dobbeltabonnement
Fra : Jesper Lind

Dato : 20-05-01 14:11

Hej

Er der nogen af jer der har erfaringer med et dobb. abonnement hos TDC. Dvs.
2 telefoner med samme nummer

Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-05-01 16:29

Hej...

"Jesper Lind" <jpl@dr.dk> wrote:

>Er der nogen af jer der har erfaringer med et dobb. abonnement hos TDC. Dvs.
>2 telefoner med samme nummer

Ja - Jeg havde engang et sådant arrangement, det fungerer helt
problemfrit, og når du har betalt engangsgebyret, så er det jo "gratis"
- Hvad vil du vide ? - Du kan ringe ud fra begge telefoner, også
samtidigt, og der kan ringes fra den ene til den anden, men ikke fra den
anden til den ene Når den ene eller slukket, ringer den anden, eller
omvendt... Alt i alt, intet at betænke sig på.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Kim Bjoern

Dato : 20-05-01 16:40

> [...]
> anden til den ene Når den ene eller slukket, ringer den anden, eller
> omvendt... Alt i alt, intet at betænke sig på.

Jeg kan tilføje det samme hos Sonofon.

Der er naturligvis tale om 2 SIM kort med to SIM kort numre. Telefonerne HAR
rent faktisk ikke samme nummer, for sender man en SMS fra bikortet, er det
altså et andet nummer, der vises som afsender. Dvs man kan SMS'e direkte til
bikortet men man kan ikke bare ikke ringe direkte til bikortet, for så får
man treklang eller "nummeret De har kaldt eksisterer ikke".

Men som Ole siger, så er det hovedkortet, der først modtager et opkald.
Besvares dette ikke af den ene eller anden grund, viderestilles det til
bikortet, og besvares dette ikke, videre til mobilsvareren. Opkald fra begge
telefoner kommer på samme regning.

Det er ikke helt rigtigt, når Ole siger at man kun kan ringe fra den ene til
den anden - men ikke fra den anden til den ene.

Hvis jeg vil ringe fra hovedkortet til bikortet, ringer jeg mit eget
nummer - det samme gør man den anden vej :) Men man kan IKKE ringe fra f.eks
en helt anden telefon direkte til bikortet.

Forvirret?

Det vil jeg gerne tro

Kim

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 20-05-01 16:42

On Sun, 20 May 2001 17:29:03 +0200,
Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote:

> [...]
>anden til den ene Når den ene eller slukket, ringer den anden, eller
>omvendt... Alt i alt, intet at betænke sig på.

Hvad sker der hvis begge er tændt, når man ringer til nummeret.
Derudover mener jeg at "den anden" også har et nummer, man dog ikke får
oplyst.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk