK's søster kasser

men jeg tror den viser en stor del af det miljø som den verden befinder sig
i ... når lorten lander, lander den ... shit happens

den kan sagtens vente til den udkommer på dvd

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : ASKF

Dato : 26-12-04 04:03

Johnny B 2000 ytrede sig i
<41ce0206$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> med dette:

>syntes ikke den er pengene værd .....
>
>det er en gang " vi skal lige scorer lidt flere pange på en 2'er "
[snip]
>den kan sagtens vente til den udkommer på dvd

3'eren er faktisk ved at blive gjort færdig for at få afsluttet
historien. Nicholas Winding Refn mente ikke at han kunne fortælle hele
historien i en 2'er, så han lavede samtidig en 3'er.

Med den lidt negative omtale den her får, ville han måske have gjort
bedst i at have klippet 2'eren og 3'eren sammen til én film.

3'eren får vist premiere til foråret eller sommer - jeg fulgte ikke så
nøje med i hele interviewet med Nicholas Winding Refn i TV2s morgentv,
så jeg er noget usikker på tidspunktet.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Silver

Dato : 26-12-04 09:22

> 3'eren får vist premiere til foråret eller sommer -

Jep, og i den film skulle Zlato Buric.s rolle være hovedpersonen har jeg
hørt.

Mvh
Silver.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-12-04 14:31

ASKF <nospam@askf.dk> writes:

> Med den lidt negative omtale den her får, ville han måske have gjort
> bedst i at have klippet 2'eren og 3'eren sammen til én film.

Tjah. 3'eren skal efter sigende følge Zlatko Buric's figur. Det er
godt. Så kan vi grine, når han snakker fjollet. Hø hø hø.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : ML-78

Dato : 28-12-04 03:20

Peter B. Juul skrev:

> Tjah. 3'eren skal efter sigende følge Zlatko Buric's figur. Det er
> godt. Så kan vi grine, når han snakker fjollet. Hø hø hø.

Et lidt kedeligt valg. Det ville have været mere interessant at følge
Radovan.

ML-78

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-12-04 04:04

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:

> Et lidt kedeligt valg. Det ville have været mere interessant at følge
> Radovan.

Tjah.

Men økonomisk er det sikkert et glimrende valg - ganske som det ser ud
til at have givet kassen at skrotte historien og fylde 2'eren med
one-liners i stedet. Og med one-liners.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-12-04 03:17

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> Et lidt kedeligt valg. Det ville have været mere interessant at følge
> Radovan.
>

> ML-78

Nu kan jeg huske utroligt forkert, men mener af Zlakto's figur havde en ret
gennemarbejdet baghistorie der blev sakset fra Pusher (1) Så mon ikke det
er derfor?

Fra : Konrad

Dato : 27-12-04 14:38

"Thomas Mouritsen" <nope> wrote in message
> [...]
> ligefrem at spoile alverden, selvfølgelig.
>
> Ligner den en film som der rent faktisk er brugt nogen penge på, eller er

Kender én der var til snigpremiere her i december - den skulle holde 100%,
og Mads Mikkelsen skulle sparke røv rent skuespilmæssigt...

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 27-12-04 19:08

On Mon, 27 Dec 2004 14:38:13 +0100, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>Kender én der var til snigpremiere her i december - den skulle holde 100%,
>og Mads Mikkelsen skulle sparke røv rent skuespilmæssigt...

Den får vilde anmeldelser i alle aviserne, praktisk talt, så ja, jeg
skal også se den :)

Fra : Konrad

Dato : 28-12-04 11:31

"Mark - Jensen -" <Martins@hotmail.com> wrote in message

> Den får vilde anmeldelser i alle aviserne, praktisk talt, så ja, jeg
> skal også se den :)

Har ikke selv set den, men jeg stoler på min kollega i det her tilfælde...

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-12-04 10:04

> [...]
> ligefrem at spoile alverden, selvfølgelig.
>
> Ligner den en film som der rent faktisk er brugt nogen penge på, eller er

Jeg så den til et marathon med I + II tidligt i december, så det er ved at
være noget siden. Og det var een af de film, jeg havde glædet mig til at se.

Den er godt båret af Mads Mikkelsen, der i mine øjne er den, der virker mest
troværdig. Det er der så til gengæld en del andet/andre, der ikke gør. Der
er for meget spil, der virker amatøragtigt.
Som morgen-tv's anmelser var lidt inde på, savner man (jeg gjorde
ihvertfald) at der i det afstumpede/rå persongalleri vises flere nuancer af
dem. De er kulisser og ikke altid særligt velgjorte. Det er min opfattelse
at de MÅ indeholde mere end det, filmen viser. Når persongalleriet får så
meget plads, kunne jeg godt ønske mig at det fremstår som andet end hule
skaller uden andet end lort i, for at holde det på filmens plan.
Et andet kritikpunkt er den måde deres kokain-/og anden misbrug fremstilles.
Det fremtræder for grotesk, grænsende til det komiske.

Men jeg følte mig alligevel underholdt og vil da klart se 3'eren til den
tid. Jeg vil nok give den 3½ hatte ud af 6. De 2 for Mads Mikkelsen spil og
evne til at fremstå så grim og sølle, som han nu engang kan det, 1 for en
mere sammenhængende historie end i 1'eren og ½ for underholdningen.

Men jeg må indrømme at jeg har den extendede 3'er (ROTK altså!) i mit system
endnu, så Pusher II er trængt lidt i baggrunden, og det lider den nok lidt
mere under.

Mvh Maria