asus/athlon 64 3500+
Fra : pederdynesen

Dato : 23-12-04 23:03

min søn har købt en asus a8v deluxe socker 939
og en amd athlon 64 3500+cpu
vi kan ikke få en til at boot den gør ingen ting.
den "gamle graffrikort er en g force fx 5900 der skal have
strøm fra strømforsyningen.
strømforsyningen er på 300w.
i guide for asusen står der min 300w kan det være problemet?
når graffirkortet også skal have strøm???
eller er det Graffirkortet der ikke kan køre på asusen
der står nemlig
install only 1,5v agp cards on this motherboard!
3,3v agp cards are not supported in this motherboard.
jeg er lidt bange for det er her problemet ligger
så bliver han ssssssssss sur men det er ham selv det har
bestemt hvad det skulle være.
er der nogen der har en ide hvordan vi kommer videre????
venlig hilsen Peder

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 24-12-04 03:46

Grafikkortet ER et 1,5V AGP kort - jeg ville prøve at
låne en god PSU for at se om det er den der er problemet.

Fra : BorreBoy

Dato : 24-12-04 09:32

"Karl Erik Nielsen" <karle@nospam.walla.com> skrev i en meddelelse
> Grafikkortet ER et 1,5V AGP kort - jeg ville prøve at
> låne en god PSU for at se om det er den der er problemet.

Og desuden checke om bundkortet har den nyeste BIOS.

Fra : pederdynesen

Dato : 24-12-04 10:26

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Karl Erik Nielsen" <karle@nospam.walla.com> skrev i en meddelelse
>
> Og desuden checke om bundkortet har den nyeste BIOS.
>problemet er jo at den ikke starter og vi kan jo ikke biosen ,
der er kun sort skærm .
nu tror er lidt mere på psu,der står
the minimumrecommended vattage is 300w or 350 for a fylly
configured system.the system may become unstsable or might
not boot up,if the power is inadequate.
nu siger min søn så at den lige har været ved at boot op en
gang men gik i stå efter et par sekunder .
er der eller nogle forslag???
glædelig jul til alle. vi fik sne her til morgen
Ps en far den har en 2.5 gh men den køre.

Fra : pederdynesen

Dato : 24-12-04 11:57

"pederdynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glædelig jul til alle. vi fik sne her til morgen
> Ps en far den har en 2.5 gh men den køre.
>pps der er en ic der står a8v05 1008 de1d gm25h
er det ikke den nyeste bios ?

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 24-12-04 12:12

Jeg har lige selv købt et A8V deluxe.
intet signal til skærmen, fejl : MB, cpu, eller ram
!.
Prøv med kun et kompatible ram mondul i første slot.

Husk din PSU skal understøtte de ekstra 12v forsyning til MB ligesom på
pentium MB.

hold ins knappen inde når du tænder for PSU/power.

3.3v grafik kort passer IKKE i 1.5v slot Med andre ord du kan overhodet ikke
instalere kortet hvis ikke det er et 1.5v. Venligst Glenn.