Sætte en stationær-PC til en bærbar-PC's s~
Fra : JE

Dato : 24-12-04 13:27

Kan man sætte en stationær-PC (uden skærm) til en bærbar-PC, så det er "den
stationære" man ser på den bærbare's skærm (og samtidig styrer man den
stationære via den bærbare's tastatur)?

Til orientering, så er de nævnte PC'er af ældre dato (begge to er vel nok
5-6 år gamle ... med Windows 98).

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-12-04 14:04

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man sætte en stationær-PC (uden skærm) til en bærbar-PC, så det er
"den
> stationære" man ser på den bærbare's skærm (og samtidig styrer man den
> stationære via den bærbare's tastatur)?

Ja, det kan man godt, men det bliver noget indviklet noget. Du skal bruge
noget software til fjernbetjening via netværk....

Claus

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-12-04 14:13

> [...]
> den stationære via den bærbare's tastatur)?
>
> Til orientering, så er de nævnte PC'er af ældre dato (begge to er vel nok

Ja, hvis de begge er med netkort, kan du bruge et af de forskellige
fjernstyringsprogrammer f. eks. VNC.

Brian

Fra : Benny

Dato : 24-12-04 14:31

> Ja, hvis de begge er med netkort, kan du bruge et af de forskellige
> fjernstyringsprogrammer f. eks. VNC.

Jeg køre selv med VNC på mine 2 computere. en stationær og en bærbar. Jeg
har lagt mærke til disse problemer med programmet.

1. Sørg for at begge computere har samme skærm opløsning, ellers får du
problemer med størrelsesforholdende på skærmen. Hver gang jeg "kikker" på på
min stationære som køre i 1280x1024 fra min bærbar, som køre 1024z768, så
fylder det mere end skærmen på den bærbare.

2. Hurtig grafik er ikke muligt. programmet gør et eller andet, så det ikke
kan følge med, men er udmærket til Office og andre programmer, som ikke
kræver hurtig grafik.

Ellers er VNC et godt program.

Hilsen
Benny

Fra : Anders Lund

Dato : 24-12-04 15:12

Benny wrote:
> 2. Hurtig grafik er ikke muligt. programmet gør et eller andet, så det ikke
> kan følge med, men er udmærket til Office og andre programmer, som ikke
> kræver hurtig grafik.

Hehe, du får det til at lyde som om det er VNC' skyld at man ikke kan
komme til at se fx film flydende. Programmet har en del af skylden, men
man skal ikke se bort fra flaskehalse som processor kraft, netværket og
alle de andre ting som gør forbindelsen muligt. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk