hvor mange volgt på en PC strøm forsyning
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 07:48

Hvad er der af V på en gammel/nomal strømforsyning ud over 5 og 12 V?

Jeg har en del gamle strøm forsyniger til at ligge fra gamle PCer jeg har
skrote for venner.
Dem har jeg gemt så jeg kunne bruge dem i forhold til min undervisning i
fysik og Natur/teknik.
(jeg tænker her på strøm-huset .... når de tager det med hjem)

Fra : Hans

Dato : 23-12-04 08:00

Kai LJ. Rasmussen wrote:
> [...]
> undervisning i fysik og Natur/teknik.
> (jeg tænker her på strøm-huset .... når de tager det med hjem)

Der er normalt +3,3V, +5V, +12V, -12V, -5V, +5VSB, men prøv og se på
strømforsyningerne, da det plejer at stå på en label.

Hans

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-12-04 12:15

Hans skrev:
> Der er normalt +3,3V, +5V, +12V, -12V, -5V, +5VSB, men prøv og se på
> strømforsyningerne, da det plejer at stå på en label.

Ja, medmindre PSU'en er så gammel at det er en AT PSU. Så har den ikke +3,3
V og +5 VSB, så vidt jeg husker.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-12-04 17:38

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Ja, medmindre PSU'en er så gammel at det er en AT PSU. Så har den ikke
> +3,3
> V og +5 VSB, så vidt jeg husker.

Hvad er +5VSB ? hvad bruges det til? 5v er vel 5v!

Fra : Hauge

Dato : 23-12-04 18:33

Hejsa
Bjarke Hansen wrote:
> Hvad er +5VSB ? hvad bruges det til? 5v er vel 5v!

SB = StandBy, altså 5V der er der selvom puteren er slukket.

/Hauge

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 12:55

Hauge wrote:

> SB = StandBy, altså 5V der er der selvom puteren er slukket.

Det er den spænding der gør at PC'en kan starte op når man trykker på
powerknappen på fronten

Jesper G. Poulsen