Ny IP-adresse
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-12-04 11:24

Goddag nyhedsgruppe

Jeg ved ikke om disse to grupper er de rigtige at henvende sig i vedrørende
mit spørgsmål, men så må I have mig tilgivet og vejlede mig desangående,
således at jeg har mulighed for at søge videre i andre grupper.

Det drejer sig om at jeg har fået tildelt flere såkaldte dynamiske
IP-adresser af min udbyder, TDC. Jeg ønsker nu at få en ny IP-adresse,
hvilket jeg har ladet mig fortælle skulle kunne lade sig gøre ved blot at
afbryde for netspændingen til mit ADSL-modem i en given periode.

Er dette en korrekt opfattelse? I given fald, ved så nogen i denne
nyhedsgruppe hvor lang perioden skal være.

Med venlig hilsen
- og i øvrigt med ønske om en glædelig juleaften om kun få timer

Peter Jensen

Fra : Zup Zuip

Dato : 24-12-04 13:52

Peter Jensen wrote:

> Er dette en korrekt opfattelse? I given fald, ved så nogen i denne
> nyhedsgruppe hvor lang perioden skal være.

Jeg slukke mit om aftenen, og tændte det næste morgen.

Fra : Peter Kjær

Dato : 25-12-04 09:06

I given fald, ved så nogen i denne
> nyhedsgruppe hvor lang perioden skal være.

1 time.

/Peter

Fra : Calle.

Dato : 25-12-04 10:16

Peter Kjær wrote:
> I given fald, ved så nogen i denne
>
> 1 time.

Med stor risiko, for at du får den samme igen, der skiftes kun IP hvis den
gamle er blevet tildelt en anden
--
Calle.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-12-04 16:31

Peter Jensen wrote:
:: IP-adresse, hvilket jeg har ladet mig fortælle skulle kunne lade sig
:: gøre ved blot at afbryde for netspændingen til mit ADSL-modem i en
:: given periode.

Ja - og nej - din IP-adresse vil blive fornyet efter en time.

Du kan selv fremskynde processen med IPCONFIG RELEASE og IPCONFIG RENEW.

MEN du får normalt tildelt den samme adresse igen, som du havde sidst, du
var på, hvis den stadig er ledig - og det vil den for det meste være, da
andre får tildelt efter samme princip.

Jeg har haft samme dynamiske Ip i flere år - også selvom om jeg slukker
PC'en om natten og for det meste er den også slukket hele dagen.......

Så hvis de ikke har gjort noget specielt hos Tdc, så får du sandsynligvis
den samme igen.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk