Køb af printer??
Fra : Sorensen

Dato : 24-12-04 16:53

Ja, så ville min gamle farveprinetr ikke mere og jeg skal have fundet en ny.
Men hvilken??? Jeg vil bruge ca 3-4.000 på det og den skal være en
laserfarveprinter, har jeg bestemt. Jeg har fundet en som kunne virke
interessant. men er det et godt køb eller er der andre gode muligheder. Jeg
har ikke så meget forstand på alle de data, som den har, men måske nogen
kender den og vil give sine erfaringer. Printeren hedder
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=32451
og det gør jo ikke noget at den også har kopi/scanner indbygget.

Fra : Leony

Dato : 25-12-04 12:01

"Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så ville min gamle farveprinetr ikke mere og jeg skal have fundet
> en ny. Men hvilken???

Det allerførste du skal gøre er at undersøge hvad det koster at købe ny
toner/farvepatroner.
Husk at regne udgift til tromle med hvis du kigger efter laserprintere.
Prisundersøgelsen er blot for at undgå ubehageligheder.

Den printer du har kig på koster 6-700 kr for toner og 1100 kr for en
tromle (edbpriser).
I følge edbpriser rækker en toner til 1500 sider.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-12-04 12:56

> [...]
> http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=32451
> og det gør jo ikke noget at den også har kopi/scanner indbygget.

I Privat Computer nr. 10 fra i år (kan nok lånes/læses på biblioteket, er
denne multifunktions maskine med i en test. Der testes både blæk og lasere
og der er derfor ikke kåret nogen vinder, men der er knyttet kommentarer til
de forskellige.
Ud for ovenstående er det bl.a. anført:
Printer og scanner og 2 selvstændige enheder som enten kan bruges sammen
eller hver for sig.
Den særlige konstruktion gør, at det hele skal styres via programmer i
computeren (mange andre kan scanne/kopiere uden at pc er startet).
Udskriftskvaliteten er helt i top selv på alm. kopipapir.
I forhold til de andrede testede maskiner mener man, at den har mangler i
forhold til, idet der ikke er modem i den, der er ikke automatisk
dokumentføder, den fylder meget og kan ikke fungere uden computer.
Modsat har den 2 klare fordele: Den kan skilles ad så printer og scanner kan
bruges hver for sig. Dernæst giver den farvelaserkvalitet til en
overkommelig pris.

Kurt