SE T610 bluetooth og remote af XP.
Fra : Michel Christensen

Dato : 24-12-04 21:27

Hej. Jeg har just fået en BT dongle i julegave, og vil gerne kunne
fjernbetjene musikafspilleren i min pc (Windows XP).

Nogen der kan anbefale nogle websider med læsning om emnet, og evt. har
forslag til andre gode ting, man kan bruge BT til?

tia

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-04 15:58

Michel Christensen wrote:
> Hej. Jeg har just fået en BT dongle i julegave, og vil gerne kunne
> fjernbetjene musikafspilleren i min pc (Windows XP).

Kun en af de mange muligheder du nu har :)

> Nogen der kan anbefale nogle websider med læsning om emnet, og evt. har
> forslag til andre gode ting, man kan bruge BT til?

Du kommer næsten ikke uden om: http://fma.sourceforge.net/ og gør dig
selv en tjeneste at læse i deres store forum, hvis du har problemer. Du
vil helt sikkert finde svar på det meste derinde.

> tia

/Bjarke

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-12-04 16:23

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Kun en af de mange muligheder du nu har :)

Har du andre umiddelbare forslag til hvad der er fancy og smart at kunne? :)

> Du kommer næsten ikke uden om: http://fma.sourceforge.net/ og gør dig
> selv en tjeneste at læse i deres store forum, hvis du har problemer. Du
> vil helt sikkert finde svar på det meste derinde.

Jeg har hentet FMA og det virker fint, så jeg nu kan overføre og
synkronisere mellem telefon og computer. Men jeg synes ikke rigtig jeg
har fundet noget med fjernbetjening endnu.

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-04 16:51

Michel Christensen wrote:

> Har du andre umiddelbare forslag til hvad der er fancy og smart at
> kunne? :)

Du kan styre din mus, powerpoint div. medie afspillere, tvkort...

> Jeg har hentet FMA og det virker fint, så jeg nu kan overføre og
> synkronisere mellem telefon og computer. Men jeg synes ikke rigtig jeg
> har fundet noget med fjernbetjening endnu.

Ok... Jeg tillader mig at henvise til deres forum igen, jeg gjorde det
måske ikke helt klart at det drejer sig om FMA's scripting hvis man vil
lege med fjernbetjening. Du skal hente et script, loade det ind i FMA og
evt tilpasse det lidt til din computer:
http://surl.dk/aq/
Bemærk at du _ikke_ skal installere noget på din mobil, bare så du ikke
leder efter filer eller lign til det :)

/Bjarke

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-12-04 17:22

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> http://surl.dk/aq/
> Bemærk at du _ikke_ skal installere noget på din mobil, bare så du ikke

Mange tak. Jeg vil lede lidt efter scripts :)

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-12-04 17:40

Michel Christensen wrote:

> Mange tak. Jeg vil lede lidt efter scripts :)

Og der er jo rigtig mange smarte scritps. Men selvom jeg henter dem, og
loader dem ind i FMA, så må der jo mangle noget. For selvom du siger der
ikke skal hentes noget ind på telefonen.. så sker der jo absolut
ingenting udover det sædvanlige når jeg bruger telefonen.

Jeg har forsøgt med Forbindelser > GPRS > Enheder > My Computer >
Services, og der får jeg at vide der ikke er noget tilgængeligt.

Jeg har søgt i de fora der ligger på FMAs side, men de forklarer mest om
de scripts der er - intet om hvordan det fungerer basalt set.

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-04 18:00

Michel Christensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har forsøgt med Forbindelser > GPRS > Enheder > My Computer >
> Services, og der får jeg at vide der ikke er noget tilgængeligt.

Nu har jeg ikke lige en T610, men en T630. På min kommer FMA menuen frem
under forbindelser-> tilbehør->FMA
Hvis der ikke er ordenlig forbindelse, kan du muligvis slet ikke komme
ind i tilbehørs menuen. En gang i mellem står der også "FMA Remote"
under min operatør når man er "ude af alle menuer" på mobilen.

> Jeg har søgt i de fora der ligger på FMAs side, men de forklarer mest om
> de scripts der er - intet om hvordan det fungerer basalt set.

Du skal muligvis ha fat i en exe fil der hedder "floAtMediaCtrl.exe" Jeg
troede efterhånden den kom med i deres install fil.
Jeg bruger selv den script fil hedder: CarpediWebMouse.vbs version 1.3

/Bjarke

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-12-04 18:29

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]

En genstart af telefonen gjorde af FMA punktet kom under Tilbehør. Mange
tak for hjælpen, og fortsat god jul :)

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-04 18:33

Michel Christensen wrote:

> En genstart af telefonen gjorde af FMA punktet kom under Tilbehør. Mange
> tak for hjælpen, og fortsat god jul :)

I lige måde :)

/Bjarke

Fra : Anders Ravn

Dato : 04-01-05 18:43

Jeg kan f.eks. ikk få winamp til at starte via menuen på min t610 via
bluetooth. Jeg har rettet til de rigtige biblioteker, men den nægter at
starte winamp

- nogen gode forslag?

Anders

Fra : Michel Christensen

Dato : 25-12-04 18:19

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> ind i tilbehørs menuen. En gang i mellem står der også "FMA Remote"
> under min operatør når man er "ude af alle menuer" på mobilen.

Tilbehør-menuen er nedtonet og kan ikke tilgås.

> Du skal muligvis ha fat i en exe fil der hedder "floAtMediaCtrl.exe" Jeg
> troede efterhånden den kom med i deres install fil.
> Jeg bruger selv den script fil hedder: CarpediWebMouse.vbs version 1.3

Den har jeg også hentet, og loadet i FMA. Men stadig intet på telefonen

--
Best regards
Michel Christensen